|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
Har beställt 2 E91...320D med KCR = 195 Dieselhästar.... Testade en 330XD ett par veckor efter vi haded beställt och har jämfört med 330i. Ingen tvekan. Det blir en 330D med KCR nästa gång. En vanlig 330i tror jag inte har en endaste suck i något endaste fall alls...vareken ekonomiskt eller i prestanda, oavsett förutsättningar. BMW´s nya dieslar är en superhit!!! // |
|
| Ja, om KCR ger samma procentuella effektökning på 330d som på 320d så borde det räcka för att gasa ifrån en 330i. | |
|
Ingen risk att växellådan brakar med KCR? Det blir väl ganska mycket vrid antar jag.. 400nm eller? |
|
|
Den här diskussionen bådar gott inför kommande 335i. Då får man förmodligen både råstyrka på låga- och punch på höga varv. Flåklypa |
|
|
Tobbe>> 400Nm?? 330D ger i originalutförande 500Nm, med KCR-boxen ger den 265hk/575Nm!! |
|
| jo jag vet, men det handlade om att chippa med KCR på en 320D :) | |
| Jasså, jag trodde vi pratade om 330Diesel E90! | |
|
Hur är det med diesel förbrukningen mellan 320d-330d? Synd att inte Bmw satsar en 325d ngt mitt i mellan så att säga... |
|
| Ja, det är lite förvånande att det inte finns någon 2,5-liters diesel. Med tanke på hur mycket diesel-bilar som säljs i Europa borde väl rimligen modellprogramet vara lika brett på dieselsidan som på bensinsidan. | |
| Mmm... låter härligt med 320d och KCR! 320d är ju faktiskt lättare än 330d så dom kanske drar hyffsat jämt om 320d är chippad, eller vad tror ni? Det var det där med lådan... vad sitter det för lådor i 320d resp 330d? | |
|
Väntar på 335d... mmmmmmmm //Fredrik Mmmm Diesel...... |
|
|
B3 Jag vet inte hur skillnaden är på en chippad 320d mot en original 33d E-90 men jag vet hur skillnaden är på E46. Jag hade en 320d sedan med Kcr box innan jag hade en 330d Touring som var original. Kan säga att 320d hade inte en chans på nåt sätt mot 330d även om den hade effektbox. Det är ju ändå en viss skillnad på en 2 lit 4'a och en 3 lit 6'a.........= ) |
|
|
Nu finns 325 DIESEL. 193 hkr 400 vrid.323.000. |
|
| 197 hk har 325d. | |
| Ännu bättre. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.