AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.305

Någon i sthlm som vill hjälpa m montera aluringar E34

Sida 1 av 2
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Har försökt i några timmar själv utan att få dit en enda ring!! Någon som vill hjälpa till??

Min Bil - Länk
Tyvärr bor jag i Småland, men sök på forumet!! det finns tydliga instruktioner hur du går till väga.
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Jag har läst allt men d går ändå inte! Ringarna är liksom för stora! Det går inte att få dom på plats

Min Bil - Länk
Do
183
Dojjan
M3 SMG -03
Vet inte hur det är på e34 men är det när du ska trycka in dom bakifrån som dom är för stora för hålet? På min fick jag trycka ihop ringarna något för att få igenom dom men dom är ju lite elastiska så det var lugnt.
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Nej jag får in dom, så som du säger genom att trycka ihop dom lite grann. Men sen...att få dom på plats: omöjligt.

Min Bil - Länk
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
e34briliant: Verkar ju som att det är fel ringar om dom är för stora?!?du kan ju prova sätta nån liten tejpbit som fixerar dom medans du limmar dom.

Har du några bilder på hur det ser ut?

//Roffa
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Roffa: Alltså dom är ju inte för stora så att det syns men....hm hur ska jag förklara det...om jag trycker dit så att halva ringen sitter på plats så är det omöjligt att få dit andra halvan...om du förstår :) Jag har skickat ett mail till killen jag köpte dom av (Powerbörsen). Men jag såg att det är samma som en ebay.de annons (Länk så det är ju inte hans ansvar men....

Min Bil - Länk
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Okej, när jag monterade ringar så passade dom klockrent, köpte mina från tyskland.

Sidan du postade fungerar inte.

//Roffa
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Okej, varifrån köpte du?

Länk

Funkar den nu....?

Min Bil - Länk
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Köpte från Länk

Ja länken fungerar nu..

//Roffa
Visa användare
371
Sharifhan
528iM E39 -00
520i E39 -98
Man måste trycka in ringarna(deformera) och limma fast dem med ett genomskinligt lim...Om man tycker att det är för jobbigt så finns det ju annars andra ringar, dom kommer med nån sorts "fötter" och en klämmor som ska hålla ringarna på plats: Länk

Jag har monterat båda sortens på min o vänners bilar och dessa är mkt lättare att montera, de har även nåt klibbigt att limma med på baksidan redan, fast då syns ju dessa klämmor lite grand. Så man ska inte ha dessa om man vill ha 100% cleana och släta ringar, annars blir man störd på dem...:-)

BMW 4EVER
Bilen: Länk
Do
183
Dojjan
M3 SMG -03
Mina ringar behövde inte limmas utan dom "klickade" på plats. Vet att ena ringen fick tryckas i lite hårdare så kolla kanten på dina ringar och skrapa lite med ett rakblad eller nåt för att få bort ev grader så borde det kunna gå lättare.
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Sharifhan: Jo jag vet om den andra sortens ringar men dom här går inte att hålla på plats om man säger så...

Dojjan: hur menar du att man ska "få bort ev grader" ?

Min Bil - Länk
Visa användare
371
Sharifhan
528iM E39 -00
520i E39 -98
Dojjan, då har du dom bättre ringar som passar rakt av, men jag rekommenderar ändå några droppar lim för säkerhets skull.

När vi precis var klara med polarens ringar och höll på att montera glaset på, så hoppade ena ringen ut, pga den inte satt så bra...inte roligt om ringarna sen börjar ramla ut varje gång bilen skakar, hehe...:)

BMW 4EVER
Do
183
Dojjan
M3 SMG -03
e34briliant: Tänkte om dina ringar var för stora för att "klicka" på plats, då hade du kunnat skrapa bort nån tiondels millimeter men nu verkar det vara det motsatta fallet?

Sharifhan: Ringarna har suttit som berget i ett halvår nu trots att det skakat rejält nån gång så det känns säkert, lite synd att kladda med lim om man kan klara sig utan.
Visa användare
371
Sharifhan
528iM E39 -00
520i E39 -98
Dojjan: ja men då får jag gratulera, du har köpt de bästa ringarna i så fall!...
Förresten, var köpte du dom?...

BMW 4EVER
Do
183
Dojjan
M3 SMG -03
Köpte dom på ebay av bavarian motorwerks, skickades från taiwan om jag minns rätt. Kändes lite konstigt att betala i förskott via paypal men det var inga stora summor och killen verkar ha bra betyg på ebay. Fungerade riktigt bra, trodde aldrig det skulle levereras så snabbt hem till dörren från andra sidan jordklotet, tror det tog typ fyra dagar.
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Hm...jag får väl inhandla nya ringar då!

Min Bil - Länk
Visa användare
371
Sharifhan
528iM E39 -00
520i E39 -98
E34brilliant> ska du nu satsa på nya så tipsar jag dig passa på o hitta nån försäljare på Ebay som säljer ett komplett sett instrumentringar tillsammans med typ dimljusringarna eller mätartavla i grå/kolfiber, man tjänar på att köpa allt på en gång. Vips så har du förändrat föramiljön till M5-lik på en gång!
Här tex, fast till E39:
Länk
Länk

Och kolla noga vad det är för material (äkta alu eller kromat plast?), djupet samt om det e runda kanter eller vassa, man vill att det ska likna original M-ringar, eller hur? Det brukar stå i beskr. om de är "klickbara", men man får va man betlar för, så att säga, så priset talar om mkt...

BMW 4EVER
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Sharifhan: Jag vill bara ha ringar i instrumenthuset inte i resten av kupen...! Blir för mycket i hela bilen...Vita/gråa mätartavlor avstår jag också ifrån. har faktiskt kört med vita nu i ca. 1 år men tog bort dom nu...! Men jag ska köpa ett par fina ringar nu iallafall! tack för tipsen dock....

en annan sak är att jag nyligen fick mina kolfiber paneler från tyskland! Dom är jävligt fina! Kan inte vänta tills jag monterat dom!

Min Bil - Länk
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
e34briliant: Lägg gärna upp några bilder på hur det ser ut när du monterat kolfiber panelerna..har aldrig sett sådana i en E34.

//Roffa
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.