AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
23.879

Ska köpa Winkelhock!

Sida 4 av 10
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Lugna ner er lite nu va...
Det förekommer extrema lågmilare av snart sagt ALLA bilmodeller. Lackskada på en bil med 650 mil på mätaren kan väl ändå förekomma. Om man så bara kör sin bil 3 mil om året så kan man ju missa när man backar in den i garaget. BMW i Nyköping t.ex hade förra året en fabriksny e46:a som hade fått en liten tryckare på bakluckan och lös spoiler.

Kommer man över en dylik M5:a så är väl det en anledning om någon att registrera sig här.

Fast Bavarian Brat, du får räkna med att visa bilder för att alla här ska bli lugna (vem vill inte se bilder????:).
Avregistrera dig inte.

/Fredrik
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Bavarian Brat:

Börjar kännas lite löjligt! De som är ute för att själa bilar skriver inte på forumet så det finns skriftliga bevis och gör heller inte 1000-tals inlägg bara för att få tag på lite nummer. Vill folk få tag på någon av dina bilar så tar de lättare reg.nummerna när du är ute och åker med dem eller om det går "svaller" om var och vem som äger bilarna.

Har varit en stor drös (säkert ett hundratal) som har lämnat sina reg.nummer bara till mig för att få reda på mer om bilen, bl.a. utrustningslista, etc. Sedan kan man gå in på BMW M Registry och hitta en drös av entusiaster som har sitt chassinummer/reg-skylt synlig. Det är snarare då det är farligare när man inte vet vem/vilka som kommer åt informationen. På ett forum där alla känner alla och vet vem man är blir det lite annorlunda. Alla gör ju precis som de vill, men anledningen till att man blir tveksam är att det har varit ganska många som har "fakat" vad de har för bilar och gjort trådar om att de ska köra vinter och förstöra de värsta M5:orna som egentligen inte finns. Absolut inget inget illa menat, men det är tyvärr inte mycket att komma med förrän man har visat vad man har.

//Schnitzer

-M5 '95 Limousine register (LHD)
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
"Reta mig inte mer för då kanske jag bränner bilen, filmar det och lägger upp för gratis nedladdning här ;-)"

Låter som en sann entusiast :)

//Schnitzer

ha
853
hall112
BMW 740IA E38 -94
Förstår inte resonemanget med att lacka om bilen röd. Om man har en lackskada på en framskärm så lackerar man väl om den? Ber en seriös lackerare att göra det så man inte får någon nyansskillnad. Särskillt om den bara gått dessa mil som påstås.

Sedan med att installera elektronik i bilen är väl inga problem om man gör detta seriöst utan att skada inredningen, går det bara att ta bort utan att det märks så förstör man ju inte värdet på den, fasst har man redan dessa bilar som Bavarian Brat redan har så förstår jag inte varför man skulle det. Ska man ut på långresa så kan man väl åka M5 E39 istället, bättre komfort, oftast tv-navi i dem redan. Köper man en bil som det tillverkats så få ex av och om den gått så lite som påstås så bör man väl ha den enbart som entaustiastbil och glida några få mil på sommaren med. Vet inte riktigt, men jag får inte ihop det hela... Tror denna tråd skapats för att reta upp folk. Men det är ju helt enkelt upp till bevis, eller?
Ni
430
Nicke_M
850 CSi
M5 E39
Bavarian Brat:

Kom igen, PLÅTA nu då!;-)

Nicke
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
AUDI A6 Avant 2.4 Quattro
jag vill bara påminna om att det finns ett antal bilar där ute som SER UT att vara en M5-sportpaket (Winkelhock) och som har till synes samma utrustning m.m. MEN är inte några äkta/riktiga WH (en av 51) i allafall -
-
dessa bilar är ofta beställda och utttagen när en riktig WH inte längre gick att få, 'Individual' har då byggt en bil efter köparen's beställning, det är absolut inte något fel med dessa bilar, de är ofta mycket fina E34 M5 med samma
inredning som en -äkta WH-, det som avgör är -chassis-nrt- som INTE är en serie eftersom de byggdes samtidigt som CECOTTO-bilarna och även den vanliga tillverkningen fortsatte, en WH är trots allt INTE en special-modell, det är en E34 M5 med ett speciellt utrustningspaket, officiellt har bilen beteckningen 'E34 M5 Sportpaket' (namnet 'Winkelhock' användes enbart i broschyrerna och i marknadsföringen, det står inget om WINKELHOCK i tillverkningsspecen) - det är rätt meningslöst att fortsätta den här diskussionen om man inte känner till vilken bil det är man pratar om -
jag kanske t.o.m. har en tillverkningspec på bilen eftersom jag har en för de flesta WH-bilarna däremot tyvärr inte till alla 51 -
fjamsetramsa
Har du sån tillverkningsspec på min??
B3
81
B3
Alpina B3 3,3
Helt ärligt, det är väl inte braten's problem att några här vill ha bildbevis!? Huruvida braten talar sanning eller ej vet han bara själv och så lär det förbli, oavsett om folk tjatar eller ej. Kan dock tycka att om det nu bara hänger på rädslan för att få bilen stulen så kvarstår faktum att det står säkert 10 bilar här ute på den allmänna parkeringen som besitter ett högre värde än bratens m5:a och inte tror jag att nå hemskt många går å funderar över att sno dom. Förstår inte heller resonemanget... varför köper man en bil för att den är ovanlig och betalar extra för det om man sedan skall göra den mindre vanliga för en jäkla massa pengar, för det är ju trots allt det den blir om du inte behåller den i orginalskick!?
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Bavarian brat man får bara gratulera till fyndet.

Har du tänkt använda Winkelhocken när solen är framme eller ska du köra in den i garaget och putsa på den?

Jag är absolut inte avis på din bilpark men bättre bilar går knappast hitta eller?

Grattis en engång.
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
B3:

Håller med dig!

Fjamsetramsa gav ju ändå ut sitt chassi-/reg.nummer och vad jag vet så har den inte blivit stulen. Han skickade ju bilder med reg.nummer till bl.a. mig. Att skicka det till någon som t.ex. har ett register över såna här bil = entusiaster är ju knappast farligt. Det är ju värre att bara skriva det på forumet. Sedan så spelar det ingen roll om en M5 har gått 1 eller 30.000 mil. Har den blivit stulen så kommer den att anmälas stulen och kommer då heller inte att kunna köras mer i Sverige med en annan ägare = tjuven själv. Det finns överhuvudtaget inget värde i att själa en E34 M5. Visst får man mycket i delar, men då ska man också sätta i dem på annons och om det verkligen skulle vara en riktig Winkelhock så skulle många reagera när de fick se delar från den på marknaden och kolla upp det noggranare. Tror det är större chans att en knarkare eller liknande snor en sån bil. Finns så mycket värre bilar att ta.

//Schnitzer

fjamsetramsa
Bra talat...
Visa användare
1.330
Heinz_Keller
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
Tycker det är ett jävla tjat på Bavarian Brat.
Han har ju inte ens köpt bilen än!! Hyfsat svårt att visa bilder på den då. Och även om han har bilder hemma på bilen, så kanske han inte vill visa dessa förrens (om) han köper bilen. Han skriver att han ska hämta bilen nästa vecka...

Svårt att ge regnr. om bilen står i tyskland t.ex... ännu svårare med chassienummer!!

Håll er till tåls grabbar!!

// Erik
Jag har full förståelse för att man likt Bavarian Brat varken vill lämna ut registrerningsnummer eller chassienummer till en villt främmande person!

Mvh,
Kalle

Racebilen: Länk
au
85
automania
M5 -92
M5T -95
Ja det är förståeligt om man som ny på forumet vill känna sig lite för innan man lämnar ut identiteten på sin bil. Man kan väl lugna sig lite så att han åtminstone hinner få hem sin bil innan det börjar skrikas efter bildbevis och chassienr.
En lite vänligare ton kanske inte heller skulle skada:o)

Mvh
Ulf
Ni
430
Nicke_M
850 CSi
M5 E39
Riktigt vi ska inte bli för tuffa nu.
Vi delar ju alla kärleken till dessa underbara ting...

Men det gamla anrika power-ordspråket: "Köp först - snacka sen"är inte så tokigt;-)
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
frågan är ju om det ÄR en WH eller inte !! som den ser ut är som sagd inte avgörande !!
-
Heinz_Keller@ innan man köper en bil kolla man väl chassis-nrt, eller hur ??
-
fjamsetramsa@ din bil är ju inte en WH som vi numera vet ;);)-
(specarna för "20 Jahre" bilarna är identiska, för WH bilarna inte)
-
f.ö. var tråden/historien med -fjamsetramsa's- bil ett bra exempel, först
skulle det vara en CECOTTO, sedan en WINKELHOCK, däremellan mycket annat och till slut till ALLAS gädje visade det sig att vara en sällsynt "20 Jahre BMW Motorsport" = Hurra !! 'delat glädje, dubbelt glädje' !! och jag är övertygat om att -fjamsetramsa- inte har ångrat att han identifierade bilen (chassis-nrt hade ju räckt om man inte vill ange reg.nrt), han har fått mycket tips och goda råd, att ta till sig de är ju upp till var och en -
-
åter igen, respekt för alla enthusiaster som vill hålla sig utanför forum som denna och 'register' och övrigt, men vill man vara med och fiska efter goda råd och information, DÅ bör man också bjuda till LITE - att ange uppgifter
som reg.nr. eller chassis-nr här i forumet är ju INTE nödvändig, det går ju att lösa på annat sätt -

M5touring register
fjamsetramsa
Nej jag har inte ångrat det..tvärtom så har jag fått massor av hjälp och info....Tack alla för den delen....
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
fjamsetramsa:

Precis! Det är ju inte heller säkert att alla uppskattar sånt, vad det verkar i detta fallet (tyvärr).

//Schnitzer

m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
fjamsetramsa@
och jag för min del ber om ursäkt att jag/man har varit så envist och tjatig gentemot dig, det var mycket nära att gå något för långt och DET är förstås onödigt - trevligt att höra att du tycker att ha fått utdelning efter att du väl lätt 'bomben' explodera....;) -
vi drivs ju alla av samma intresse för dessa bilar ;) (hoppas jag)

Global E34 M5touring Registry
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Instämmer med m5toureg!

//Schnitzer

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.