|
Sida 2 av 7
|
|
|---|---|
|
Hej Nisse Audio del Varför vill du ha en CD växlare när du ska ha en pc har din Bil DSP? om svar är ja så kan du göra som jag och kör med en USB till SFDIF och koppla din PC direkt till ditt DSP steget om inte du har DSP måsta du kör in ditt analog signal efter en (lineförstakäre) in i ditt band ingång på ditt radio module Kontrol delen Com till Ibus adaptor finns ochså som USB till Ibus och jag kör CarX du kan ring mig om du vill 08 912885 Ha de bra Noah Brown |
|
|
Tack för svaret Noah, Jag hör av mig till dig, det vore kul att se din installation på riktigt. mvh Nisse |
|
|
Har grejjat en del småprylar å sitter å kör ett tilltänkt system uppkopplat innan ja slänger in de i bilen. www.mp3car.com är ju fullt tillräckligt forum om man vill lära sig om detta ämne! Jag har en laptopkylare ledig, bara funktionstestad om nån vill ha, inkluderar 4st usb2.0-hubbar. Bra att ha om man ska gömma undan sin pc under någon lucka, annars blir datorn lätt överhettad. Har även ett gäng bluetooth 2.0/USB 2.0 trådlösa donglar/pluggar för att koppla in till en bilpc. Oanvända. Nån som vet nån firma som kan hjälpa till vid installation och som är kunnig om bil-pc? |
|
|
Hej Noah, klart intressant bygge. Har funderat på ett liknande själv men är inte tillräckligt kaxig för att sätta avbitartänger och lödkolv i min E38 än. Har du lyckats att komma över en fabriksgjord adapter/kabel kit med det som behövs för inkopplingen, eller har du gjort det själv? Jag har precis som du DSP. Mvh. Patric, BMWCS #4598 Min E38 Länk |
|
|
sök "ibus" i Delar säljes Noah Brown |
|
|
noah: Det lät intressant det där med USB men det ska vara spdif va ? Var kan man få tag på en sådan ? Mvh Jimmy |
|
|
sök i säljes "spdif" USB till spdif adaptor/ljudkort Noah Brown |
|
|
Är det inte smartare att köpa ett Laptop på El-giganten finns från ca 5000:- kr Med 512Ram,50HD,1,6GHZ,14skärm+ pcmcia för 3G. Vad tycker ni, istöllet för via mini moderkort osv som bara kortet kostar ca2900. låda 900:- osv Vad finns för nackdelar, blir inte billigar och bättre Ett cig laddare kostar ca 340:-kr info: Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk |
|
|
Hej En laptop är inte en bra lösning för dig TV out kommer att strula för dig Hur ska du göra med auto start och auto stop, de finns ingen bra lösning Bygg en mini PC Noah Brown |
|
|
Hej Noah Tack för ditt svar. Tv out , det går och lösa VGA till RGB Länk men där mot du har rätt ang- auto start och stop. har du något bra tips om Autp start och stop.(för vanligt mini pc eller stationär inte bärbar) kolla gärna på mitt inlägg på Länk och kom med förslag om ström tack |
|
|
VGA till RGB, jag en till box som ska få ström Start och stop kan man bygga ett egent kort eller köpa ett ITX Automotive 80W nätaggregat en sak till audio koppling om man bytter ut CD och om bilen har DSP så måsta man har ett SPDIF i BMW format! jag har en liten USB till SPDIF för BMW jag titta "delar säljes" sök "SPDIF" Noah Brown |
|
|
Jag använder laptop. stoppfuktionen löses genom att i datorns energisparfunktion ställa in att datorn stänger av sig då batteriladdningen (laptopens batteri) understiger en viss nivå. För att starta datorn används "remote-signalen" till antennförstärkaren (vita kabeln), den "drar" ett relä kopplat parallellt över datorns "startknapp", vet inte om alla datorers "startknapp" funkar på samma sätt, men det blev en enkel lösning på problemet för min del. |
|
|
Hej Yoyo59 och Noah. Noah: du har rätt om man ska använda sig av något box men jag tänket på Länk som har lyckas att med vanligt kabel omvandla signalen utan ström. (bara ati kort) vet ej om det går med andra kort tillverkare. Fråga om man ska kunna dela signalen från tv-out till 2-3 skärm var har du för förslag? auto star och.... (köpa ett ITX Automotive 80W nätaggregat ) det passar bara vissa moder kort och datorer vet du hur man kan bygga sånt till ett vanligt typ dell stationär data med ATX. Ljudet man kan koppla in till försäkare eller något sånt. Hej YOYO59 jag hänger inte med (remote-signalen" till antennförstärkaren (vita kabeln), den "drar" ett relä kopplat parallellt över datorns "startknapp", vet inte om alla datorers "startknapp" funkar på samma sätt,) vilken Antenn? Vitakabel? Vilken relä du har använd? vad har du för bärbar data? (jag har IBM tinkpad T40) blir mycket tacksam för mer info mvh hamid |
|
|
fråga vet ni hur man kan bygga Park Distance Control (PDC) bak för bil-pc Vilka sensor och vilken windows program ska man kunna använda? |
|
| hamid: jag ville att datorn skall starta då jag slår på tändningen på bilen. hittade en vit kabel, som går till vad jag tror är en antennförstärkare (sitter i stolpen längst bak till vänster), den vita kabeln får spänning när tändningen är på, det finns säkert många fler kablar i bilen som uppför sig på samma sätt. tog ett helt vanligt relä och låter strömmen från den vita kabeln styra reläet. min laptop sitter i en dockningsstation som har en egen startknapp, skruvade isär dockningstationen och förlängde 2 kablar från startknappen till reläet. (stift 30 och 87) | |
|
Hej Yoyo59 tack för ditt svar och tips kan jag bara fråga vilken relä köpte du , vart, vad kostare. och hur funkar med den när den får ström och skicka till ON/Off knappen , är det bara ett puls? mvh hamid |
|
|
Tog detta från volvo forumet Där han köpt det mesta v sina delar Länk Det blev ganska snyggt faktiskt Om man letar ltie så hittar man mkt billigare För min del så äre billigare om man bygger en dator då man har hd ram minne Gps o dvd enhet |
|
|
Såg några länkar till via epia. Vill lägga in en varning för att dom korten inte stöder 480x800 upplösning som man ofta har i monitorerna. Ett evigt problem som man inser om man letar i mp3car.com. Bara så ingen gör samma misstag som jag och köper ett MII12000... Mulle |
|
|
Hej jag kan kör 1024x768 på min BMW 16:9 eller 800x600 på 4:3 Noah Brown |
|
|
Kör du 1024x768 på BMW bordmonitor?!? Hurdå? Native resolution på den är 240x400. Bäst resultat får man alltid med samma upplösning som native. Mulle |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.