AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
2.391

vill ha goare ljud!

Sida 1 av 2
Po
22
Poffe
BMW 320i -89
Coupe
Hej alla.. Köpte min första bil häromdagen. En Bmw 320i-89 och jag är kär.. Tycker den är för j*vla go!
Den låter ju såå skönt 6:an så man får gåshud!

Nu till mina frågor!

Vill Ha skönare ljud så jag har tänk att åka och handla sportluftfilter imorgon men e skraj att nått ska hända med maskin när man sätter på annat luftfilter, man har ju hört att saker har börjat krångla efter de!

Hörde att man kan chipa den, men vet inte vad man kan lyckas ta ut i hk och vrid?

sista frågan nu.. kan man göra något med orginal avgassystemet så den låter goare?! ta bort sista burken eller nått?!

TACK på förhand!

chris
Det bästa du kan göra om du vill ha mer/råare ljud är att ta bort slutburken och byta ut den mot ett rör, eller möjligen en liten dämpare.

Skippa chip och sportluftfilter, du kan lika gärna kasta pengarna i sjön :)

Mvh,
Kalle
Välkommen till forumet, föresten... och pröva Sökfunktionen så ska du se att du hittar mycket nyttig information :)

Mvh,
Kalle
nazze
Kalle Hansen:han ville ju bara ha skönare ljud så varför är det då att kasta pengarna i sjön om han köper ett öppet filter??
nazze,

Därför att han "garanterat" får tillräckligt skönt ljud enbart genom att ta bort bakre dämparen. Men visst, ett Open Air- filter kan bidra till ett lite häftigare insugsljud, men man riskerar också att försämra motorns prestanda samt besudla motorns insida med skräp, samt förstöra luftmassemätaren.

Skulle aldrig få för mig att rekomendera någon att göra detta på en BMW.

Mvh,
Kalle
nazze
kalle hansen:det är rätt som du säjer att det kan skada motorn men jag ställer mig väldigt tveksam till det om man köper ett kvalitets filter och skärmar av det.jaja det är upp till han själv vill inte spekulera i det.
Po
22
Poffe
BMW 320i -89
Coupe
Tackar för era svar, dom var nyttiga! Skippar luftfiltret!
=)

chris
Ni
213
Nisse977
550i -07 M-Sport
130i -07 M-sport

327i -87 Turbo,
673hk 900Nm
Har du pengar så kanske du ska köpa dig ett sportavgassystem i rostfritt.. Brukar vara go klang i dem.. Inklusive extraktorgrenrör då!

Jag ska själv beställa ett extraktorgrenrör för att förhoppningsvis få lite mer effekt.., Har hört av många att det ger ett skönt ljud.

__
Nisse Ljung
Har suttit på open air filter på alla mina bilar å ja har absolut inget att klaga på, så om ja va du så skulle ja sätta då d. Kostar ju inte så mycket. Men nr 1 e om man vill ha häftigare ljud e rostfritt, typ ferritta.
Mvh Mattias

Alpina CS:016
Alpina Gemeinschaft:249
Länk
parolof
open air filter låter säkert fint, men utan avskärmning tappar du ju effekt
Cr
1.381
Cruser
325i -92
328i-97 touring
vad kostar extraktorgrenrör till 325i e 36, på ett ungerfär?
SpineKracker
Ta bort sista burken skulle inte jag rekomendera, det kan ha negativ effekt på motorns prestanda då det blir fel mottryck. Visst kommer den låta högre men det kommer bli ett ganska burkigt ljud som kommer föra tankarna till trimmad 240 snarare än racemaskin.

Vill ha du ha skönt ljud rekomenderar jag ett väl avstämt rostfritt system, det har jag på min och den låter riktigt "vasst" och trumpetar lagom högt.

MVH

Jag valde inte E30, E30 valde mig.
ca
403
carlsson86
Bmw M3 e93 -08
Bmw 520d f11 -11
Har bytt sista ljuddämpren till en sport, blev brutalt ljud men det är inget för den som inte vill ha uppmärksamhet. Det hör snär man kommer på stan, men det är roligt tycker jag när folk vrider nacken av sig.
Men det finns la andra juddämpare som inte låter så mkt.

Lycka till me bilen
MVH/anders
Ni
213
Nisse977
550i -07 M-Sport
130i -07 M-sport

327i -87 Turbo,
673hk 900Nm
Är det ingen som har hört LOADED M3 CSL!!? Det låter ju helt sjukt gott!!! Värsta race ljudet alltså.. Hmm.. vet inte vad man ska göra för att få ett sånt ljud..

Jag skiter i vad andra tycker så länge jag själv tycket det låter gott!

__
Nisse Ljung
Wi
32
WildOne
320i 325 -88
Klart att du ska sätta sportluftfilter!
Ett skönt insugsljud är ett krav.
Det är inte bara avgasljudet man vill ha utan även insugsljud.
Riktigt gött när man hör hur motorn suger i sig kubikvis med luft.
parolof
kubikvis med varmluft menar du;-)
"Kalle" Varför har du inte kvar din 740iA?
beemer_87
Vad kostar ett bra sportavgas ungefär ?
finns det billigare märken men som ändå är helt okej lr ska man köra med de vanligaste märkena om man ändå ska skaffa ett ?
lite länkar till ställen som säljer sportavgas o även bra luftfilter får ni gärna slänga upp :)

(snodde din tråd lite poffe hoppas d e lugnt :)
Dubilidu!,

Kika i min dagbok för E30:n så kan du läsa hela storyn :) Länk

Mvh,
Kalle
"Kalle" Okej, =)
Skönnare ljud från ett öppetfilter fixas så här Länk har inte haft några problem med den lösningen och "parningsbröölet" är underbart. Filtret sitter bakom dimljuset.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.