|
Sida 3 av 7
|
|
|---|---|
|
Hej jag vet men 240x400 på en 16:9 bilder på min 16:9 i 1024 Länk nu kör jag på 800x600 är klare :-) Noah Brown |
|
|
Allt detta är inget problem, har allt , förutom skärmen. Jag har programmen som behövs, även så man kan ringa från datorn genom mobilen, allt går ju genom programmet, men hur gör man me radio? MAn vill ju ha radion kvar. |
|
|
Det finns radio på USB som man styr med windows program. Radiator är populärt för det har skin i roadrunner. Det jag har har analog utgång som man kopplar till line-in. På mp3car.com finns någon FM modul av högre kvalitet som jag är lite nyfiken på... Mulle |
|
|
jag vet, men de bli bra någ med 800x400 jag har en USB till SPDIF till min BMW DSP förstakare (finns att köpa titta under själes sök USB eller SFDIF super bra ljud med en extra baslåda med 100w steg allt funker som de ska :-) och jag har haft den nu över ett år helt utan någon problem! PC booter på 15 sec! Noah Brown |
|
|
Jo jag tänkte oxå på usb radio, men är det bra mottagning eller använder du bilens antenn? Har du kopplat allt till bilen högtalar system?? O hur i så fall? |
|
|
Jo jag tänkte använda bilens antenn. Den sitter i en fena på taket på min 325ti så den är tillgänglig i skuffen. Mottagningen på mitt skrivbord hemma imponerade inte... Jag har en Jidas som jag köpte på carputer.no Länk Jag kopplar den till mitt USB ljudkort (line-in) och det driver eftermonterat DLS slutsteg och högtalare. Vad man än har för grejer får radion ta samma väg som mp3'orna på PC'n, eller hur? Mulle |
|
| En fråga till, vad är DSP som alla pratar om här | |
| Ja hade inte heller speciellt bra mottagning i min lägenhet mitt i stockholm så ja antar att de stämmer att de blir ännu svårare i bilen. Plus att man ska ta hänsyn till alla störningar som radion kan ta upp. O usb grejjer som är gjorda för inomhusbruk tror ja inte funkar så bra i bil. Hoppas den dyker upp i usb version så att de finns nått vettigt alternativ till att behålla sin befintliga huvudenhet. | |
|
Om man vill kör med BMW DSP steg CD ingång måsta man ha en konverterLänk eller om du vill spar tid och plats/panger kan du köra med min USB till SPDIF (BMW format) DSP=Digital Signal Processing (BMW hi End stereo) min bilpc ser emuler BMW CD speler och den USB(ljudkort) till SPDIF använder DSP CD SPDIF ingång helt plug&play!! Noah Brown |
|
|
Jag hoppas verkligen att den fungerar med USB i bilen, annars är skit med mitt project :-) Ljudkort, DVD, Wifi, BT, FM, GSM... Mulle |
|
|
Finns radio kort till datorn Kan man sen använda bilens antenn så äre inga problem. |
|
|
hej har inte din bil radio? Noah Brown |
|
|
Jag har nästan gjort det ni vill göra, dock inte i en BMW, slänga ut HeadUnit och köra allt via PC. Finns bilder här: Länk Radio via dator e inte roligt, började med en D-link som många fått fungera perfekt via bilantennen, funkade inte bra för mig, dålig mottagning, dock bra mottagning i lägenheten med den "inbyggda" antennen. Blir gärna av med D-Link USB Radion för en billig peng om någon känner sig manad att prova, adapter för antenn finns med. Beställde därefter en HQCT, ej provat med den ännu, från: Länk Stora förhoppningar på denna, men kostar ju en slant med. |
|
|
BMW(?)Gus Det är radion jag tänkte handla om inte Jidas radion inte höll måttet sen! Mycket intresserad av dina intryck så att inte jag också slänger bort pengar i onödan :-) Styr du den med radiator? Använder du Roadrunner? Jag såg inget om det på din länk. noah: Grejen är ju att kunna slänga ut allt bmw skräp :-) iofs kan man säkert använda en BMW radio av den typ som monteras osynligt i skuffen och styra den via IBus, men det kräver ju lite mer. Sen måste man ändå koppla audio utgången till line-in på PC'n. Men den möjligheten finns fortfarande kvar i bakgrunden... Mulle |
|
|
Har man en äldre bil som inte har någon form av skärm, rattkontroller eller annat, som i mitt fall med sommarbilen så är det ju klart enklare att bara stoppa i en dator och bygga allt i den, jämfört med att få allt att funka tillsammans med något annat. Dessutom ville jag inte ha någon bilstereo, tycker de är fula och passade inte in för mig, en stor skärm däremot... D-Link radion tror jag är typ den bästa av USB-prylarna som är billiga, funkar klockrent, enkelt, helt enkelt perfekt, men så fort jag sätter den i min bil så är mottagningen lite risig. Kan ju bero på min bilantenn eller annat, men eftersom den är motordriven så kan jag inte byta enkelt osv. Kör jag radion i lägenheten med antennen som ingår så är mottagningen bra. Jag styrde den med Radiator, inga problem. Det är många som använder den på mp3car.com och får det att funka perfekt. Vill du prova så har jag som sagt en billig, komplett i nyskick. Över sommaren körde jag FrodoPlayer, funderar på att testa RR nu. Sen finns ju diskussionen angående Laptop eller Mini-itx/Stationär dator. Jag skulle alla gånger satsa på en Laptop med dockningslist som jag gjort, så mycket enklare + att man kan använda datorn till annat. Men finns väl olika åsikter angående detta med. Mitt system funkar i princip såhär: Man vrider på tändningsnyckeln, signal skickas till datorn som väcks ur StandBy, startar på ca 1 s på exakt samma ställe man var innan med program, fortsätter spela samma Mp3 osv. När man vrider av nyckeln går hela systemet fortfarande ända tills man plockar ur nyckeln, då släcks skärmen, slutsteget stannar, kort sagt, allt blir strömlöst, inkl. datorn. Datorn är inställd så att när den tappar ström går den ned i Standby efter 3 min, den kan stå i Standby på sitt eget batteri i ca 3 dygn, står den längre så kör den en kallboot vid uppstart. |
|
|
Vad vill du ha för radion GUS? (jag skickade ett privat meddelande till dig, men det upptäcker man ju inte så lätt..) Du kan maila på b_o_swing@hotmail.com Mulle |
|
| U got mail! | |
|
BMWGUS Hur gjorde du me strömmen till din bärbara? Den får 12 ström från bilen, hur kopplade du in den? Noah Jo ja har radio men ja vill koppla in skärmen som en navi kan man säga, då måste jata bort radio delen o cd delen. Vill inte ha nån skärm på nått annat ställe |
|
| Vanlig Laptopladdare för bil, kostar inte mycket, finns överallt multiadaptrar för bil-Laptop. De flesta Laptops brukar vilja ha ca 18V. | |
|
Mjo de sant, en fördel är att kunna plocka bort datorn. Bärbar har jag juh 2 st av. Men att kunna få ut bild till touchskärmen kanske inte är det lättaste. Inte så lät tatt koppla in andra kot sen om man skulle vilja ha det oxå |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.