|
Sida 3 av 10
|
|
|---|---|
|
Bavarian Brat, Låt dig inte skrämmas! Givetvis är det kul med nya personligheter i forumet, och du verkar vara en riktig entusiast! Samtidigt så får du vara beredd på att mötas med viss skepsis när du dyker upp från ingenstans och börjar berätta om ditt till synes imponerande bilinnehav, och om specialmodeller du fått erbjudande om att köpa och så vidare. Extra skeptisk blev jag själv när du började fundera på att bygga in allehanda märklig utrustning i en M5 Winkelhock som gått 650 mil. Ser fram emot att läsa om dina bilar och om dina framtida bravader! Mvh, Kalle Racebilen: Länk |
|
fjamsetramsa |
Instämmer... |
|
Bavarian Brat > Förstår dig till fullo! Har man en stor samling vill man definitivt hålla den borta från allt pack som finns... Vet flertalet intressanta bilar som finns på allsköns konstiga ställen och vilka Däremot tycker jag att lite detaljbilder inte skulle skada... få gånger i livet man som BMW entusiast får höra om lågmilade drömbilar som en Winkelhock. Likaså håller jag med dig om att modellen ofta inte spelar någon roll, som e30 fanatiker kan en lågmilad mint condition 316 ge mig gåshud samtidigt som en brukskörd M3 e36 för mig är lika spännande som ett paket mellanmjölk. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- |
|
| Någon som vet vad Winkelhocken som är till salu här på sidan kostar? | |
|
Bavarian Brat: Att Winkelhock! och andra M-bilar ur någon begränsad serie kommer att bli samlarbilar står bortom all tvivel. Läs här på forumet och beskåda reaktionerna när någon sådan bil dyker upp. Extremt lågmilade exemplar i mint condition lär förbli attraktiva i all framtid. Sen vad du gör med DIN bil är givetvis upp till dig. Men visst känns det dumt när man tittar på antikrundan och man ser sönderrenoverade antikviteter med bråkdelen av sitt ursprungsvärde kvar. Lycka till med vad du än företar dig med bilen... |
|
| Naturligtvis blir de samlarbilar, men allt är ju relativt. De kommer aldrig att bli kända utanför en ganska snäv krets som ju M1 som jag använde som exempel ju faktiskt är. Inte många vänder sig om efter en Winkelhock eller 20 Jahre men det är ju samtidigt lite av charmen. | |
|
Jag har aldrig hört talas om denna raritet vad kan det vara för bil?Lite spec på den så man kan mysa lite över vad som skrivs och kanske så vet man vad det är för bil sen när fotorna kommer uppci framtiden!!Hur många hk? chassi är det annorlunda?mer? Mpower |
|
|
betan, Från Länk M5 Winkelhock M5 Winkelhock uppkallades efter tävlingsföraren Joachim Winkelhock, den introducerades och tillverkades parallellt med M5 Cecotto. Till skillnad från Cecotton så var Winkelhock inte exklusiv utan sportbetonad. Lacken gick enbart i BMW mc-kulören 668 Glanzschwarz med speciell ljus kontrastlack 244 Sterlingsilber (enbart för Winkelhock), dvs inte Sebringgrau som annars var original kontrastlack till en svart M5 3,6. Utsidan i övrigt gick i Shadow Line design samt de bredare bakfälgarna i 9x17 med 255/40R17 däck monterades som standard. Bilen viktoptimerades av BMW Motorsport med följande förändringar; mindre tank på 80L, mindre batteri 66Ah (vid beställd klima användes normalt batteri), reducerat ljuddämpningsmaterial, samt bortfall av elektriska fönsterhissar bak, nackstöd bak, intensivrengöringen för vindrutan, dimstrålkastare och make-up speglarnas belysning. Ca 40kg bilvikt sparades in på de modifieringarna. Inne i bilen monterades det två stycken Recaro SR sportsäten, manuellt inställbara och identiska med dem som monterades i M3 E30 Sport Evolution. I likhet med Sport Evo fick också Winkelhock M5:an en mockaklädd original M technik II ratt samt växelspaksknopp, handbromsgrepp och damasker i mocka vilket ytterligare förstärkte sportkänslan. Klädseln var standard delläder Anthrazit med svart nappaskinn i kanterna och tyg i Motorsport-kulörer i mitten, inredningen kompletterades med röda säkerhetsbälten fram och bak, unikt för M5 Winkelhock. M5 Winkelhock kostade DM 2500.- utöver baspriset för en normal M5. Mvh, Kalle Racebilen: Länk |
|
|
Kan egentligen bara instämma med Kalle Hansen, Du får förlåta om Du inte uppfattas som helst seriös, när Du som sagt skyltar med en i sammanhanget imposant bilpark och blott ett par dagar efter registrering går på med att Du hittat en M5 Winkelhock som endast gått 600 mil, men som samtidigt är så pass risig att Du genast måsta måla den röd och fylla den med elektronik likt en 15-åring. Du går därefter på med att M-bilar aldrig kommer att betinga ett så särskilt högt samlarvärde, men det är nog faktiskt ingen här som någonsin trott att M-modeller kommer att betinga belopp som Cord eller Duesenberg – men Du tror väl å den andra sidan inte att Du väcker sympati med ett dylikt påstående på en entusiast sida, Men som sagt, presenterar Du bara något i sammanhanget som styrker något av dina påståenden kan läget skifta snabbt. |
|
|
Nu vet jag läste på länken i annonsen,mycket ovanlig bil kul att den hamnar hos en bmw entusiast som plågar csl en framför den gamla samlar bilen!eller?hur som helst så byggdes dem för att köras hårt båda så kör hårt!! Mpower |
|
| Några bilder skulle nog uppskattas av många. :) | |
|
Birka: Återigen - om ni tror mig eller inte spelar mig inte så stor roll. Att jag registrerade mig här beror på att en kompis till mig tipsade mig om sidan faktiskt just när vi diskuterade bilen som den här tråden handlar om. Bilen är inte risig, det har jag aldrig påstått, utan den har en ganska tråkig lackskada på höger framskärm. Att jag vill sätta GPS och annan elektronik i bilen är väl min ensak, jag har understrukit att jag inte vill göra några påtagliga ingrepp i bilen, men det är bra att kunna hitta samt hålla lugn på vilda ungar när man kör. Jag vet inte varför jag nämnde det men jag tyckte det var kul. Reta mig inte mer för då kanske jag bränner bilen, filmar det och lägger upp för gratis nedladdning här ;-) |
|
|
Bry dig inte om sura gnällkommentarer, det hör visst till när man äger en ovanlig BMW har jag förstått. ;) Ditt erbjudande om film för nerladdning mottages tacksamt, dock utan pirotekniska effekter. ;) |
|
|
Bavarian Brat:HA ha ha då hade du fått fly landet snabbt som f-a-n Kalle Hansen:Jag kunde inte hålla mig att leta upp bilen på börsen men tack ändå :-) Mpower |
|
|
i ett forum som denna gäller det ju att få och ge - begär man en del bör man också kunna bjuda till lite - det skulle vara intressant att få veta VILKEN bil det är frågan om, annars kan det kvitta för min del !! - - jag hade gärna hört lite mera info i allafall men nu har ju -Kalle Hansen- avslöjat alla hemligheter ;););) (som annars finns på webben öppna för vem som helst att se) - själv håller jag på med ett register (vid sidan om det globala E34 M5touring registret) över E34 M5 special-versioner som t.ex. WH, Cecotto m.m. - (DESSA ÄR FORDONS-REGISTER -INGA- ÄGARE-REGISTER !!!) vad som gäller i alla dessa sammanhang är chassis-nrt - i vissa fall måste man respektera ägarens ovilja att dela med sig med information - sådana personer vill vara för sig själva och det är väl 'ok' - deltar man däremot i ett forum handlar det om ge och ta - det retar mig lite är när någon vill veta allt utan att bidra med något själv - är allt i sin ordning finns det ju inget att frukta eller hålla inne med, bilregistret är ju en offentlig handling och för den som vill veta finns ju informationen där (för eller senare), i slutändan bör man respektera det mesta och därför bör det aldrig bli -osympatisk- även när man ogillar ett förhållningssätt - Tack för ordet ! |
|
|
Tycker också det luktar bullshit: Vem får tag i en sådan unik M5 (under förutsättning att han ska renovera), å får då för sig att slänga in dvd å navi m.m. i en unik 650 milare, dessutom lacka annat än original. Ungefär som att fråga killarna här på forumet om de tycker det passar att sätta på Koening-bredd-kit på den original M5 E28 i samlarskick, å sedan invänta rejäl "respons"... Nicke |
|
|
Nicke_M: Som sagt: jag bryr mig inte om vad gnällspikar säger och tror för oavsett vilket kan jag gå ut i mitt garage, sätta mig i en av mina bilar, öppna porten och dra ut på en tur. Oavsett vad du tror ska jag åka och hämta den här winkelhocken i nästa vecka! :) |
|
|
"Bavarian Brat" Är det bara sant är du ju bara att gratulera, men försök för allt i världen då att hålla denna bil helt original samt lacka bara det som måste för att få 1 perfekt originallack (hur mycket d nu behövdes). Är absolut inte avis;-), men det verkar så otroligt... Nicke |
|
|
Du ska lacka om HELA Winkelhocken röd för endast en liten tråkig lackskada på höger framflygel? OK, är Du en sådan sann entusiast som Du säger att du är, vet Du att en riktigt bra lack kostar i slängarna +70 kkronor och uppåt (men Du kanske iof renoverar billigt i Polen?), därtill ska Du komplettera med elektroniskt lull för ett fem siffriga belopp. Du lär snabbt vara uppe i 140 kkronor innan bilen åter är körklar igen – och detta innan någon ens hunnit blinka. Det känns ju lite oklart vem som retas med vem egentligen, men se till att Du kan verifiera att det verkligen var en Winkelhock innan Du sätter igång med att filma pyrotekniska aktiviteter – annars kommer Du att få utstå fortsatt tvivel :) Lycka till nu, med hämtningen! |
|
|
Tag med dig digitalkameran ut i garaget och sudda reg nummerna i Paint eller liknande. Sen får du tyst på skaran som inte tror dig. Mycket enkel lösning på problemet. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.