AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
8.091

Bilder: Vandaliserad BMW (otrohetsdrama) Varning Otäcka bilder...

Sida 2 av 5
Evol-79
Per L: Tack och lov anser vårt rättsväsende något helt annat. Vad är det egentligen du anser rättfärdigar att en person vandalisera någon annans egendom?

Otrohet? Knappast olagligt, kanske hade personen anledning att vara otrogen, kanske var det en hämd från hennes otrohet etc. Du förstår vad jag menar. Och varför ska i så fall försäkringsbolaget och i slutänadan du och jag betala för hennes hämd på otroheten?

be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Ja enda chansen för tjejen är att han säger att hon är skyldig men den chansen försvann samtidigt som hon köpte färgen på rusta kan jag tänka mig :-)

Mpower
Evol-79
betan: kanske e jag trög och borde gå och lägga mig, men jag fattar inte vad du menar??
kilroy
Jag tycker att hela den här tråden borde gå och lägga sig...vad finns det för anledning till att vi har en massa synpunkter på resultatet av att en relation spricker...utan att någon av oss sitter inne med relevanta kunskaper i frågan??

Mvh kilroy
Evol-79
Det är väl syftet med ett forum, att yttra sina synpunkter om saker och ting. Ungefär som ditt inlägg ;-)
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Evol-79 ähhh jag skrev fel. :-) jag tänkte att trots allt hon gjort mot hans ögonsten så kanske han inte anmäler henne...utan att han säger att det kanske var någon avundssjuk människa som inte unnar han en fet M3...då går det på vagnskadan.Men säger han att det var hon så åker hon kraftigt på det,då hoppas man det var någon billig färg från typ rusta.Hon kan behöva resten till bmwn annars...

Kilroy:vi vet alla att det är tragiskt och borde inte lägga näsan i blöt men eftersom det är en m3 som blev misshandlad så är det svårt, och det är inga namn nämda,hade det varit på en arbetsplats så hade det varit illa och snacka om det....

Mpower
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Bilen ägs av en tjej...:)
Asken
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
perfekt.... då vet vi inte vad vi snackar om med andra ord :-) tråkigt iaf då får vi hoppas hon har vagnskada då!

Mpower
Storyn med att tjejen gjorde detta stämmer inte.

Ex-husband sees M3 owner at ex-wifes house. Ex-husband destroys M3 owners brand new car. Ex-husband finishes damaging the M3, and sits there waiting for the cops to pick him up.......he knew he would get caught eventually. Thats what the tow truck driver told us.....

Detta från en mekaniker på verkstaden där den står nu.

Länk

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Glimten i ögat, dryger:)
/ Lantmän från syd köper sossecontainer med turbo och odlar betor
Om smådryga Ståckhålmare läser ordentligt så ser du att jag skriver "Storyn med ATT TJEJEN gjorde detta(vandaliseringen) stämmer inte :)

Jag syftade inte ens lite grand på ditt inlägg :)

Länk
Man ryser.
Ska nog va stanna hemma i helgen.

Highrev
Ri
461
Rille330
330i Touring -02
Spelar väl ingen roll om det var en kille eller tjej? Att vandalisera någons
egendom som "hämnd" är ett sinnessjukt beteende som bara bevisar att
man definitivt har större problem än det som utlöste själva handlingen.
Gr
378
Griseknoen
Mercedes C220CDI 2008
Rille,

Helt beroende på vad som föranlett beteendet enligt min åsikt.

Tycker det är rätt fånigt att uttala sig om vad som är rätt/fel i detta fall där ingen vet ett smack om vad som egentligen hänt. Jag ser själv vandalisering som något fruktansvärt onödigt och omotiverat i en övervägande majoritet av tänkbara fall, men visst, skulle "rätt" saker inträffa så skulle iaf. jag både kunna vandalisera och döda. Tror jag de flesta människor är kapabla till och i vissa fall kan jag till och med ha förståelse för gärningen. Som sagt, jag och ingen annan här har någon aning om varför det slutat så här, men att kategoriskt säga att den som utfört vandaliseringen har fel är att gå alldeles för långt i slutsatser som jag ser det.

Oavsett vilket, så syns det att den som vandaliserat bilen visste vad han/hon gjorde då sådana bucklor på taket brukar vara lite jobbiga att få "bukt" med...
En man hade ALDRIG gjort något sådant mot en kvinna, typisk kvinnlig föreställning av hämnd. Usch!

MVH,
E38B12
Vorsprung Durch Überlegenheit
Ac
383
Acous
e21 318i -82
det var ju en man som gjorde det
Gr
378
Griseknoen
Mercedes C220CDI 2008
Jag är man och skulle visst kunna tänka mig att göra en sån grej om rätt förutsättning fanns för att göra det. Tveklöst, så din teori faller. Inte minst i det här fallet med då Wendtan säger att det var en tjejs "Ex-husband" som gjorde det och stämmer det, är det ju knappast en kvinna, eller hur? :=)
Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
E39 540iAT 00' Kompressor
Jag ser ett race-projekt ! - vad ser ni?
sp
24
speedbullet
M3 e36 s50b30-95
Jag säger bara FY FAN!Vad har den tjejen i huvet visst jag kan förstå att hon vill hämnas på nåt vis föpr otrohet är ju inte rätt men va fan att ge sig på bilen och fördärva för 100000 tals kronor som hon slutänden ändå själv får i nacken!!
Ja en mer korkad brud får man ju leta efter??

"Speed is the ultimate adrenaline RUSH"
*Suck* Det är inte en tjej som gjort detta.

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.