AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.387

Vad vet ni om denna M3 E30?

Sida 2 av 2
Abbe, vore kanon!
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
XXXXX XXXXXX från Orup strax utanför Höör i Skåne har vuxit upp med BMW, och sedan han själv började köra är det alltid BMW som gäller. I jobbet som säljare för Kavli kör han en merbruksbetonad BMW,och som hobby bil äger han en fantastiskfin M3 från 87. Och pappa Lars har också en M3....
Jag köpte bilen i våras, berättar XXXXXXX. Den var rätt risig och hade gått 22 000 mil, men nästan bara landsvägen mellan Helsingborg och Halmstad. Bilen var alltså inte hårt körd, kopplingen var till exempel inte bytt, och faktiskt inte mycket annat heller.
När bilen kom hem rev jag ner den i småbitar och renoverade det som trots allt ändå behövdes göras. Reservdelspriserna är jätte höga så jag har sparat en del pengar på att till exempel göra ytterbarkspeglarna själv. De kostar annars lite över 2500 styck.
När XXXX köpte bilen var den svart men eftersom den ändå behövdes lackeras om passade det bra att byta kulör. Den härligt gula , känd från senare BMW-årsmodeller, gör att bilen verkligen syns. XXXXX påpekar dock att omlackeringen är gjord så att det ganska lättgår att återvända till original Svart. Motorrummet är till exempel inte Gult, så när som på staget mellanstötdämpartornen.
Trimmad? Nja, ett litet chips har motorn och hålet till luft burken är förstorat. men det där chipset ger ingen större effekt ökning.
M3:an blev klar lagom till sommar säsongen 95, men trots det höga finishen är det inte en bil enbart för landsvägsglidande med 30 plus. Nej, XXXX drar sig inte för att ta ut den på bana. med kompisarna i Hässleholms Motorklubb har han tävlat en del under sommaren och har vunnit ett och annat race.

Så där, namnet på ägaren mailar jag till dig. Hoppas detta är till nytta för dig.

Mvh Abbe

Dagboken: Länk
Kanon. Tusen tack. Vilken mailadress skickade du till?
volvocars.com eller alltombilen.com?
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Jag skickade till alltombilen.com.

Mvh Abbe

Visa användare
1.330
Heinz_Keller
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
är inte 87000 jävligt dyrt för den bilen, med tanke på miltalet...:!?!??
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Dt beror på, är den i väldigt bra skick så är det ett ok pris om man får ner det några tusen.

Mvh Abbe

Som sagt, allt beror på skicket. Det är iaf min uppfattning.
Är bilen totalt genomgången som det sägs så borde väl priset ligga kring de intervallet?

Mvh Viktor
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej.

Frågan är; Går det att hitta en billigare M3 E30 i Sverige eller i Tyskland? Nästan omöjligt...

Köpte min för 2 veckor sedan...

/Edvard
BMW CS #4503
Min dagbok: Länk
Förmodligen går det inte hitta någon billigare, förmodligen går det inte heller hitta någon som gått lika långt om man nu bryr sig om miltalet.

Mvh Viktor
Es
83
EstorilMroadster
BMW 420d xDrive M-sport -18
BMW 118d xDrive M-sport -17
Det är bara att ringa vägverket och begära uppgifter på alla ägare,dom skickade hem all info till mig kostnadsfritt när jag kollade upp en bil.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Angående priset så sålde jag min -87:a med ca 14' mil på mätaren för strax under 90' för drygt ett år sedan.

Karossen var helt rostfri och mekaniskt funkade den bra, dock var skinnet lite slitet.

Men jag skulle gissa att priserna gått upp något sedan dess.

Racerbilen: Länk
Jo att priserna gått upp är helt klart!! Jag gav 72k för min -87:a 1998( antagligen snorbilligt!!), 8100Mil tidig import 3äg sålde 900 mil senare(vilket jag ångrar djupt) 2000 för 95k, numera skrotad.
MEN vilka bilar mums mums!!

Mvh Christer

"Den som har mest grejer när han dör vinner!!!"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.