|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag ska åka till jobbet och går ner mot parkeringsplatsen där bilen står. Det första jag ser är gapande, svarta hål där baklyktorna suttit dagen innan. Jag går runt bilen till passagerarsidan och ser att de slagit in låset och tagit sig in i bilen. Där inne har de tagit färddatorn, och hela insidan av vänsterdörren och högtalarna. Vidare har de försökt starta bilen genom att vrida en mejsel i tändningslåset, men misslyckats. Så här efteråt känns det bara tomt. Allt jobb och alla pengar man lagt ner på sin pärla är kastade i sjön. Det var faktiskt bara fyra dagar sedan jag bytte till vita blinkers, och antagligen var det dessa som lockade dit dem från första början. Även om man får tillbaka det mesta av pengarna, och bilen blir lagad och sakerna ersatta, så sitter den gråa, gnagande känslans kvar att man inte kan ha något i fred. Det som är ditt är också andras. Du kan inte ha något för dig själv, något som betyder väldigt mycket. Precis som en BMW gör. | |
|
Förjävligt! Kan bara beklaga... Mvh Anders S. |
|
|
Sånt är så jävla tungt! :-( Lider med dig... /Jimmy www.lazzat.nu |
|
|
Sånt e lågt! Man får väl skaffa ett James Bond Larm som spränger bilen vid eventuellt inbrott :-) BMW rules! |
|
|
Heh, det är ingen dum idé. Hoppas bara att de kan fixa till allt på verkstan så det blir precis som innan. Ska greja ett larm också. Och en garageplats, så man kan låsa in bilen. Har nog varit lite naiv innan och trott att det inte drabbar mig... |
|
|
Eller montera ett larm med rörelsesensor det satt det på en 528T i Bilsport...klart effektivt mot tjuvar. Hoppas du får ha din BMW ifred!!!! Mvh Ricke |
|
X. |
Råkade ut för liknande nyligen, trots att jag har larm i min. Tack vare larmet så gav tjuven upp, men ett stort varningsmärke på rutan + att det blinkar rött räckte tydligen inte för att hindra honom från att försöka. (Hur många sekunder får det här inlägget vara kvar då, tro?) |
| Jag har själv långtgående planer på att montera en webkamera i bilen som vid utlöst larm börjar filma samt tanka ner bilderna på nätet. En webkamera med mörkerseende går att få tag på för rimliga pengar hos till exempel Clas Ohlson. | |
djhenk |
Kunde inte motstå att tipsa er om en rolig larm-pryl. Kolla in den talande larm-tillsatsen: Länk När ska självskjutande kulsprutor komma? |
323E21terror |
Jag har en ide' om att starta ett speciellt kontaktnät mellan alla BMW ägare och andra personer också som är villiga att hjälpa till och tipsa om sådant. Man kan erbjuda belöning om tips som kan leda en till förövarna, folk är rädda att agera men spionera och stå och titta på eländet helt apatiska är de duktiga på i största allmänhet. Sedan när man vet vilka de är så kör man in skruvmejseln i huvudet på dem, så lär de inte fortsätta med att vandalisera andras ägodelar. Det är rätt otroligt hur de vågar egentligen för man vet ju aldrig vem som äger bilen, och de flesta jag känner skulle inte dra sig för "övervåld" mot sådana personer:-) farten är min drog |
|
Tack för all uppmuntran forumdeltagare! Efter lite telefonsamtal med polis, försäkringsbolag och BMW-verkstad rullar jag in bilen för reparation i morgon. Förhoppningsvis kommer de ersätta allt som stulits, och ser till att bilen ser bra ut igen. Jag ska köpa ett larm, och klaga på bostadsföreningen angående garageplatsen som jag aldrig får. Nu kommer de ju sätta på vita blinkers på bilen, så den blir ju ett "hett byte" igen så att säga, varför jag har bestämt mig för att köra upp bilen och ha den utanför mitt radhus, vid köksfönstret tills de ordnar en plats i garaget. Jag skiter faktiskt högaktningsfullt i om jag inte får ha den stående där. Vågar INTE lämna den på p-platsen igen. Får väl hålla er uppdaterade kring hur detat slutar... |
|
|
mycket goda förslag må jag säga! beklagar verkligen micke. jag hade nog gått i graven om det hände mig fastän jag har en ganska gammal bil. dom som håller på och förstör andras ägodelar är nog dom som är avundsjuk tror jag. kan inte tänka mig nåt annat. lycka till mvh mange |
|
| roobe: jag tycker mig känna igen ditt tips....:) | |
| X det finns redan larm som man kan koppla till personsökare/mobiltelefonen. | |
|
Tjenis Grabbar!! I all denna bedrövelse så finns det åxå en väldigt positiv sak för Micke.....dom tog inte bilen.Tänk att få tillbaka sin bil precis så hel att försäkringsbolaget inte löser in bilen. Borde nog nästan kännas som en "mental våldtäkt". För oss är ju inte våra bilar "bara en bil" utan en livsstil där vi uppsattar det bmw erbjuder oss i sina bilar. Hade själv påhälsning på min här i Kalmar. Någon slog till min högra spegel förra fredagsnatten. Kom ut på morgonen & såg inte att det saknades en bit på spegeln förrän jag kört en bit. Hittade bara 50% av det som saknades.Frustrerande eftersom jag var tvungen att ha alla bitar för att kunna laga det hyfsat iallafall. När sorgen är som störst så kommer en herre & säger: -Tyckte att det var synd att någon förstört din bil så jag kikade lite efter bitarna....jag är pensionär du vet....hittade dom åt dig....dom låg 300m däråt. Vilken glädje!!! Han fick ett stort tack 6 en kopp kaffe. Det visade sig att han alltid kört BMW. Nu kör han inte bil längre. Det är imponerande att se en gammal entusiast!!!! Sensmoral: "I allt ont så finns det nå´t positivt ...gäller bara att hitta det!!!!" "NWM-den nya ekonomin" mvh: widehall |
|
|
Ryck upp dig, livet går vidare! Idag är första dagen på resten av ditt liv... :) ---------------------------------- Länk |
|
| Hehehe, widehall, gav du en pensionär 6 och en kopp kaffe som tack för att ha hittat bitarna till din backspegel? | |
| Måste vart en ganska fin spegel om man sätter på ett russin som tack! | |
|
Ring SJ, nu spårar det ur.....:) Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
|
Sorry grabbar!! Skönt att det var ni som såg min "shift" miss......tror inte att tjejen varit lika sakarstisk som ni.Hon var lika go som en solig sommardag när jag ringde...så hon läser nog inte det som skrivs här trots att hon är BMW entusiast & gasglad!! "Kör så det ryker & (och) ryker det inte.....KÖR ÄNDÅ!!!!" "NWM-den nya ekonomin" mvh: widehall |
|
|
Tänker ni inte på om ni själva får stryk en polare vart rejällt misshandlad när han ingrepp på inbrottstjuvar fick käken inslagen så tänk före innan ni ska ingripa.. The eye is quicker than the mind.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.