|
Sida 1 av 7
|
|
|---|---|
|
Jag står och väger för tillfället..... --------------------------------------- Jag har en 320 med buisness cd Jag har en garmin portabel gps. Jag vill ha en ipod med ca 60gb och rattstyrning Kostnad: gps, 6000, ipod 4000, ice-link 1600 Totalt: 11 600, enkelt, smidigt, billigt (?) Om man ska utöka detta så kan jag ju sälja min gps, inte köpa ipod och istället integrera allt i mittkonsollen med nån slags bmw-pc i bil lösning. Blev såklart inspirerad av länken nedan. Länk GREAT. Precis som jag vill ha de och med de funktionerna som finns där på displayen räcker ju :) Vad jag undrar är.. I detta fall kan jag ju sälja min portabla gps, inte köpa extern mp3 eftersom det kan integreras i datorn. Jag sparar där lite pengar men... Om man inte vill göra detta själv Vad kostar en dator som den i länken med installation minst? Vad kostar en orginal bmw nav med installation? Typ 40 000 eller? | |
Njuren |
Tror det kan bli dyrt!Teknik e alltid skoj bara man använder det. Vissa har ju lagt ner massa pengar på att ha playstation och massa tv skärmar i bilen men frågan e hur ofta man använder det? BMW - i nöd och lust? |
| Kommer definitivt använda det. Men det är lite blandade tips här... vissa säger att de kostar 40 000 o vissa 5 000 att bygga in en dator i bilen. | |
Amethyst |
Har sett windows baserad bildata med 7tum toutchscreen för 7000kr ny. Om det var ngt sånt du sökte. Har för mig att hårddisken låg på 40gb för det priset. |
|
Ja... typ nåt i den stilen ja. Tog hem Mediacar från deras sida nyss o de går ju att köra i windows så jag antar att jag behöver en dator med windows. Finns det andra system som man kör typ bara Varan eller Mediacar på en ren dator eller är alltid enklaste varianten att köra windows i bakgrunden? Me tanke på att de ska funka med touch skärm osv... |
|
danny69 |
Hur länge har du tänkt ha bilen? Såna här byggen brukar oftast bara vara tidskrävande. |
| Jag tog en äldre laptop (P3 700MHz) som jag hade liggande, köpte en 7" touchscreen från England för 2500kr samt en USB GPS-mottagare för 1000kr och voila så hade jag ett komplett multimediasystem för bilen för strax under 4000kr. Sedan tillkommer ju timmar och åter timmar av konfigurering för att få allt att funka som man vill samt installera det snyggt i bilen men att lägga tiotusentals kronor på utrustning är mycket onödigt om man inte har är lat eller har ett knippe tummer mitt i handen så man inte vill/kan göra det själv. | |
danny69 |
Hur pass vass är den datorn på att spela DivX filmer m.m? |
| Om jag fattar det rätt så med en 7" och när jag ser hur stort t.ex. mediacar tar på skärmytan på en vanlig dataskärm så antar jag att man inte kör sina applikationer i 1600 x 1200 eller? Följdaktligen borde inte prestandan på datorn behöva va så vass eller? | |
danny69 |
Det är väl mest grafikkortet som står för den delen. Jag tänkte mera på om man kör filmer, musik etc. Och hur navigationsprogram m.m klarar sig. Vill ju inte ha en dator som tar 5 min i uppstarten. |
| Nån som vet hur bra det går att köra en dator i bilen vid 10 minusgrader? :) | |
danny69 |
Man bör nog vänta med att starta datorn tills den uppnåt plusgrader. Dvs starta bilen och vänta 5 min innan man drar igång. Tror deflesta hårddiskarna på marknaden funkar i minusgrader. |
|
v800: Hur har det gått med ditt DATOR-bygge??? |
|
| Filosoferar, inget konkret dock! | |
| Länk | |
| Varför inte slänga in en XBOX? Då har du ju det mesta utom Nav. dET FUNKAR I MIN BIL UTAN PROBLEM. | |
|
Men det är ju det som är grejen :) - XBOX är begränsat!!! Med en dator har du oändliga möjligheter... Men vill man bara ha multimediadelen samt spel så finns det ju ingen anledning för dator... |
|
|
Hej jag har en E38 från 95 med MK4 16:9 och PC och kör CarAmp vill se bilder staff.envox.com/noahb/Bil_PC_Blider.zip Noah Brown |
|
|
Jag har en Garmin portabel GPS Nüvi 350 en ipod video 60gb samt en ice-link. Och jag tycker att den setupen är vida överlägsen en PC i bilen. Varför? Jo, för att Nüvin kan jag ta med mig ur bilen och med friluftskartan Pro som jag har laddat ner i den så har jag stor nytta av den ute i naturen. Ipoden tar jag med när jag är ute och fotograferar och laddar ner bilderna i den, samt kan lyssna på podcaster, musik samt titta på Top Gear som jag vill och när jag vill. Ice>link är en bra lösning som kan flyttas mellan olika bilar med adapter samt har ett andrahandsvärde om man vill sälja den. Och det är just andrahandsvärdet som är den stora akilles hälen för en PC i bilen, då en sådan blir närmast värdelös vid eventuell avyttring... Sterio vulgaris |
|
|
Jag går också och klurar på en bil-pc. Som jag har räknat landar det på runt 10000kr för ett bra system. Tänkte mig ett VIA Epia system och en 7" Xenarc skärm. Här är några trevliga länkar: Länk Länk <-- Snygga "ramar" för den late :) www.cartft.com Mycket information finns på: www.mp3car.com www.e46fanatics.com MVH Klaus |
|
|
Några frågor från en som är nybörjare på PC i bilen? (Noah kanske vet vad som gäller i E38) Vad jag förstått så tar man bort CD-växlaren och hänger in ett interface från PC:n på databussen i bilen där man emulerar CD-växlaren. Stämmer detta? Går det att behålla CD-växlaren? Vad har man för valmöjligheter när det gäller att koppla in en PC om man vill kunna styra vissa funktioner från exempelvis ratt knappar och få upp texter på orginaldisplayen på instrumentbrädan? mvh Nisse |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.