AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.690

Vart har min gamla KDO893 tagit vägen?

Sida 1 av 2
Wh
138
WhiteBeemer
M3 E36 -94b
323i Touring -97
Satt och funderade vart min gamla M3:a tagit vägen, är det någon här som äger den? Hur mår den och vad är planerna för den? Vore kul att veta.. Saknar den bilen.

Mvh Janne

Mmmmm Som i Marabou, eller var det M-Power???
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
sms:a regnumret till 71456 eller ring VV:s regupplysning på 0771-141516

Diesel-räsern
/Rickard
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
KDO893 vit, taklucka -87
Jag kan ge infon att den rullar antagligen i borlänge nu sedan 13/5-03, har 9 ägare, rullat 158197 km vid senaste besikting som var 2004-06-08.

Avställt och körförbud
Skatten betald

Ägarbyten som varit (ser de 3 senaste)

2003-05-13 gick den till borlänge
2002-08-29 gick den till Umeå
2002-07-12 gick den till Järbo

Diesel-räsern
/Rickard
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Det är jag som har den nu, finns fortfarande i Borlänge så det är inte så långt till den, Whitebeemer. Är dessutom rätt ofta i Sandviken.
Det som är gjort på den sen jag övertog den är inte så mycket. Sålde Azev-fälgarna till förmån för en uppsättning 17 Radial 32. De fälgarna "lånade" jag till 320in i år och hade oturen att bli påkörd så de är inte i sitt forna skick längre. Se Länk
Blir väl till att hitta nya till M3an så får de där sitta på 320in så länge. Vill gärna hitta 16" krysseker till den.
M3an ser ut så här nu i alla fall: Länk borträknat fälgarna då plus att det är ett kort från 2004 men bilen har stått undanställd i år så det är rätt aktuellt ändå...
Har som sagt haft den undanställd då jag hållit på med 320in en del, uppgraderingar överallt tror jag. Man skulle vara ekonomiskt oberoende ;)
Planerar dock att ta ut den nästa sommar. Fick ett lagerljud i växellådan på slutet av säsongen 2004, har skaffat en ny nu så får det bli lagerbyte på originalen. Det var en av anledningarna till att den stog still i år plus då som sagt mek med 320in.
Evo3 huvlister är monterat samt fronten omlackad (stenskott). Vita blinkers monterade.
Det är väl i stort sett historien fram till nu. Maila gärna det du vet är gjort på den då du hade den om du vill. Grymt mycket dokumenterat i alla fall.
Just det, kapade av DTM-rören och svetsade dit raka istället då jag inte gillar DTM-looken på avgasrör.

///BMW - Was sonst!
Wh
138
WhiteBeemer
M3 E36 -94b
323i Touring -97
Hej.

Jadu det där var min Ögonsten i ca 3år. Jag han inte göra så mycket men
det sista jag gjorde var att Lacka om den helt. Avgassystemet är som sagt ett ihopplock av supersprint och simons som jag tyckte lät helt gott. Har du bytt tänddelar till den? har för mig att dom var lite krassliga. annars så tycker jag att den bilen är det underbaraste bil jag haft. köpte en till M3 E30 men jag började på ett nytt jobb och tiden fann sig riktigt inte, så den såldes (byttes) mot en E36:a (M3) som jag fortfarnade har kvar. Åter till den vackra vita som jag kallade den.. växellådan kan nog ha fått sig lite förslitningar med åren, så även bakaxeln. tappade nämligen bakaxeln i utgången av kurva en gång, dock hände inget allvarligt utan det vara bara skruva tillbaka med lite kraftigare skruvar och ställa in den. så om du någon gånbg tar ner den så sitter den med insex och inte vanliga 17. angående dokumenten så har vi tidiagre ägare sparat en hel del. Såg att du befinner dig i sandviken rätt ofta, har för mig att jag sett den en gång på en parkering. men trodde jag såg i syne. för det sista jag hört då var att den var i Umeå. Vore kul om man fick se den och känna lite på den en gång om du någonsin har vägarna förbi i vår. har du gjort något åt väghållningen?

har du någon sida man kan följa bilen på?

Hoppas den glädjer dig lika mycket som den gjorde för mig..

Mvh Janne

Wh
138
WhiteBeemer
M3 E36 -94b
323i Touring -97
förresten, vad är det för 320i med fembultade nav? mycket ombyggd?

Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Har tyvärr ingen sida men jag har några fler bilder på en annan hårddisk (sitter ej i datorn) som jag ska ta itu med någon gång när man får tid och ork.
Bytte tändkablar till den då den började gå på tre cylindrar. Har bytt fjädrar fram, tog i lite i skärmkanterna. Bakaxeln känns inte sliten, inte lådan heller egentligen det bara lät om den. Enligt killarna på BMW kunde man åka länge utan risk med ett sådant ljud men jag gillar inte oljud så det får lov att åtgärdas.
Helt klart skönaste bilen jag kört och jag har fortsatt att fylla pärmen med allt jag köper till bilen.
Blir garanterat någon resa med "den vackra vita" till Sandviken nästa år. Har vänner i Björksätra. Och visst får du väl känna på bilen.

Angående 320in så är det väl bara karossen som är 320 i princip.
Framvagnen är uppgraderad med M3E30-delar, nav bromsar fjäderben...
Bakvagnen likaså, bärarmar, bromsskivor och ok, fjädrar är från M3E30. Allt utom krängningshämmarna kan man säga men de duger de också då bilen hade m-chassi från början.
Inredningen är också från M3E30, hade sportstolar tidigare också men med det obligatoriska spruckna förarsätet.
Karossen är i och för sig inte heller original, M3 C-stolpe och baklucka har monterats. Det som fattas är en hellack.

///BMW - Was sonst!
Du
731
Duffyman
535im e34 -91
320i e46 -00
320im Touring f31 -18
JohanE:

Skit fin il den där. Har lte svårt för den vita färgen men den är skitsnygg på din M3E30. Såg den förr när "WhiteBeemer" hade den. Riktigt fin.

WhiteBeemer:

327:an din va den till salu för något år sedan, för en ca:50k? Jag ringde på den i då. När jag sedan skulle komma o titta på den fick jag inte tag i säljaren om de va du. Va väl en tjej som åkte mycket i den.

///Micke
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Anna (tror jag hon heter) ägde den bilen (327:an) innan WhiteBeemer.

Mvh Abbe

Dagboken: Länk
Du
731
Duffyman
535im e34 -91
320i e46 -00
320im Touring f31 -18
Abbe:

Stämmer att hon hette Anna eller heter Anna kanske man ska säga. Vill inte skriva hennes efternamn här på forumet. Vet mycket väl vem de är. Trodde hon va tillsammans med Whitbeemer.

///Micke
Wh
138
WhiteBeemer
M3 E36 -94b
323i Touring -97
Hej..

Nej, hon är inte tillsammans med mig! och har inte varit.

Menade inte att den var så sliten utan att den har varit med ett tag, men iaf så är det skönt att höra att du trivs med bilen. Kul att den hamnar hos någon som tar hand om den och som ser glädjen i att åka med en M3 E30. Vanligt problem det där med tänddelar. den Jag köpte efter gick på 3 den med, dock var det inte tändkablarna som vi trodde utan det var fördelarlock, fast tändkablarna var inte allt för vackra.

Vore väldigt kul att se den igen, själv har jag flyttat från Sandviken men inte allt för långt bort så vi lär ju höras när det närmar sig sommartider. Längtar redan =)

Mvh Janne

Hej!

Ny här som ni ser men varit med för några år sen. Den bilen ni pratar om har även jag ägt. Tror jag ägde den 98 ungefär. Då hade den nog gått ca 9000 mil. Köpte med motor som gick ganska risigt då. De visade sig att motorn varit övervarvad. (Troligen missat en växel). Alla avgasventiler var krökta renoverade toppen på den och sen körde med den ett tag innan jag sålde den. Kan hålla med om att man saknar den ibland riktig körglädje i dom gamla:).
Grusse
Mrhenke, då var det kanske av dig som jag köpte bilen då? Jag var ner till Lund och hämtade bilen och det var -98, sedan köpte whitebeemer den av mig -00 har jag för mig?
Ja de kan stämma jag bor mellan lund o malmö Har för mig att de var en kompis tilll mig som sålde den
Wh
138
WhiteBeemer
M3 E36 -94b
323i Touring -97
Grusse: kan nog stämma... det ligger något speciellt över den bilen. ok. kul att höra gammla historier, visste inte alls att den varit renoverad på något sätt i motorn. lr kommer iaf inte ihåg att någon nämnt det.

hur går det med dina bilar då? fått igång Touringen?

Själv har jag lite problem med min nya, du kanske har lust att titta på den? jag jobbar ju så in i norden mycket nu för tiden så det finns ingen tid. Bilen bara har tvärdött efter att jag svetsa lite på torkarmekanismen, vet inte alls vart jag ska börja. jag får ju inte tag på Arnold heller och jag tror att han sitter på datorn så att man kan felsöka. vore bra att få igång den +att den snart ska in på besiktning.

Mvh Janne

Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Har rotat igenom den andra disken nu efter bilder på M3an. Tyvärr var de flesta bilderna under all kritik men jag slänger upp ett par rätt taskiga ändå nu. Länk Länk
Linsen var lortig och bilderna är i övrigt inte heller särskilt bra men det syns hur den ser ut i alla fall. Bättre bilder kommer när jag tar ut den i sommarvärmen.
Håll till godo.

Kan bidra med ett par på 320in också för den som vill se.
Innan ombyggnad till M3-chassi: Länk
Här är en efter ombyggnad och precis uttagen ur garaget i början av 2005(därav allt damm på den): Länk
Utvecklingen fortsätter...

///BMW - Was sonst!
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Äsch, det funkade inge bra med länkarna. Men högerklicka och kopiera länkadressen och klistra in i adressfältet så funkar det.

///BMW - Was sonst!
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Ok, nu funkar länkarna som de ska.

///BMW - Was sonst!
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Ingen av er som vet om M3´an gått i Småland tidigare ?

Det var nämligen en frisör som hade en sådan med AZEV fälgar här i
slutet på 80-talet (tror han köpte den ny).. Glömmer aldrig
första gången jag såg den :-)

Mvh Jimmy
Wh
138
WhiteBeemer
M3 E36 -94b
323i Touring -97
Hej,

Azev fälgarna tillkom när den flyttat upp hit till Sandviken (Gästrikland). Det var ägaren innan mig som införskaffade dom (grusse på forumet).

Men endå, det är inte mycket som slår dom fälgarna till den bilen. Kanske ett par Rial Daytona Race fälgar vore nästan lika grymt.

Sitter och funderar om jag ska skaffa ett set sånna till sommaren... till E36:an alltså...

Mvh Janne
Wh
138
WhiteBeemer
M3 E36 -94b
323i Touring -97
Tjena igen johan.

Jag måste säga att bilen är så vacker...

Hoppas det går bra med byggnationen av 320:in, vad har du planera för motor till den?

Mvh Janne
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.