|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej Får följande felkoder: 171 Fuel Supply system 141 Lambda Regulation bilen går lite småkasst Vad kan vara för fel, lambdasond t.ex? bilen är en 318 -00 | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Det kan bero på att bilen tar in tjuvluft i insuget el avgassystemet tex så att lambdas värden hamnar utanför rimliga värden och då blir det felkod från lambdan. ///MVH Hasso Länk |
|
Nu har jag sprutat startgas runt insuget, men det blev ingen skillnad... inga andra tips? |
|
|
Nu har jag bytt LMM. Nu går bilen bra fast jag får fortfarande felkoder. Denna gång: 139 ingen text 171 Fuel supply system Vet någon vad felkod 139 betyder? mvh Niklas |
|
|
nu är bilen fixad. Efter byte till en helt ny LMM funkar den. Lita inte på beggade reservdelar... |
|
|
Hej Har samma problem, kalla mig superdum men vad står LMM för? Tack |
|
|
Lmm = Luftmängdsmätare/Luftmassemätare Ska du rengöra lmm så andvänd CRC AIR SENSOR CLEAN. Pris: 79 SEK. Precisionsrengörare från CRC. Det rengör luftmängdssensorn för en optimal bränsle/luft blandning. ///Mac |
|
| Är det någon som har en lista över carsoft felkoder? | |
|
Ge mig din e-postadress via min powerpost, om du inte vill lämna ut din e-post adress här. Så kan jag maila över en lista. Björn En riktig karl lyssnar på Ac/Dc. |
|
| hej hova kan du maila en lista till mig med? till gizzmo123@hotmail.com tack på förhand | |
|
Hova! den listan får du GÄRNA skicka till magnus@willa.se Tack på förhand! |
|
|
Gärna till mig med..=) doggydoggen@hotmail.com |
|
|
orkar någon skicka en lista till: jarlhov@gmail.com så är jag mycket tacksam! |
|
|
Jag skulle också bli glad om du kunde mejla över listan till mig på dogsofacid@hotmail.com Tack! |
|
|
Har nyss köpt ett carsoft, skulle vara bra om nån kan skicka det till mig med. beemboy82@hotmail.com |
|
|
Skulle även jag vara tacksam för en lista: deejaywasp@hotmail.com Tack på förhand. __ /Chrille |
|
|
Skulle behöva en lista över carsoft felkoder. Någon som har lust att skicka en till mig. Erik_byhlin@hotmail.com Tack på förhand |
|
|
+1 Har också köpt Carsoft men dumt att man inte får med en felkodslista; stephanberglund@mac.com Tack på förhand! M V H Stephan |
|
|
Är den någon som är snäll och skickar en lista till mig också :) joakim.hassel@telia.com mvh jocke |
|
|
Skulle också vara tacksam om någon kunde skicka en lista till mig! so.stenungsund@telia.com Vänligen Stefan |
|
| hej kan du maila listan till mig med?e-m@live.se | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.