|
Sida 5 av 10
|
|
|---|---|
|
m5toureg >> vad jag menar är att vill han inte ge ut varesig det ena eller det andra, så borde han väl inte behöva det heller... ? Borde inte behöva bli en otrevlig ton runtikring det hela bara för det, eller hur!? Snubben har ju för gudsskull inte varit medlem här mer än några dagar! Ge han lite tid för fanken.. kolla chassienummer på bilar man köper??? Näää... jag har aldrig gjort det... å andra sidan så har det inte varit något annat än bilar för max 50k.. // Erik |
|
|
Men vilket löjligt liv det blev om detta, Ska man inte betraktas som seriös för att man placerar en gps i bilen? I det här fallet en eftermontering men ändå. Man kan använda gps sändare/mottagare till fler saker än att ta reda på vart man är på väg, spåra bilen tex. Och att man inte vill lämna ut uppgifter till den stora massan är väl förståeligt, vad har de med den biten att göra? Nästan så man blir lite smått irreterad. Killen är 42år enligt profilen, och har pengar att lägga på det som verkar ligga närma hjärtat. Förstår inte riktigt det oseriösa i att byta ut högtalare/stereo osv, har man pengar så har man. Har sett mycket konstigare saker än så placerade på så kallade "bevara orginal bilar" Och sedan är det som han säger det är ett väldigt begränsat klientel som vänder på sig när man kommer med en bmw av nyare snitt. Kör förbi med en BMW 507 och halva kommunen kommer att vända sig om. En sådan kanske man bör passa sig för att göra förändringar i. Men även där kan man placera en gps finns många fina som man kan fästa på rutan. Mvh Ola Thomasson Alea iacta est, the dice is rolled |
|
|
Jag har alltid kollat upp chassinummer på alla mina BMW som jag har köpt. Det är ju en självklarhet! //Schnitzer -M5 '95 Limousine register (LHD) |
|
|
Om jag hade haft en värdefull bilsamling skulle jag också tänka mig för noga innan jag lämnade ut uppgifter på Internet som på något sätt skulle kunna koppla samman min person med bilsamlingen. Mvh Johan |
|
fjamsetramsa |
Trams.. |
|
Jiie@ ja visst, om det hade varit på det viset - sedan är det ju redan gjord, det behövs ju inga chassis-nr för det, det räcker ju med profilen här i forumet - antingen är man med eller inte - - Jag har redan sagt för min del att jag ha respekt för det mesta. Väljar man att delta i ett öppet forum så drar det vissa saker med sig och man får automatiskt inte enbart svar men också frågor - inget konstigt alls! = tycker jag.- Att man sedan kan begära lite hyfs är väl självklart - tonen här är ofta tufft men hjärligt och det bör man kunna stå ut med - annars är deltagandet ju helt frivilligt och sedan finns det en -moderator- som griper in när det går för långt eller pallar ur - |
|
|
Heinz_Keller@ det är ju upp till var och en förstås - köper man däremot en ÄKTA E34 M5 (Winkelhock) och betalar priset för en -samlar-bil- då bör man väl kontrollera -chassis-nrt-, hur kan man annars veta att man får -äkta- vara ?? (se mina tidigare inlägg betr utrustning/utseende) - 'we are living in a free world', 'agreed' |
|
|
Hej igen alla! Jag vet att det är en riktig Winkelhock eftersom jag köper bilen av en människa jag känner och litar på. Hursomhelst spelar det inte så vansinnigt stor roll eftersom den tilltalar mig i första hand som lågmilare - att det sedan råkar vara en specialmodell är ju kul. Som lågmilare tilltalar den mig inte enbart som samlarobjekt, jag tycker om tanken på att kunna köra en bil som har "gammal" konstruktion och känsla utan att den känns knarrig och utmattad som många långt körda BMW (då inte minst M5). Ett slags kompromiss mellan samlaranvändning och "kulanvändning". Det låter väl inte så dumt! |
|
|
Bavarian Brat Hoppas att det går bra och att du blir ägare till den! Du "måste" rapportera, för då lär det ju vara den M5 E34 som gått absolut minst i sverige. Som du säger, coolt med äldre konstruktion - och nybilskänsla! Nicke |
|
|
Ja, det är häftigt med orenoverade "nya" gamla bilar. BB:Fördelen är ju att du KAN lägga 1500 mil på den på en säsong, om du verkligen vill, och den ändå är jäkligt lågmilad och kommer att kännas "ny" bara den sköts, och jag antar spontant att den kommer att skötas. /Fredrik |
|
|
635 CSi: Just precis min filosofi! Den förblir en långmilare under många kommande år samtidigt som den används så pass mycket att den är till stor glädje! |
|
| Om det nu var en entusiast-till-en-annan affär så antar jag att du antyder att det handlar om en deal mellan en säljare som säljer eftersom köparen antas behandla bilen som ett samlarobjekt, eller har jag fel? Har svårt att se varför han skulle sälja till dig av denna anledning eftersom du tänker göra icke-orginal av rariteten (tänker på omlackningen, elektronikprylarna etc.) No offence kompis ;-) men det måste ju finnas åtminstone ett par andra snubbar som skulle vilja köpa den bara för att den är omoddad, eller vad tror du? | |
| Braten! Du skriver med mera, med mera under vilka bilar du äger, har du någe mer kul i motorväg att dela med dig av? Och du jag tycker också att det är ok att installera prylar i bilen som inte åsamkar skada på material, men det är det där med att lacka bilen i en ny färg som känns så surt. Hursomhelst, nu släpper i alla fall jag diskussionen. Peace! | |
|
bavarian brat@ om du VET för att du har kollat upp bilen, ok! även en god vän kan ha FEL - men det verkar ju vara grönt så säkert som du verkar vara på din sak - jag hoppas bara att du vill dela med dig en vacker dag framöver och låter någon av oss, som håller på med 'research' och registerföring av de kvarvarande bilarna, veta vilken bil det handlar om - - 600 mil + en äkta WH > otroligt härligt men som alltid har en medalj två sidor, 600 körda mil + en 14 år gammal bil = det KAN innebära en del problem beroende på hur bilen har lagrats och underhållits i alla dessa år - INNAN bilen tas i drift rekommenderas ett komplett byte av samtliga väskor o oljor samt en komplett -Inspektion II - att utföras - - f.ö- LYCKA TILL + mycket körglädje !! Kalle ///M Global E34 M5touring Registry Global E34 M5touring Registry |
|
|
Remmar kan vara bra att byta också. Flåklypa |
|
|
Flåklypa@ ingår i Inspektion II på en 3.8 men KAN vara bra att påpeka, helt rätt ! - Global E34 M5touring Registry |
|
|
Ok, där lärde man sig något nytt. :-) Flåklypa |
|
|
ibland är det dumt att man inte kan rätta - ingår i Inspek. II för en 3.8 - jag vet att en WH är en 3.6 (så det inte blir en ny diskussion ;);) Global E34 M5touring Registry |
|
jimmy/bmw |
kostar det inte ganska mycket att ta in en bil som gått under 1000mil till sverige ?? |
|
Det är 600 mil tror jag :-) Mpower |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.