|
Sida 7 av 10
|
|
|---|---|
|
Vill tillägga att jag tycker att M5Touring är ett mer unikt objekt än en WH också, Sällsynt läcker skapelse även om den är producerad i ett större antal. Mvh Ola Thomasson Alea iacta est, the dice is rolled |
|
|
Avundsjuka är nog vad denna tråden handlar om 8-) Med Vänliga Hälsningar Jonas |
|
|
Jag tycker att ni ska ha lite tålamod å vänta tills han har köpt bilen, sen tror jag att han kommer att visa upp den ,ni e ju helt uppkörda som ni går på han stackarn ..Han kommer nog visa den när han har köpt den ! |
|
| En del av er är bara pinsamma. | |
|
m5toureg>> Inget illa menat nu, men jag måste bara få påpeka lite.. känns som om du säger emot dig själv en aning... ? Du säger; "vad man däremot skulle kunna önska sig är att man visar lite mera förståelse för varandras inställningar" -Tycker du att du har förståelse för Bavarian Brat's inställning? Han VILL inte ge ut chassienummer etc. ÄN. När han inte vill det, så blir du mfl, irriterade över det? Hmm... är det att acceptera varandras inställningar? Som sagt, inget illa menat gent emot dig eller någon annan... men varför kan inte alla bara visa snubben lite hyfs? Vill han berätta så gör han väl det, och även om han inte gör det, så har han ju all rätt att hänga på forumet iallafall... och säga precis vad han vill?? Sen kan ju trovärdheten diskuteras om inte "bevis" läggs fram? Bara en tanke i all välmening.. MVH // Erik |
|
|
uppståndelsen över denna bil beror helt enkelt på milantalet. Är nog ingen här som trott att det finns någon M5 WH med detta låga milantal. Detta gör ju att bilen blir extremt speciell och folk vill helt enkelt veta om detta stämmer. Det har ju funnits likande trådar som förmodligen skapats för att reta upp folk och därför vill folk helst att bevis skall fram. Det som gjort att jag trott att det här även är en tråd för att reta folk är medstadels idén om att lacka om bilen röd, vilket skulle förstöra ganska mycket av det unika med denna bil. Ioförsig så får ju ägaren göra precis som han vill, lacka om den röd, elda upp bilen eller vad som helst. Det är ju hans ensak och hans pengar. |
|
|
Ja, fy fasen vad mycket det blev av detta... |
|
|
nu håller det verkligen på att gå åt pipan......... många inlägg, visst, och många onödiga, visst, men det blir inte bättre av ännu fler inlägg som inte har med frågan att göra och inlägg om antal inlägg m.m. ! - - Heinz_Keller@ jag är platt, VAD mera skall jag göra för att ge uttryck för att jag RESPEKTERA att man inte vill lämna ifrån sig uppgifter ??? man kan väl ändå fråga att få den ändå och argumentera för sin sak ? utan tjat ingen 'försäljning' eller framgång - har inte jag förklarat redan att jag är van vid och acceptera att en del bilägare är tveksama eller ovilliga att lämna ut uppgifter på sina bilar ?? - det har redan framkommit att det bör gå att få den jagade uppgiften ändå, Kristianstad är ju inte heller någon storstad precis, men jag föredrar en öppen dialog med respektiva ägare av en bil i första hand (i forumet eller utanför det är upp till bilägaren DET spelar inte mig någon roll) - - nu får det snart vara nog, det handlar om ett bilintresse och det här är ett BMW-forum, så länge man håller sig inom ramen för vanligt hyfs så bör det mesta vara tillåtet att säga UTAN att varje ord läggs på guldvåg eller att man nästan skall be om ursäkt för sitt intresse - - man är ju lite upphetsat som enthusiast och så 'tjöta' man lite, är det så farligt ?? jag KAN vänta ´no problem' det löser sig, för eller senare ! - nu får det vara nog för min del ! Global E34 M5touring Registry |
|
|
m5toureg>> läste några sidor tillbaka... har nog missuppfattat dig... ber om ursäkt till dig och till alla andra som tog illa upp // Erik |
|
|
Hej på er alla! Jag har under lång tid tittat in på forumet, till o från. Lite betänksam blir jag, men jag har också lärt mig mycket. En del av er är mycket seriösa och vill sprida kunskap, andra verkar mer vilja någonting annat... Tycker det är föredömligt att en del bett om ursäkt. Varför dyker jag upp nu? Dels har ett par av mina bilar diskuterats på forumet, men jag blir också lite betänksam över tonen ibland. det sätt som "fjamsetramsa" blev bemött är jag glad att det slutade lyckligt och att han är kvar i forumet! Jag har också lärt mig mycket från en del av er när vi träffats på klubbträffar och andra evenemang. Jag hoppas också kunna bidra med en del av den kunskap jag har här på forumet, tyvärr har jag ibland inte tiden att kunna delta korrekt, men det problemet är jag säkert inte ensam om. |
|
|
Hej Erik (Heinz_Keller@?;) - det kan lätt bli så ;) > 'no problem'! |
|
|
Hur går det bavarian ? Med Vänliga Hälsningar Jonas |
|
| Jo tack, det går fint! På lördag åker jag för att hämta bilen. Det återstod en del oklarheter men i förrgår blev allt klart. Jag kommer, enligt säljarens önskemål, inte att göra några ingrepp förutom att möjligen byta den framskärm som är ganska illa repad men förhoppningsvis ska det bara vara att räta ut och lacka om. | |
|
Bav brat: Roligt att höra! Lycka till, hoppas det blir bra! Nicke |
|
|
Grattis! Förstod att säljaren inte ville att den skulle bli epa! |
|
|
Det låter sunt :-) Mvh Ulf |
|
fjamsetramsa |
Hur går det?? |
|
Fjamsetramsa: Jo, tack det går bra. Jag ska som sagt hämta bilen imorgon och det ska naturligtvis bli enormt roligt! Nära den plats på vilken jag ska hämta bilen har jag nosat upp en M3 -88 som inte gått särskilt långt som jag ska kolla upp. Spännande! |
|
|
något nytt bavarian? update plz ;) Med Vänliga Hälsningar Jonas |
|
|
Hej på er! Så, nu är bilen hemma. Jag har kört den i veckan och den känns som ny! Återkommer snart... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.