AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
23.873

Ska köpa Winkelhock!

Sida 2 av 10
Papageno
Det här låter olidligt spännande, är själv på jakt efter en M5 e34 raritet. Har ni några tips så kan ni alltid varsko. Tack på förhand
Behåll orginallacken inklusive repor. Du lär tjäna på det i längden. Och inga extra pryttlar, för det har du väl i dina andra bilar... Detta är ett entusiastfordon, inget vardagsåk! ;)
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Jag håller med PowerMac, om det inte är någon som gått omkring med en nyckel runt hela bilen förståss... I dina kläder skulle jag lacka om så lite som möjligt på bilen och sedan hålla den TVÄR original och dessutom bruka den sparsamt.

Fredrik
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
AUDI A6 Avant 2.4 Quattro
vad är det för färg på bilen nu då, original 'ok' men vilken ? vad har den för tillverkn. datum/månad ??

M5touring register
Visa användare
1.330
Heinz_Keller
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
Bavarian Brat skriver ju att han får köpa bilen om han ställer iordning den... Antar att han menar; lacka om den, polera upp den och se till att den hålls i nyskick! Att dokumentera noga varför omlackeringen sker är ju självklart viktigt.
Lacka om den i orginalkulören, waxa å lackskydda så har du en bil som ser ut som ny!!!

Lycka till med köpet Bavarian Brat!!

// Erik
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

I ena inlägget står det han han får köpa den till ett bra pris om han ställer i ordning den, entusiaster emellan... Sen är det massa trådar om att lacka den i annan färg, installera stereo, GPS, etc.

Var och en gör som dom vill men i min värld så är en Winkelhock med 650 mil på mätaren en sann entusiastbil som självklart ska lackeras i originalkulör och inte ska ha någon toppmodern stereo och GPS om det kräver större ingrepp i bilen.

___
//Ulf
Ba
41
Bavarian Brat
BMW M5 -03
BMW M3 CSL -03
m. m.
Hej alla! Jag har aldrig haft för avsikt att göra ingrepp som inte är möjliga att återställa - just därför tvekar jag inför att installera GPS osv men jag vill samtidigt kunna använda bilen mycket - den är enligt mig roligare att köra än mycket annat (bland annat min senare M5). Sedan är det ju en bil som inte är så hemskt olik standardversionen, glöm inte att det är inte någon M1 vi talar om här utan en lätt modifierad version av en ganska vanlig bil. Inga astronomiska ekonomiska värden heller! :)
Ba
41
Bavarian Brat
BMW M5 -03
BMW M3 CSL -03
m. m.
Glömde skriva att lacken är ganska illa skadad, det är på gränsen att den har bucklats - en lösning vore att byta ut höger framskärm där skadan sitter och behålla lacken på resten av bilen i original (den är i mint condition) och lacka den nya skärmen i samma färg.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Bavarian Brat: Sant att det inte är en M1 men mycket av det unika med denna bil är väl miltalet. Även en standard M5 med 650 mil på mätaren hade nog fått många här på forumet att dregla ;)

___
//Ulf
Det där är en unik bil. Den enda i världen med det miltalet skulle jag förmoda. Om ett par år så lär den stiga i värde som en tre skilling banco som förövrigt var ett vanligt frimärke med feltryck vad jag förstår. Alltså det mest vanliga i en ovanlig begränsad upplaga i orginalsick är det som samlarna slåss om mest här i världen. En bil att spara på med lågt miltal och orginalskick. Att lackera om den vore som att ge en Haupt möbel ett fräch lager lack "vettu". ;)

Helt seriöst, tänk dig för innnan du gör något.
Ba
41
Bavarian Brat
BMW M5 -03
BMW M3 CSL -03
m. m.
Jag kanske är en pessimist men jag tror inte att specialversionerna av M% någonsin kommer att betinga så värst höga värden. Icke desto mindre är det roligt att de finns och naturligtvis ska man bevara dem i ett skick så nära original som möjligt. Jag gillar gamla modeller med lågt miltal - det spelar inte så stor roll om modellen är spännande i sig men det är något visst med en gammal bil som nästan inte har använts. Jag har en 528i från 1986 (vit med svart läderinredning) som har gått endast 900 mil. Den skulle jag aldrig få för mig att köra ens, den har jag bara i garaget.
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Bavarian Brat:

Upp till bevis då? Kom med bilder eller reg.-/chassi-nummer för att det ska verka troligt, i alla fall i mina ögon. Alla kan ju dra precis samma historia som du har berättat.

//Schnitzer

-M5 '95 Limousine register (LHD)
Ba
41
Bavarian Brat
BMW M5 -03
BMW M3 CSL -03
m. m.
Schnitzer:

Vadå bevis? Jag vill inte låta arrogant men det spelar mig inte någon som helst roll ifall folk tror på mig eller inte. Jag skriver här för att jag tycker det är roligt att byta tankar och åsikter med andra som är intresserade av BMW. Jag har varit här sedan igår och känner inte för att redovisa detaljer, dels av integritetsskäl och dels av att jag inte är helt inbodd i sammanhanget så att säga.
fjamsetramsa
Onödigt att ge riktiga entusiaster hjärtklappning...bättre du avregistrerar dej igen....
Ba
41
Bavarian Brat
BMW M5 -03
BMW M3 CSL -03
m. m.
fjamsetramsa:

vad menar du? Tråkigt om det ska vara så här!
fjamsetramsa
Jag blev riktigt terroriserad innan ja visa foto..
Ba
41
Bavarian Brat
BMW M5 -03
BMW M3 CSL -03
m. m.
fjamsetramsa:

ja, jag såg det i en annan tråd. Tonen var minst sagt osympatisk. Medlemmarna här får tro precis vad de vill. Kanske lägger jag upp bild senare men jag kommer inte att publicera chassi- eller registreringsnummer. I nuläget har jag i vilket fall som helst inga bilder av bilen men när jag hämtat den ska jag nog kunna ordna det. Den kommer att levereras på släp så ni långmilafruktare kan vara lugna!
Ba
41
Bavarian Brat
BMW M5 -03
BMW M3 CSL -03
m. m.
Finns det förresten många Winkelhock i Sverige? Någon som i så fall vet hur många och lite andra fakta?
fjamsetramsa
Det ser nog alla fram emot...
fjamsetramsa
finns nog en till salu här på börsen..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.