AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.386

Vad vet ni om denna M3 E30?

Sida 1 av 2
Ja vad vet ni?
Ska iväg å kika på bilen idag eller imorgon och det hade inte varit fel att ha lite extra kött på benen.
Länk

Tacksam för svar.
C.
749
C.Svensson
320iT-06 E91

Vet tyvärr inget om bilen, men den ser ju fin ut. Den ser ju original ut och det är ju bra. Lacken vet jag iofs inte om det är original, fanns den i gult? Har du kollat i vv.se med antal ägare och föregående ägare. Ett bra tips är ju att ringa gamla ägare och checka av. Fälgarna får det att vattnas i munnen på mig.....

" tvätta, tvätta, tvätta.... "

Länk

Jag var spekulant på den när den var till salu år 2002. Lacken är som sagt inte orginal utan den var svart som orginal om jag inte missminner mig. Miltalen stämmer inte heller utan den nollades isamband med att den rekonditionerades och omlackerades enligt dåvarande ägare.

När jag tittade på den var den riktigt fräsch, precis som på bilderna. Men tyvärr kändes det inte som att den gick särskilt bra (ja faktiskt sämre än min 325 E30 -87 jag hade haft tidigare).

Den har även varit på annons ett par gånger sedan dess, så jag rekommenderar verkligen att du ringer upp några av de tidigare ägarna och hör så att det inte finns några defekter.
Den verkar ju ha något brokigt förflutet om man säger så.
Men å andra sidan så hade jag tänk å ha en sådan bil som banbil så den kommer ju inte behållas original och då spelar inte lack osv så stor roll.
Men självklart vill man ju att den ska fungera riktigt och hyffsat smärtfritt.
Enligt nuvarande ägare har karossen rullat 27 000 mil och då är det bara hoppas att vissa delar har uppdaterats under resans gång.
Men iaf, den ser riktigt fin ut på bilden.
När du säger att den inte gick särskilt bra, hur menar du då? Saknas det effekt? Sen borde väl en E30 M3 och en 325 vara ganska jämbördiga så länga vägen inte svänger med tanke på de små skillnader i kraf, eller?
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Det måste vara den här bilen som var med i Bilsport köpguide ca 94-95, då hade den gått över 20 000 mil, lackad gul av dåvarande ägare, men var svart i motorrummet.

Mvh Abbe

Dagboken: Länk
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
...och sidoblinkersena är vända upp och ned och bak och fram. Inte speciellt seriöst och klantigt.

M V H
Stephan

Dagbok:Länk
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
STEPHAN, såg det men orkade inte skriva ner det!:-)

Mvh Abbe

Stephan... Något som skull göra att du drar dig ur en eventuell affär?
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Är själv lycklig ägare till en M3e30 med uppochner vända sioblinkers.
Klart jag hade varit ännu nöjdare om de suttit rättvända.

Har man en strikt originalbil (som jag vill ha min) är det nog mer viktigt än på en busbil för bankörning och liknande.

Racerbilen: Länk
BjörnB, Förstår att du är nöjd när det är en SE de växer ju inte på träd! Och dessutom en gudomligt fin sådan också.

Mvh
Ola Thomasson
Alea iacta est, the dice is rolled
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
v_skog:
Både ja och nej. Men en omlackering till gult fast man inte lackar hela bilen och smådetaljer som inte sitter korrekt så skulle den enl. mig passa för bankörning eller busbil eftersom org.skicket är väldigt
långt borta + milen (ca 27'). Men det är efter mina värderingar. Beror mest på vad man ska ha bilen till. Om man letar fin org. bil så finns det säkerligen fler exemplar. Leta på t.ex. www.M3E30.se eller sätt in en köpes annons där och på powerbörsen.

M V H
Stephan

Dagbok:Länk
Detta är bilen som var med i Bilsports köpguide. Dåvarande ägare gjorde en mycket grundlig översyn av bilen. Den hade tills dess gått relativt långt men mestadels bara genom långpendling. Ägaren som renoverade den har sedan brukat den flitigt på banträffar, men vill dock tro att den är mycket noggrant skött och ompysslad under den tiden. Han hade den under rätt så lång tid vill jag minnas. Varför inte höra med honom direkt?

-Upplev körglädjen i M3 E30!
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
SL, nu slipper jag leta bland mina tidningar! Jag vart så nyfiken så jag hade tänkt att kolla upp vilken nr det var på tidningen.

Mvh Abbe

Stephan, det är därför jag tycker denna bil passar mig så bra. Är inte alls noga med att den ska vara i originalskick då jag ändå tänker byta och uppdatera en hel del. Den kommer gå som gatreggad banbil och täcka mina behov för det.

SL, skulle gärna vilja ha tag på den ägare som gjort den omfattande renoveringen. Dock ger VV mig bara de tre senaste ägarna. Någon aning om hur jag kommer i kontakt med honom? Du kanske har ett namn och hemstad genom Bilsports köguide?

Mvh Viktor
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Jag får kanske leta efter tidningen ändå. Jag kommer ihåg att han renoverade bilen och lät bli att lacka m-rummet så att om han ville lacka om bilen till original lacken så skulle det vara lättare.

Mvh Abbe

m5
92
m5 3.6
325 IM -89
M5 3.6 -90
Han bodde i Halmstad å jobbade som marknadschef där eller vad det va å den hade rullat 18000 pendlarmil då redan å tidningen är från 94 om jag inte missade något å den finns i GBG å bruno heter han nog verkligen inte å en är grymt buskörd
Vad menar du med de sista?
Att han inte heter Bruno och att den är grymt buskörd, är det vad du menar?
Om, varför skulle han inte kunna heta Bruno? Är inte alla M3 E30 buskörda eller iaf näst intill alla?

Iaf, jag har pratat med killen och han va skittrevlig. Det är iaf de intrycket jag fått.

Mvh Viktor
B.
41
B.T
BMW 325 (ALPINA B6 3.5 clone)
BMW ALPINA B10 Bi-Turbo
BMW 525 M-sport 04
BMW 740iLa -99
BMW 530 -89
BMW M635-86
Hej v_skogh!

Är du intresserad av bilen så kan du ringa mig om info... det va jag som sålde bilen till nuvarande ägare!
Och jag har varit i kontack med han som renoverade bilen, samt lackade om den.

Blir så trött på Oseriösa innlägg på forumet!
du får gärna ringa mig på 0707-321206.
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Om det är BDW *** så är den med i Bilsport nr 26-95. Om det är rätt bil kan jag skriva ner vad som stod i tidningen då.

Mvh Abbe

B.T, jag slår en signal under kvällen om jag kommer ihåg;)

Abbe, japp det är BDW1**
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Skriver lite senare när barnen lagt sig och jag får lite lugn och ro! :-)

Mvh Abbe

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.