|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Skall köpa en kolfiber huv till Z3 nu, tänkte kolla om någon mer är intresserad? Vore kanon om vi kan få ihop typ 10pers. Priset skulle då hamna runt 5495-5995kr/st. Skall även försöka ordna gälar i kolfiber. Någon som är intresserad av detta? Mvh D:son | |
|
Inte huv, men gälar i kolfiber skulle vara intressant. Givetvis beroende på vad priset blir. /Fredrik |
|
|
D:son: vem är tillverkaren? Hur mycket väger den? Är det kopia of OEM som är bara "bolt on" på original fästen eller är det snabbkopplingsvariant? FredrikM ? Varför gälar i kolfiber? vad är poängen? viktbesparing skulle vara typ 10 gram... |
|
| Det som motiverar gälar i kolfiber är ju kvalitetskänslan. Till och med M-gälarna är ju i ren plast.. och de kostar 5.000 OEM. | |
|
Tomas, givetvis är poängen med gälar i kolfiber enbart en utseende fråga. Jag är inte ett dugg intresserad av viktbesparingen. Men tycker det är väldigt snyggt med kolfiber. /Fredrik |
|
|
Jag är skepptisk till om rött & kolfiber passar ihop!? men kanske :-) //Svebba - Jag är schnell ! |
|
|
Det är X3M Auto som har ordnat fram detta, är kopia på orginal med orginal fästen. Har inga vikter än men är klart lättare än orginal. Mvh D:son |
|
|
Svebba>> Rött och kolfiber passar fiiint. :) [URL=Länk |
|
|
Åsså var det en fungerande länk Länk |
|
| hur ser gälarna ut...någon som har bild | |
|
Kolfiber passar med alla färger. =) Men det kräver ett lager klarlack för att bli riktigt snyggt. /Fredrik |
|
| Fult som stryk med olackade kolfiberhuvar. Den röda Z3an med kolfiberhuv ovan såg inte klok ut ! | |
|
den kanske inte såg klock ut men det blir snygg när man vet vad som döljer sig under =))))))) Ska kolla om jag kan få fram bild på gälarna Mvh D:son |
|
|
En våt dröm för oss som gillar kolfiber är Amuse Carbon R version av en Nissan Skyline. Länk /Fredrik |
|
|
Okej då, det såg vell bra ut då, jag ger mig ;) //Svebba - Jag är schnell ! |
|
|
Ärligt talat så var det bland det fulaste jag sett !!! Den ser ju krockskadad ut...!!! |
|
|
Huven på bilden är en "rå" huv utan någon handpåläggning, lyft ur form. Ingen lack eller kantslip. Ingen grill eller dylikt är ditsatt. Dvs en ofärdig huv. Hur som helst trevligt att höra. Klevarn & Highway star. |
|
| Hmm lite lack på kolfibern gör susen enligt min mening. Tycker inte olackad kolfiberhuv ser bra ut på någon bil alls. Särskilt på Z3 med sin stooora huv ser det helmysko ut. | |
| Hmm lite lack på kolfibern gör susen enligt min mening. Tycker inte olackad kolfiberhuv ser bra ut på någon bil alls. Särskilt på Z3 med sin stooora huv ser det helmysko ut. | |
|
NPe: Har du tänkt satta dit en grill? Typ en svart... :-) Klevarn & Highway star: Smaken är som baken, dock tycker jag man kan säga det på en snyggare sätt, speciellt när man talar om bilar tillhörande andra här på forumet... //Svebba - Jag är schnell ! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.