|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Bilen blev helt död vid körning. Det är ström på batteriet men ej vid säkringsdosan. Bilen är en e36- 97. | |
| Svårt att veta vad du menar... död vid körning??? Går bilen att starta? | |
|
Är jordningen hel från batteriet till kaross? mvh |
|
| skulle gissa på att det är huvudjordkabeln som är korroderad, om den inte händer nått alls när du vrider på nykeln, rulla igång den, går den då så ska du byta kabeln | |
|
ta bara en startkabel och jorda till chassit och se |
|
|
Skulle köra hem igår från jobbet, låg väl kanske på 90 km/h. Sen plötsligt dog bilen i en kurva. Den stannade av i farten alltså. Sedan dess är det inte ett liv i bilen. Det finns stöm i batteriet men inte i säkerhetsdosan. Bilen går inte att starta. Funderar om det sitter någon huvudsäkring någonstanns vid batteriet? Förstår inte vad som kan vara fel? |
|
| borde inte vara jordningen om bilen dör vid körning, går startmotorn när du vrider på nykeln? bränslefilter igensatt kanske?? | |
| Startmotorn går inte, det finns inte någon som helst el i bilen, därför jag funderar på om det finns någon huvudsäkring som kan ligga bakom det hela? | |
| inte vad jag vet något om, mkt möjligt, kolla bara + kabeln på batteriet å följ den en bit. | |
|
Kolla om du har ström i "plus/kraftuttaget" i motorummet. mvh |
|
|
Tror nog på jordkabel ändå... Carl |
|
|
Generatorn laddar såklart? Starta bilen med starthjälp och mät på batteriet 13,8 vid belastning och 14,4 utan är okay värden. Glöm inte ta bort starthjälpen när motorn på din bil går. |
|
|
hej är inte hundra på det jag säger, men hadde en liknande problrm med en golf GTI. den bara dog under körning, och jag hadde inget el till säkringarna som styrde det mesta. det visade sig efter när jag monterade ner säkringshuset, att hela kabelhärvan hadde brunnit av någon anledning. efter det var det bara att gasa och le. -:) i ditt fall, prata med någon som är haj på bil-el, och se över säkringshuset / alternativet/ el kabeln som går ditt. jord kabeln ger andra symtomer än det du beskriver. lycka till! |
|
|
hehehehe blev lite konstigt det där. jag menar att jag är osäker om det är samma problem med din bil, min gamla problem minns jag till 200%. heheh |
|
| Den är inne på service nu, får se vad felet kan vara... | |
|
har du fått bilen än? intresant få veta vad problemet var. |
|
|
Näe jag har inte de, va uppe på verkstan i veckan men de hade inte haft tid att titta på bilen än. De pratade om att de kunde ha med tändningslåset att göra, men det tycker jag verkar konstigt.... |
|
|
Tändningslåset kan mycket väl vara en orsak...Hade liknande felsymptom på en Opel en gång..Då var det glapp i tändningslåset. Efter ett byte av tändningsplattan så var det ok. Mvh Janne. |
|
|
Jag tycker med det låter konstigt om det är tändingslåset. Finns det ingen ström i säkringsboxen så kan det inte vara nåt fel på tändningslåset. Det finns ju ström i säkringsdosan även då bilen är avstängt eller? Så någonstans försvinner strömmen mellan batteriet och ssäkringsboxen! Finns det någon ström på plusuttagen i motorutrymmet? Om jag inte minns fel så hade jag en säkring efter batteriet på min 530. MvH Bmw 4-ever |
|
|
Hmm jag har tänkt om...den säkrade kabeln var nog till nåt annat. Eftersom den var inte lika tjock som plus kabeln var....Undrar om den inte gick till stereon föresten. eller till steget. MvH Bmw 4-ever |
|
|
Vad kostar ett byte av tändningsplattan då mån tro? Vet du något om det Janne T? Kanske är en möjlig orsak till felet ändå... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.