|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Håller med C J. Hade det inte varit för att det inte är "bara på film" så är det underhållande. Nu vet man ju att medtrafikanter löper fara. /Bo-Erik Länk |
|
|
Hehehehe Amore Moralis... |
|
|
@Caspar "De har dock andra Suzuki hojar bland civilarna (från mycket insatt källa)." Ja, en Suzuki Freewind och några Suzuki DR650 On/offroad hojar med runt 45 hk. Har jobbat som mc-bud och har nog träffat på dom flesta hojarna dom har, kan säga att det rullar inga sporthojar som polisen har iallafall. |
|
|
C J gråt inte, om du inte tycker om hastigheter själv varför har du då en M??? min granne har en Fiat uno 45ei. Hon kan tänka sig byta mot din z3a.... Skärp dig, nått som borde reta dig mer är väll FI. Benzin Um Bluth |
|
|
Otroligt imponerande körning, inga snack om det. Tänk om man själv kunde behärska bilen på det sättet...!! Men jag håller nog med C J i alla fall, förutom den sista önskan om bergväggen... |
|
|
Jag undrar hur fan man kan lyckas bränna runt hela Stockholm 3 ggr. utan att se EN enda riktig polis. Det tycker jag e konstigt... DANNE Min bil: Länk |
|
|
Dandelue -> Tja handlar kanske om att vara på rätt plats vid rätt tid. Är ju ganska gott om poliser i Ghostriders filmer annars... /// Viktor Mer mos till folket |
|
|
Har bott i förorterna i större delen av mitt liv... och jag kan tala om för dig i min värld så finns det inga Poliser värt namnet i Svedala... När skiten händer och man behöver dem så heter det oftast "har inga resurser" , "vi kommer kanske" eller "ring försäkrings bolaget" etc. får man oftast klara sig best man kan! Rekomenderar baseboll trä eller aluminium för egen/bilens skydd ;) Vad det gäller trafiken så är det bara mycket snack och liten verkstad från deras sida där dem gör ett demonstrativt ryck varje september - oktober med hastighets övervakningar. Övrig tid ser jag dem nästan aldrig och dem få gånger jag ändock ser dem där fortkörare kör om polisen utan ens att lägga märke till dem, ser jag hur polisen bryr sig (inte ett skit), vart går mina skatte pengar egentligen ;) (Vård skola omsorg = politisk bullshit mantra). Mitt förtroende för Polisen i Svedala är förbrukat sedan länge. Som jag ser det är det redan djungelns lag som gäller. Störst går först (motor) Märkbar attityd förändring har skett i trafiken, mer kaotiskt mer renegade körningar etc. Bil intresset har dock ökat markant dem 5 senaste åren, framförallt bland den yngre generationen :) Gamlingarna har mottot gammal kärlek rostar aldrig och ser sin BMW som en värdig familjemedlem :) med andra ord tar man bara inte ut sin M-Racer och kör skiten ur den mitt i stan men ute på småvägarna där trafiken är icke existerande kan hornen dock växa fram. //Rop the terrible |
|
|
Här kommer den...................... ......................................min pudel. Naturligtvis önskar jag inte livet ur någon, några starköl för mycket grumlade mitt omdöme och jag kunde inte hålla isär sak och person. Jag ber uppriktigt om ursäkt för det som kan uppfattas som kränkande i inlägget. Jag lyfter på hatten för GR:s otroliga körskicklighet MEN den hör definitivt inte hemma på hyfsat hårt trafikerade vägar. Oavsett GR:s körskicklighet så maximerar han mångfalt risken för att kollidera och jag skulle inte vilja ha en vobblande/spinnande/roterande/flygande MC i 300 knyck som ramponerar ett mötande fordon med exempelvis min fru och mina barn i, eller era nära och kära för den delen heller! Jag kör också för fort ibland (vem gör inte det!), men jag väljer tidpunkt och plats så att jag inte utsätter andra för fara. Om jag sedan SJÄLV sitter som en illa gräddad pannkaka i en bergvägg så har jag bara mig själv att skylla och har då samtidigt inte utsatt andra för mitt tilltag. Och HerrRennen, efter några dagars funderingar så har jag kommit fram till att jag varken gråter eller funderar på att byta ut min M mot din grannes Uno, sorry :-) Lev väl och kör med förnuft..... (OBS, ingen moralpredikan bara ren och skär logik). |
|
|
C J: mycket sunt resonerat och jag håller med dig till fullo. M Coupe "it´s a lot like nothing else" |
|
|
... fast jag vet inte om jag tror på att föraren av M Coupen inte vet att det är GR som flåsar honom i nacken. För inte kör man med snygga uppställ om man verkligen vill åka fort och ifrån polisen, eller? Önskar jag oxå kunde hantera mina bilar med samma precision. /Fredrik |
|
|
Fredrik M: Du menar "More show than go" ? jag tyckte att M Coupen med moppen efter hängandes enl. dess mätare stod som mest på +260? snygga uppställ?? jag tror inte att det fanns andra allternativ så fort som Z3:an körde... Jag vet av egna erfarenheter att t:ex M Roadstern gärna sticker ut rumpan lite då och då :) Sen tror jag även att denna Coupé hade lite extra krut i buken? vore kul o veta vad som fanns där inne samt vad man har gödslat denna motor med ? Finns det någon data kring GR: Z3:an? Nog för att Z3 M Coupé/Roadster har redan mer krut än vad man kan hantera. Ibland läser man om vissa special versioner med astronomiska siffror i form av hk/nm m.m. men jag ser dem aldrig in Action. Trimning? Chassi? bla bla?? // Rop the Freak |
|
|
Tror den rullar i Motala. Dåliga bromsar... måste bytas |
|
|
;) Bilen i övrigt då? |
|
|
Robertg71 --> Stämmer kanske, då kör jag inte tillräckligt fort för när jag försöker köra fort, det är sällan jag kör med så mycket ställ som i videon om jag inte provocerar fram det...(därmed absolut inte sagt att jag kör fortare än någon annan och allt annat) Test av M-coupe mfl i Teknikens värld: Kommentar till testet av Janne "Flash" Nilsson: "Välbalanserad och lättkörd, en bil som inger förtroende. Den är konsekvent understyrd in i kurvorna och det är nästan omöjligt att provocera fram ett farligt bakvagnskast. Perfekt för en normalförare som kanske vill köra lite fort på bana någon gång. Fin styrning och tillsammans med Porsche de bästa bromsarna. Motorn har inte bara hög toppeffekt utan drar bättre på mellanvarv än den jämnstarka Porschen. BMW M Coupe är tvåa i min ranking." /// Viktor Mer mos till folket |
|
|
Nu har jag ju inte en M, men några tendenser att släppa ut baken i högre hastigheter har jag än så länge inte märkt. Jag kör kanske för fegt, =). Däremot viftar den mer än gärna på baken om man är för tung på högerfoten i utgången ur rondeller t.ex. Kan ju vara så att jag helt enkelt inte har effekt nog att hänga ut rumpan när det går undan lite. Grymt kört av föraren i vilket fall som helst, även om jag håller med C J på en hel del punkter. Hade varit mycket intressant att veta om den är original under huven eller stallet har fått tillökning. /Fredrik |
|
|
Det beror ju också på vad man har för sulor! Finns ju china däck som e som hockey puckar sitter dock inte på GR M Coupen, dom e livsfarliga. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.