AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
23.878

Ska köpa Winkelhock!

Sida 9 av 10
Mo
5
Mortcha
325i E30 -88
Länk
Här är den winkelhock`en som han ska sälja...
zh
53
zheep
M5 3,6 -91
M5 3,6 -90
Mårten: D e inte Dannes Winkelhock dom pratar om... en helt annan...
Rätt sjukt att allting ALLTID måste bevisas 100 gånger här, och gör man inte det så börjar folk ge sig ut på privata detektiv-vendettor där de minsann funnit bilen i fråga på en armebas i Sydafrika, registrerad till "X" eller "Y" eller att en likadan i babyblått finns till salu med samma mätarställning på blocket och alla börjar direkt dra en massa konstiga slutsatser. Har sanningsenligheten blivit så urholkad här att denna besatthet är nödvändig?

MVH,
E38B12
Vorsprung Durch Überlegenheit
E38B12: Jag håller delvis med dig men samtidigt bör det ifrågasättas varför man då väljer med att släppa en sådan "bomb" på ett entusiastforum, för att sedan gömma sig när entusiasterna vill se bilder eller ha annan information. Har därför full förståelse för responsen hos många av entusiasterna här.
"Besattheten" du beskriver är nog snarare typisk för all form av entusiasm och återspeglas inom samtliga intressen när rariteter diskuteras.
Jag instämmer med Kristoffer.
Väljer man att hålla hög intergritet och vill vara hemlighetsfull med sin bilpark behöver man ju inte nämna den alls. Det är de enklaste sättet att inte dra åt sig uppmärksamhet.

Här retas de nu nästan med entusiasterna när de nämns om en superlågmilad bil som dessutom är enormt ovanlig. Och sen läggs locket på när de efterfrågas mer info samt bilder.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
AUDI A6 Avant 2.4 Quattro
Kristoffer_L@
wendtan@
instämmer helt och hållit !
-
E38B12@
det är väl jag som är en av 'detektiverna' då ?;)
är man enthusiast så är man och att jag håller på med registerföring av
M5touring samt E34 M5 special-modeller är ju ingen hemlighet precis -
-
om det inte blev sagd tidigare så vill jag gärna säger att det INTE gäller
ägarna eller deras integritet, för min del handlar det uteslutande om ett
FORDONSREGISTER och vem som äger bilarna för tillfället är relativt ointressant - uppgifterna på ALLA dessa bilar jagas, oavsett om man skriver inlägg i -autopower- eller andra forum eller inte - och 'last but not least' i
Sverige är bilregistret en 'offentlig handling' vilket så klart är en fördel för
oss enthusiaster och 'detektiver' ;);) (till skillnad från t.ex. Tyskland) -
Gu
14
Guntix
520i -72
M535i -80
M5 Cecotto -91
318is -90
m5toureg@

jag uppskattar att du och sådana som du lägger ner så mkt arbete på att föra olika slags register. Jag tycker också att du försöker göra det på ett rakt och ärligt sätt, utan en massa påhopp eller dåliga kommentarer. Jag tycker inte du ska känna dig så påhoppad som detektiv, utan fortsätta på samma sätt, rakt och tydligt.

Vill inte någon var med, så vill denne inte. Tråkigt, men då återstår att se på vilka inlägg denne gör om det finns kunskap och erfarenhet som är till nytta och glädje.

Sen har jag sagt det förut, det är onödigt hårda ord ibland på forumet. Vi är väl på detta forum för att vi är entusiaster och att sprida kunskap/erfarenheter... Det är säkert flera som är tacksamma för den kunskap som sprids, ex vis att inte "luras" till att köpa en speciell bil som inte är så speciell som det kanske sägs

//Gunnar
M5Toureg,

Ditt arbete är imponerande och jag respekterar det till fulle. Jag syftar mer på det här med att somliga är smått nere i att sitta och gräva i om folk talar sanning eller inte i till synes triviala frågor :)

MVH,
E38B12
Vorsprung Durch Überlegenheit
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
AUDI A6 Avant 2.4 Quattro
gunfix@ E38B12@
tack för 'blommorna' man gör så gott man kan men i jagdens hetta kan det
nog förekomma att man bli lite för 'het' ibland ;)
samtidigt tycker jag att alla som har gett sig in i 'leken' också bör kunna tåla lite 'knuff och tjöt', det hör såsom till - det finns en gräns förstås, det får inte gå för långt och det där kan vara lite svårt ibland, speciellt eftersom man inte kan korrigera sina inlägg -
-
vi får se hur det här slutar......('the chase is on', så klart) !;)

Global E34 M5touring Registry
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Går det att kolla vilka bilar som togs in runt den 20 november?

Mvh Danne
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Bavarian Brat:

Vad har du för färg på CSL:en? Kan inte vara många som har en sån i Sverige, inte än i alla fall :)

//Schnitzer

M5 -95: Länk
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Daniel.F: Det går väl inte att kolla förens bilen är reg.besiktad? Eller hur är det?
Ba
41
Bavarian Brat
BMW M5 -03
BMW M3 CSL -03
m. m.
Daniel F:

Herregud! Vad fasen är det här? En häxjakt? Ytterligare ett sådant inlägg får mig att låta bli att skriva här i framtiden. Jag har sagt det förut - det spelar ingen roll om folk tar mig på allvar eller inte. Jag skriver här för att jag tycker om BMW och att snacka med andra om det. För mig är det inte mer än så. Jag kan förstå att man blir nyfiken och har ett mer detaljorienterat intresse men båda sorter ska väl kunna finnas här och samsas? Hoppas det respekteras!
Bavarian Brat:

Strunta i vad ngr skriver merparten av oss på siten vill inget ont utan tycker bara det är trevligt med fok som gillar Bmw moa stanna kvar och dela mid dig din kunskap med oss andra/Tack
Bavarian Brat; M5 E34 med låga miltal är inte billiga, se denna 400milare i Japan... Länk pris? 244000kr! Samma firma tar 86000kr för en 6900milers Porsche 928 S4-89, den senare hade väl kostat 150-200tkr i Sverige.

I jämförelse med den Japanska M5:an, bör din Winkelhock kosta 300tkr+, och i motsats med M5 E39, är inte priset på väg neråt.

Om bilen ska få Svenska skyltar, montera inte sidoblinkers på den, sätt i stället blinkers i dom främre stötfångarlisterna, av typ US-sidopositionsljus, då går bilen att återställa i originalskick, på ett enklare och bättre sätt.

Mvh Stephan
Stephan735i:

Är den vagnen svår att ta in i Sverige? och vad skulle priset vara hemma i Sverige?
starre; Den Japanska M5:an? Knappast den har ju Europeiskt chassinummer till och med, om du vill kan jag höra vilka kostnader, personer som tagit in bilar från Japan råkat ut för, dock bör många av dom bli mindre för en LHD M5, dock blir momsen rätt hög, när bilen är så pass dyr, gäller det Porschen, kan man nog klara sig med lika mycket som inköpspriset, sen är frågan, går det lyfta den Japanska momsen?

Mvh Stephan
uf
314
uffe12a
Bmw 325im-04
Den Japanska M5:an.....
herre gud snälla gud se till mig som liten är låt mig vinna på lotto i helgen!!
var ju inte bara den fanns ju en hel del fina m5:or där man skulle kunna tänka sig..
41200km, ser jag nu, jag översatte texten längst upp, och drog slutsatsen att det måste handla om 400mil, för med 4120mil, då har priserna på M5 E34 verkligen stigit rejält, 244tkr får jag 3 680 000 Yen till, med så bra betalt kan vi börja exportera bilar till Japan;)

Mvh Stephan
Jag förstår inte hur man kan komma över en M5 WH som gått endast 600 Mil till "endast ett lite högre pris än en ordinär M5". Detta med tanke
på att en bilfirma i Stockholm värderar deras BMW M3 GT som gått 1500 Mil till 340 000 kr! Länk

Orka lägga ner så mycket tid och pengar på bilar när man även har famlij. En del utav maskin parken är en BMW M3 CSL, en BMW M5 e39, en BMW 525 som knappt rullat några mil och stått stilla i flera år, snart en M5 WH som gått 600 Mil och eventuellt en lågmilad M3 från 88.
Orka betala underhåll, skatt, service, försäkring, förmögenhetsskatt osv.
Något man gärna drömmer om men inte så roligt när man väl står där med 10 bilar.

Hur kan en BMW entusiast säga att man ska köpa en M5 WH som gått 600 Mil, lacka om den till en ordinär M5 färg, smälla in turkig
multimedia och köra den till vardags i salt och snöslask och sedan säga att man inte alls ska lacka om den eller sätta in multimedia så fort detta blivigt
en het diskussion.

Varför kan man inte sponsra med en bild till dem som undrar om bilen?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.