AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.433

320Ci -99 Rätt pris?

Sida 2 av 2
Wadstedt79:
Om bilen är mer svårsåld utan, än med sportstolar beror väl på vilka köpare man hittar. Min erfarenhet vad gäller bilaffärer är väl att det är väldigt lätt att bli lurad när det rycker som f-n i köptarmen. Har väl själv bara gjort 3 bra affärer när det gäller bilar:
1. En problemfri 320 '79 som jag köpte för 35' -87, körde drygt 10' mil under 3 år o sålde den för 15'.
2.En Camaro RS '68 som jag hade ett par år under mitten av 90-talet, inköptes för 18' och såldes för 42'!
3. Min nuvarande E30 Cabrio '88 som är en tantkörd originalpärla jag gav 3000 euro för nere i Tyskland våren -03, då den dåvarande ägarinnan fått en Z3 i födelsedagspresent istället:-)
Du verkar ju själv vara ganska så insatt - och det är ju för att komma i kontakt med likasinnade dårar som jag lägger ut en tråd som denna på detta eminenta forum
Jag hade själv - om jag nu var ute efter en sån bil - satsat på en 330, precis som du föreslår, men nu är det ju inte jag som ska köpa...

Länk som "MD" länkar till är registrerad på "Bilcentralen i Stockholm AB". Bilen finns bara på blocket, den finns inte på Bilcentralens länkar på bytbil, eller på Bilcentralens egen hemsida. Det kan ju vara nån sorts förmedlingsuppdrag, typ.
Bilen är naturligtvis intressant, men finns liiite långt bort från Göteborg.
Det blir upp till honom att kolla igenom detta som skrivits ikväll, sen han varit o pratat med säljaren till den 320:n han från början blev intresserad av...

/Magnus

Min samling:Länk
Såå, då är affären avslutad.
Han köpte bilen efter en hel del prutande och verkar helnöjd. Bilen ska in på bes innan leverans, så nu är det bara att vänta - för honom, alltså...:-)

/Magnus

Får man undra vad slutpriset blev?

sw
Slutpriset är inte officiellt.
Han är i vilket fall som helst nöjd med sin insats vad gäller prutningen.
Bilen har, enligt den tidigare ägarinnan, gått som 3:e bil i familjen.
Den har varit hennes skötebarn och "aldrig stått ute under natten" utan mest stått garagerad. Den har knappt sett snö, då den ju inte rullat mer än ca 400 mil/år. Det blev ju lite dyra mil för henne, minst sagt:-)
Ett inköpspris på lite drygt 305' (?) inbytet ca 155-160' gör ju ett tapp på 145-150' på dessa 5 år. Den har alltså kostat henne mellan 69-71 kr/mil bara i värdeminskning....
Bilen ska, enligt BMW Group i Mölndal, in på en oljeservice om ca 400 mil, sen blir det ju en Insp 1 om ytterligare ca 2500 mil.
Alla nöjda o glada?!

/Magnus

Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Då får du önska honom lycka till med hans bilköp, det är ju det viktigaste att han är nöjd och inte vi på forumet, eller hur? Väl mött på träffarna i vår, hoppas han också kommer, är det någon känd sedan tidigare? =) ( Det suger i BMW-tarmen igen, jag kanske hinner göra en favorit i repris och köpa mig en BMW igen lagom till det att vintern är över.)

Schnelle fahrt, Härliche fahrt.
Herr Gaspedal;
Han har vart med mig en eller ett par ggr uppe på Götaplatsen....
Skulle tro han blir en smula mer motiverad, nu när han har nåt annat än den skruttiga E36:an att åka i!
Det är klart att du innan sommaren är här vill parkera bland oss andra vid Poseidon:-)

/Magnus

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.