AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.869

Utan motor och kupe värmare i vinter?

Sida 2 av 2
Le
169
Leffe75
Audi A4 2,0 TFSI Quattro avant -09
Var idag och köpte en komplett motorvärmare med grensats till min 330-01. Kostnad: 1950 kr efter lite rabatt:)
Tror inte kabeln från bil-uttag 230v ingick, ej öppnat o kollat ännu. Den gissar jag kostar 250-400 ber på längd.
Tycker personligen att det är rena ocker priserna på just motorvärmare, spec kabel och grensatser!! Är ju i princip en vanig kabel med metallhölje och stickkontakt!!
Har Calix och Defa monopol kanske....... För det är väl bara dom som finns på marknaden.

För mig är motorvärmare en självklarhet då jag bor i Norrland (Umeå), redan nu när det "bara" är minus 5-7 grader så känns det inte bra att behöva starta utan M värmare, så det blir till att montera snarast!
Dagens kontaktvämare är ju så smidiga då man inte behöver använda sig av frostpluggar, tappa ur kylsystemet osv.

powerpak:
Hade personlihen tänkt gå igenom torpedväggen vid batteriet. Fanns en gummi genomföring till batterilådan (mot grenröret) som jag också tänkte använda mig av. Har däremot ej kollat var kontaktvärmaren skall monteras men det torde väl stå i instruktionen.
po
769
powerpak
325i touring-2001
318iS-mtechII-88
batteriet?

sitter inget batteri i mitt motorrum..
menar du under plusterminalen i motorrummet?

blockvärmaren är inga problem.
mont. anvisning finns på DEFA.s sida
Le
169
Leffe75
Kanske skulle varit lite mera tydlig... Där det ser ut som batteriet ska sitta, på hö sida närmast torpedvägg, mitt batt sitter inte heller där, är kanske tänkt som utrymme för extra batt? för det borde väl se lika ut din och min bil?

Sen ingick faktiskt kabeln mellan bill- uttag så inga mera kostnader (tot 1950kr) förutom kupevärmare då.

//Leffe
po
769
powerpak
325i touring-2001
318iS-mtechII-88
hitade monteringsanvisning efter lite letande på DEFA:s sida

Man går in i utrymmet som nämns ovan genom en gummigenomföring som redan används av en mindre härva (uppe vid anslutningen mot höger framskärm) sedan in genom den "ovala" gummigenomföringen som sitter på torpedväggen. intagskabelns kontakt brukar placeras till vänster om nummerskylten tydligen.

håller med om ockerpriserna, 2100 utan kupévärmaren..
Le
169
Leffe75
Jepp, hittade sidan:)
Lite korkat dock att dom tagit bild av det skitigaste motorrummet och lagt upp dessa som installations anvisning....
Men annars bra att man kan gå in o hitta info!! Hittade också den här display-dosan för att starta motorv via ute temperaturen, vet dock inte vad den kostar??

/Leffe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.