|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har funderat lite på min bil. Jag har en 730(6:a) med automat. Och den orkar inte spinna på torr asfalt, utan den bara sticker iväg direkt. Om man står stilla och bara ger den så sticker den. Det enda sett jag lyckats få den att spinna är gas+broms metoden, men då är det inte kul. Ska det vara så? Eller är något kasst? Man skulle kunna tro att den har anti-spinn. Mvh Magnus | |
Horace.E.Hollywood |
skulle tro att den inte orkar spinnarunt .......FET bil o liten motor för den bilen... Turbo? neeee REAL POWER! |
|
MEd broms+gas samtidigtmetoden skjuter du med all säkerhet lådan förr eller senare och då ter sig ett par uppspunna bakdäck som rena fyndet. Kraften ska ner i backen och inte förbrännas.. Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
| Det var samma sak på min 528 e39, din är ännu tyngre med ungefär samma antal hästar så det är som Horace säger. Närmsta grusväg? | |
BMW-Yoda |
Du behöver en E-32 750i alt. E-23 745i låter det som. BMW-Yoda |
| Orkar en 750 av samma årsmodel spinna ordentligt??? | |
|
Varför spinna?!? Det är G-krafter från accelerationen som är häftigt. Har min ASC på jämt, direkt lysande när man blir lite för entusiatisk oavsett väglag. Mvh Björn |
|
|
750:n orkar... Jag lovar! Jeppe |
|
|
Men grabbar,grabbar . . .elda däck me en 7:a? E det inte "lite" fjortisfasoner över d?. . tycker att dessa bilar förtjänar att bli behandlade lite bättre? Ha de bra alla |
|
| Håller med ! En 7:a är till för att njuta utav inte lägga lakrits remmar med. Köp en Fiat Uno Turbo med 145:or på istället om du intresserad av den typen av aktivitet. | |
|
hmm Stängde av ASC och tryckte flatt järn nån gång med vår 750. Inte spann den loss inte. Det grep direkt. Har dock inte fetaste däcken precis.. Aldrig mer en rostig Volvo ! |
|
| Hombre spann inte din 750??? Asså den borde vell kunna spinna, den har ju 300häst. | |
|
Man är inte tvungen bara för att man kan. Och får jag välja så har jag ju gärna möjligheten! Jeppe |
|
|
Jesperado, håller med dig i ditt sista inlägg... Man vill ju gärna ha möjligheten, även om det kanske inte är något man gör/använder. Mvh Magnus |
|
|
Har mjuka helårsdäck. Tror det påverkar spinnförmågan. 225:or på 15" fälg. Gjorde nåt enstaka test. Aldrig mer en rostig Volvo ! |
|
|
Automatlådan ger kraft mjukt till bakhjulen. Oavsett hur man gasar. Det är den sk convertern/momentomvandlaren som ser till detta. Min 735iA hade problem att dra loss trots sina 305 Nm. Kickdown under hård kurvtagning så går det dock. Kartoffeln und sauerkraut - Jawohl! |
|
|
Hej igen! Kan detta var lösningen? Länk |
|
|
Magnus18 Skjuter du inte lite bredvid målet när du ska lustgasladda din 730? En 730 är väl inte och har aldrig varit någon bil att busa med på det sättet, det är ju en komfortmaskin. Kanske ska du se dig om efter en annan bil? I ditt fall kanske det passar bättre med en manuell eftersom du vill kunna dra spinna loss hjulen. //Lövet |
|
|
Hej! Det var inte så jag menade. Anledning till att jag ställe frågan här från början var att jag undrade om det var något fel på min bil. Det med lustgasen var mer tänkt som ett skämt. Men det hade varit lite kul ändå, efter att man sett The fast and the furious. Mvh Magnus |
|
| pajjar inte automaten rätt omgåeende om man håller på å bromsar å gasar sammtidigt? | |
|
Hej! Jag vet inte... Speciellt på BMW har jag ingen aning. Jänkarna håller ju såvida man inte har en TH700. Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.