AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
23.877

Ska köpa Winkelhock!

Sida 6 av 10
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
m5toureg:

Skulle vi heller inte få veta något om den så är det heller ingen WH i våra ögon. Då anser i alla fall jag att fallet läggs i högen bland alla "snackare" tills motsatsen är bevisad.

Sedan så kan vi om vi verkligen vill kolla upp alla WH som finns i Sverige. Vi kan alt. skicka alla chassinummer till VV och frågar vad de har för reg.nummer. Kanske får ge en liten slant eller så kanske man t.o.m. kan få det gratis. Så alla som försöker gömma sig med sin WH kommer förr eller senare att bli avslöjade :)

//Schnitzer

-M5 '95 Limousine register (LHD)
Vad står begreppet eller namnet Winkelhock för?

Googlade lite och hittade denne Herr Manfred Winkelhock: Länk Antar att det finns ett samband... ;)
PoweMac,

Läs tråden så får du svar på din fråga...

Mvh,
Kalle

Racebilen: Länk
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
AUDI A6 Avant 2.4 Quattro
Schnitzer@
du behöver väl inte avslöja allt ;);)
men allvarligt talat, det känns alltid bättre när man har en öppen dialog med ägarna och det behöver ju inte ske i ett öppet forum -
jag ser inga problem i det personligen men man bör respektera om andra
har en avvikande åsikt -
visst kan man få tag i det mesta, bilregistret är ju en offentlig handling -
-
jag är övertygat om att ett ganska stort antal -samlarbilar- finns lite varstans i Tyskland och Sverige som vi inte ha någon ÅNING om, de ägs av -samlare-'
på en 'högre' nivå (de deltar inte i forum som denna !) eller av folk som har de som en BIL och inget annat utan att ens veta vad det är de har -
ett aktuellt exempel på det senare hade vi ju alldeless nyss med en "20 Jahre BMW Motorsport'-bil där varken ÄGAREN eller KÖPAREN hade en åning om det att bilen var speciell > så kan det gå ;)
V12 LeMans
PowerMac : Inte Manfred , utan smokey-Jo ( bror till Manfred ) Joakim Winkelhock , som körde i team(Schnitzer) med Cecotto i DTM ( med M3 e30 ) när det begav sig .

Bavarian Brat : Lycka till med bilen , hoppas få se den på skånska vägar vad det lider.

Visa användare
626
Birka
BMW CS-medlem

M5 -95

Ja Du m5touring, visst lär det finnas mängder av ”bilsamlare” som befinner sig på en synnerligen ”högnivå” och detta utan att själva veta om det :)

Men desto mer bratfjams skriver här, desto vidare känns cykelturerna ut i den skånska myllan :)

Jag skulle gärna vilja veta i vilken del av världen det görs affärer som de som beskrivs, Pleasentville?

Löst prat hit&dit om tillit till en säljare av en ”unik” m5a, vilken utan att blinka säljer den till någon som genast ska lacka den röd och fylla den med elektroniskt lull – det låter i alla fall mina öron som ren snömos.

Med en sådan vacker känsla för affärer låter det nästan som vederbörande är arvinge i rakt nedstigande led till den berömda banken i Ebberöd :)
Kalle Hansen: Läs min fråga så får du svar på vad jag undrade. ;)

V12 LeMans: Jasså, var det brorsan. Hittar inte så mycket info om Joakim Winkelhock på nätet. Han lär väl ha tävlat för BMW lär jag förmoda?
Dr
893
DrSakke
M5 touring -93(såld)
BMW 2002 -69(såld)
530dat -99
Hej!
PowerMac:
Som tre inlägg tidigare blev sagt: Han körde DTM för BMW team (Schnitzer?) samt senare DTCC/ETCC med BMW E36 med god framgång. Du läser inte svaren så värst noga eller...
OCH det var faktiskt nämt tidigare i tråden att det var Joachim W som gav namnet till modellen.
Försöker faktiskt inte vara spydig.

MVH:Sakke
Ba
41
Bavarian Brat
BMW M5 -03
BMW M3 CSL -03
m. m.
Oj oj oj! Vad mycket liv så lite kan orsaka. Som sagt, jag är intresserad av bilen som modell m5 i första hand, inte som Winkelhock edition. Den behöver lackas om eftersom den har repats svårt och djupt av en verktygsvagn. Ni tycks värdera den här specialutgåvan av m5 som vore det en Mercedes 300 sl från 1955. Sanningen att säga hade jag inte kommit undan mycket billigare om det rörde sig om en ordinär m5. Att lacka om bilen kan omöjligen betraktas som ett helgerån. När den lackas om kommer det att göras i svart så ni kan vara lugna.
Dr
893
DrSakke
M5 touring -93(såld)
BMW 2002 -69(såld)
530dat -99
Hej!
Bavarian Brat:
Grattis till fyndet! Skulle vara kul att se bilder på bilen när du har fått den. Alltid kul med bilar i nyskick!
Om det nu var så att det bara var framskärmen som var skadad så kan det vara värt att bara få skärmen omlackerad då originallacken sannolikt är som ny och inte har bleknat så borde det gå att få det till utan att det blir nyansskillnad, Det är ju oftast så att originallacken är bäst och det ska vara VÂLDIGT seriös omlackering för att slippa skarvar under lister/öppningar, Bilen måste i stort sett strippas på lister och lösa detaljer...

MVH:
Sakke
B3
81
B3
Alpina B3 3,3
Vad har du mer för bilar i din samling Brat?
Ni
430
Nicke_M
850 CSi
M5 E39
HURRA!

Bilen kommer inte bli RÖD i alla fall!

Länge leve den som låter det sunda förnuftet styra.

F ö är bra lackerare inget som växer på träd...
När jag lackade bilen åkte jag till i princip varenda billackerare i Götet för referenser, men jag hittade ingen jag riktigt gillade. Slutade i Veddige av alla ställen, å gud vad bra det blev!
Som sagt - va petiga!

Nicke
"Ni tycks värdera den här specialutgåvan av m5 som vore det en Mercedes 300 sl från 1955" Kanske en utav de bättre kommentarerna jag har läst på länge.

Som det gick att utläsa ut ifrån någon länk tidigare i denna tråd kostade WH 2500dm mer än en orginal m5a? Det är inte så fasligt mycket mera för en bil som drar ned sådana mängder inlägg.

Mvh
Ola Thomasson
Alea iacta est, the dice is rolled
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
Birka@
man kan spekulerar hur mycket som helst och det KAN vara SI eller SÅ -
i samband med mina 'forskningar' efter M5touringar samt E34 M5-special bilar så har jag träffat på massa olika typer av människor, ALLT har förekommit från inbjudan till middag med besiktning av bilen som anledNing till förolämpningar och hot (faktiskt), varvid vissa faktiskt hade en bil, några
ägde inte ens en bil överhuvudtaget och några hade verkligen den bilen de som att de hade -
jag har slutat att bli förvånad både åt the positiva och negativa hållit, man får vara beredd på det mesta -
i det aktuella fallet hänger jag inte längre med alls, OM det nu inte är så viktigt att det är en WH eller en vanligt E34 M5 med 600 mil (det är ju sensation nog) så kan man väl lägga -fakta- på bordet > så det blir 'peace' i sandlådan - jag respektera det mesta och det finns knappt något som förvånar mig länge - bara en sak till = WHAT A BLOODY WASTE OF TME !!
Visa användare
626
Birka
BMW CS-medlem

M5 -95

Det går bara att instämma med det sistnämnda…

Antingen så finns bilen eller så finns den INTE och INGET tyder ju hitintills på att den skulle existera – annat då en i sinnevärlden.

Själv ska jag nu bara vrida om knappen på magen återvända till min stuga bland taken, där jag har över hundra ångmaskiner, så de så :)
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
Ola Thomasson@
det är kanske just där 'hunden ligger begraven' > allt är ju relativt !
vad en E34 M5 WH i 'mint condition' är för den ene är en 300SL för den andre -det är inte många här som kan ens drömma om att någon gång äga en M3 CSL och DÅ är en E34 M5 WH redan en -drömbil-
varvid för den som redan ha en M3 CSL är ju en 14-gammal E34 BARA en bil om än en BMW och det där med WH spelar tydligen också mindre roll -
-
livet är inte rättvist och det mesta är relativt -
vad man däremot skulle kunna önska sig är att man visar lite mera förståelse för varandras inställningar -
för egen del kan jag inte göra mera än att be om den information jag behöver för mitt WH-register för att få den så komplett som möjligt -
ett intresse ! men inte det viktigaste här i världen (DET är M5touring-registret;);););)
fjamsetramsa
Nu är åtminstonde min hemma igen efter diverse fix på Theanders i Lund...5400kr fattigare...inte nog med det..när man körde hem tanka vi för 800....hem genom dörren ligger bilskatten på 2400...en rolig dag....
Ni
430
Nicke_M
850 CSi
M5 E39
"fjams"

Så är det i M5:ornas förtrollade värld...
En del existerar, andra inte. Det gäller även ägandekostnaderna:-/

Nicke
Jag tycker det är helt otroligt at det är 119 innlägg i denna tråd.

Har ni inget bättre at ta er til ? :-)
m5toureg,

Det enda jag stör mig på är att det blir sådant liv om att killen vill modifiera sin framtida m5 wh eller vad det nu är för något.

Sedan om du vill hålla ett register tycker jag är kanon, jag menar hur skönt är det inte att kunna slänga iväg ett mail eller slå en pling för att få reda på objektet är värt att titta på eller inte.

Jag är själv något av en orginalfantast och kan tycka si och så om saker, men jag tycker stämmningen blir så hätsk emellanåt.

Man vill väl kunna använda bilen på det sätt man vill använda den, tonen är ju nästan att han ska ställa din i absolut orginalskick och sedan placera den i ett museum. Om han nu inte vill det så är det ju inget att orda om.

Mvh
Ola Thomasson
Alea iacta est, the dice is rolled
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.