|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Till er som har pengar till den!Länk MVH Sandor S. | |
| Mitt körkort skulle skulle hänga i en skör tråd efter den där bilen..... | |
|
Att han inte kunda hålla sig ifrån att stoppa i "bättre grejor"... Annars mycket fin! =) (men var är texten han så stolt snackar om??) - Men jag kan ju ha fel! E12/E28-problem/lösningar finns här Länk |
|
|
"Endast - 74 turbon hade den spegelvända texten i fronten som senare förbjöds då den provocerade andra förare" Någon bussig som kan förklara till mig vad han menar? :) Min vackra Länk Mvh Dragolito |
|
|
En trolig anledning till att turbon är utbytt mot ej original, kan nog bero på att ett nytt originalaggregat kostar ca 60´ hos BMW.... Det är många (DYRA) specialdelar i turbomodellerna av 2002 som inte kan plockas från vanliga 2002:or! Tycker personligen att det är ett kraftigt överpris för en icke originalbil som är i bruksskick! De fälgarna är inte heller ett orginaltillbehör - skall vara original 13" i plåt eller alu. om jag får tycka som jag vill! För de pengarna kan man få en fin bil i originalskick. Den spegelvända turbo-texten på frontspoilern "förbjöds" inte, men togs bort självmant av BMW på senare årsmodeller, just pga att den ansågs stressa förare av t ex stora Mercedes på autobahn, när de fick se en "liten skitbil" med ordet turbo läsbart i backspegeln. :o) Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Den spegelvända texten Länk fans endast på pressbilarna, den togs bort på produktions bilarna. Håller med Johan B annars lite överpris för en icke originalbil men den ser fin ut bilden iaf. klockrent snygg! |
|
|
Passformen mellan breddaren fram och fronspoiler brukar vara bättre. Och visst kom det in mer än 11 bilar. Men ack så skön... Håkan |
|
|
Magisk! Min sida Länk |
|
| När skall BMW bygga en lika kul bil igen? Vi får trösta oss med Mini Cooper så länge. | |
|
Den nya 130-n ska vara välldigt underhållande! Jag hoppas att jag lyckas med min gammle touring med dom blivande 300hk! Den blir säkert hysterisk och totalt okörbar,men det är det jag är ute efter. MVH Sandor S. |
|
|
Synd att folk inte fattar vilka klenoder dom äger och håller dom helt original. När dom ska sälja då fattar dom att det är en klenod.. Det är nästan omöjligt att hitta en 02:a eller en E21 helt original. Keep Your Distance! |
|
Plumber |
Det är inget skämt att en originalturbo kostar 50-60 tusen till en sån bil. Kanske lite svårt att motivera ett sånt köp? |
|
Ombyggnaden som gjorts har säkert inte varit gratis heller, sen går det ju alltid att renovera original prylarna istället för att köpa nytt. Jag tror att han har sänkt värdet med en 50-60tusen på bilen med gjorda förändringar tyvärr. |
|
|
Tror inte hans modifiering är så farlig. En orginal renovering av motorn hade säkert gått på över hundra lök så tror inte han gjort nån förlust. Det är väll kul med nån som byggt en bil för att bruka och inte bara titta på. Jag skulle inte ha nåt emot en bil med de modifieringarna. |
|
|
Bus eller godis? Men vad fasen. Om man inte håller sig till STOCK så får man dra på sig de "små" värdeminsjkningarna. - Men jag kan ju ha fel! E12/E28-problem/lösningar finns här Länk |
|
Mr 435 1602-72
2000 touring-72 2000 tii touring-72 323i Baur-84 328iM Coupé-97 525iM Touring Individual-95 Alpina B3 3.0-94 330e-20 |
Hm? Funderar på vad annonsören menar med 11 st? Det finns fler än så i Sverige. |
|
kan väl inte finnas någon sann bmw älskare som kan tänkas vilja ha denna bil då den är utrustad med turbo. Det är ju enligt väldigt många inlägg i många olika trådar fusk att utrusta en bil med turbo och tyder ju endast på att man misslyckats med att bygga en bra motor .........eller............. Obs! skrivet med glimten i ögat. |
|
|
Tobbe Glimten eller ej, men du muckar med fel gäng! =) BMW's samtliga "moderna" (post-60's) bilar är väl genomtänkta, så när som på E36 compact... |
|
|
Ska väl säga att jag älskar turbo bilar. |
|
|
Mera bilder, ja vad säger man. Länk Håkan |
|
|
En svensk turbo på mobile. Länk Håkan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.