|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Rörhassiet mer eller mindre klart. Framvagnen är på plats igen iaf, men lite mer pipor ska i. En adapterplåt mellan motorn och min trycklusftväxalde Lenco ska tillverkas, samt en svänhjul för 10" slirkopplingen. Motorn ska bara skruvas ihop. Allt finns utom innerfjädrar till ventilerna. |
|
|
Hej! Låter kul! :) Vad är motorn byggd för att ge? Uppskattat effektmål? Lenco är en dröm, bra för prestandan och behöver inte så mycket service som en drevlåda. Det är bra för plånboken! :) Vad är det för modell på lencon? /Ante |
|
|
Motorn ska ge 1000+ och gå på metanol. Vi får väl se om den gör det sen. Lencon köpte jag av Marco Maschietto med dubbelturbo Hyundaien. Vet inte om det finns olika beteckningar, men denna köde dom 7.1X med och kollade igenom den efter varje säsong :-) Bara gasa, inget skruva. |
|
| Ante-Arvika: Man kanske skulle kunna få komma och kolla in bygget, jag bor nämligen I Torsby.. Skulle va kul å få prata med någon likasinnad så man får lite inspiration, för det känns som jag är helt ensam här uppe i skogarna i norra värmland med att bygga BMW turbo....=) | |
|
Bäckis: Låter som en potential 7sek bil! :) erikk: Bmw bygge är inget som är säkert ännu. För närvarande pågår ett volvobygge. Men Bmw är ett alternativ som kanske kommer. ;) Mvh Ante |
|
| Ante- Arvika: Ok, men kan kanske komma någon kväll under vintern när inspirationen tryter och kolla in volvo racern då? E ju alltid kul att få kolla in lite andra byggen! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.