|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| vart kan man köpa chip och extraktorgrenrör...? och vart kan man få tag på kamaxlar som är på mer duration än 284grader, för det verkar ju som det bara finns kammar med den durationen...... | |
Hello Nasty! |
Ring till Khöler i Ullared ang. kam, Bildelsimporten har extraktorgrenrör, men chip nja åk o mappa bilen i stället Turbo Center eller fixa med Unichip. Mvh/Henrik |
|
Tack så mycket "Hello Nasty! Ska funderar på att bygga ihopp en ny motor till bilen, så jag försöker få så mycket info som mäjligt..... Mvh Erik |
|
|
Ger det mer att mappa bilen än att chippa ? då borde det ge dubbelt så mycket att både chippa och mappa ?! ____________________________________________ Länk KÖPES: Länk |
|
|
Wrath; är du full? ;-D "Mappa"=modifiera bilens befintliga "chip" "Chippa"=byta ut "chipet" mot ett annat(bättre?). är du med? :-) Med vänlig hälsning //Kalle ______ Länk |
|
| hello!! jag ska lyfta min topp i helgen.moste man ta bort brustkåpan???vad ska man tänka på när man lyftre toppen?är det någe som kronglar??jag har kört av en vippar och kamen är ner sliten..vad ska jag ha för trimm kam??//danne | |
|
Konstant full !!! det jag menar med det hela är följande ! ex.)1. Mappa bilens chip från 100 hästar till 150 hästar ex.)2. Byta ut 100 hästars chipet mot ett trimchip som ger 150 hästar sen mappa det ! = 200 hästar Förstår du mina exempel ?! men det kanske inte går ! är det dyrare att mappa bilen än köpa trimchip och vad ger mest effekt ! eller valuta för pengarna ! nån som vet hur man ändrar nick ? vill att wrath ska stå med står bosktav = Wrath ____________________________________________ Länk KÖPES: Länk |
|
|
ex.)2. Nop, det funkar inte så :) Ja, det är dyrare å mappa. Ett mappat chip optimeras ju just för din bil, tar många timmar därav priset. Men du får ut alla hk du har i spisen. Ett vanligt chip vet ju inte vad som sitter på din bil typ: vass kam, sportavgas, filter, portad topp osv. så det är inte alls säkert att du kan utnyttja den fulla effekten som ruvar under just din huv. Ska du mappa 518 eller 535an? 518 = Slänga pengarna i sjön :) 535 = Se till att göra alla dina mods innan mappning!!! Ska det vara optimalt så måste du mappa om efter varje liten modifiering annars (dyrt) Det står ju med stor bokstav :) //Ticco www.ticco.com |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.