AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
22.708

z4m är klar

Sida 7 av 11
här kommer två bilder på z4m coupe...

Länk
Länk

jag tycker att den ser väldigt bra ut speciellt i den färgen... det ända som fattas är snyggare fälgar :D
An
779
Anders Olsson
M Coupe 99:a
Taket & bakändan är riktigt snygg!
Fronten är för tam & absolut inte en M front!.
Men vem f´n kom på idén att behålla sidovecket????????????
Man kan ju tro att det är samma kille som ritade Ford Scorpio eller S80 =((

Z MMM Coupe
2,
295
2,8 power
Z3 2,8 Coupé AC Schnitzer -99
Håller oxå med om att den är alldeles för tam för att vara en M. Är ni säkra på att denna bil som visas ovan inte är en "mula". Dvs en ombyggd Z4 Coupé för tester av ny utrustning som senare skall in i M-versionen.

Finns det några detaljer som ni ser på dessa två bilderna som är annorlunda mot bilen som visades på IAA förutom då avgassystemet?

/Bo-Erik
Länk
Nån som vet hur det blir med takluckan med dom där bulorna som finns i taket?

Keep Your Distance!
2.8 power... bodykittet skiljar mellan den och den som visades på IAA...
samma bodykitt som sitter på den coupen jag länkade till visades på z4 m roadster....
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Bilderna Jerry klistrade är Z4M Coupe bilder vare sig ni vill eller inte.
Fronten är den samma som för Z4M Roadster.

M-modellen av Z4:n har redan fått mycket kritik från BMW fanatiker globalt för att ha både en tam design och motor.
Vad som skiljer en Z4 och Z4M i stort är en gammal motor (343 hk) med numera "ordinär" prestanda, och några M-klistermärken.

Låt oss hoppas E90M V8:an hamnar under huven innan sista Z4:n är byggd ; )

håller med hobbe z4... hoppas att dem byter motor när e90m kommer :D
här är lite bilder på en interlagosblå z4m
Länk
Länk
Länk
Länk

Ke
711
Kenta
G31 520dAT -18
Ruggit snygg färg !!

"Z4 love it"
a den var riktigt snygg men jag gillar ara inte fälgarna på den...
här är lite fler bilder på den.
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
V12 LeMans
Nu kan man "bygga" sin egen Z4M på svenska BMW-sidan
om man kollar på den blåa bilen och den röda så är det inte samma aklampor!!?
Länk
Länk

konstigt..är det kanske andra baklampor för usa barknaden??
Den första bildens runda backljus ser konstgjorda ut.

Keep Your Distance!
Det är den röda bilens baklampor som gäller.

En liten tanke bara, efter egna erfarenheter av två Z3 M. Om nu BMW väljer att montera nuvarande M3- motorn i Z4, precis som man gjorde med Z3, är det även rimligt att anta att man kommer byta ut den mot nästa generations när nya M3 lanseras?

I så fall verkar ett köp av nya Z4 M vara en relativt oekonomisk affär, eftersom det blir en bil med lite begagnat- intresse. Kommer finnas en liknande variant med samma motor ute på marknaden (Z3) för betydligt lägre pris, samtidigt som en nyare motor kommer ge bilen kraftigt förändrad karaktär och intresse. 321 till 325 är ingen märkbar skillnad, men sexa på 343 till åtta på dryga 400 ger en helt ny bil ju..

Vill inte tala illa om Z4 M, är själv väldigt sugen på en M coupé när den kommer, men kanske vore det sundare att vänta & se om nya M3- motorn skohornas ner i den senare?

M Coupe
"it´s a lot like nothing else"
z4:an har ju funnits sen 2002 så det är ju inte så många år kvar innan ny modell kommer så vetefan om bmw komemr byta motor men man kan ju alltid hoppas... smg låda skulle helelr inte sitta fel...ju mer ja kollar på bilderna ju mer gillar jag den..de först nu jag tycker att designen är helrätt på den :D
Instämmer.
Men helst ser jag en M coupé CSL med SMG och nya M3- motorn. Men då talar vi nog helt plötsligt 911- konkurrent och kanske är det fel segment för Z4 karossen..

M Coupe
"it´s a lot like nothing else"
en z4 csl i begränsad upplaga skulle ju var nåt :D
Vilken trist färgskema z4 M modellerna får.. har de mulnat i färskalan?? jag såg inga direkta ljusa färger eller något upp piggande, bara mörkt mörkare och mörkast...

Får vänta tills Z5 kommer ;) Varannan modell brukar bli en hit :)
Z3 M's kult status är och förblir ohotat.. prestandan till och med snarlik Z4M ;) kan behålla den ett par år till... hmm 6..7..8..9 hmm enligt mina beräkningar så kommer Z3 M att bibehålla sin ohotade status i totalt ca 10 år.. Det är inte illa för en liten bil ;) där allt bara satt perfekt från första början, inte ens en fejs lift behövdes under hela sin produktions tid :)

Som en Fonzie!! skulle kamma sig och upptäckte när han såg sig själv i spegeln... eeeeyyy it is already perfect ;) hehehehe

// Rop den retlige... Z3 M Estauril Blau for ever... (det är en upp piggande färg)

EXTRA MATT.

brukar fråga på BMW har ni några färger överhuvudtaget på era bilar?
Försäljaren - Jo vi har bla bla grått och bla bla bla grått och grått.... svart vitt.
- (Rop) men inga FÄRGER ? alltså färg för mig är annat än grå skalor. Ex: som orange, ljus blått , gladare färger så visade jag Mini bilarnas bländande färgskalor typ sådana... Det är upp piggande färger.
Försäljaren ehmm joo men .... kunderna eftersträvar grått det är våra mest sålda färger...
- (Rop) Bara för att det inte finns några färger att välja mellan förutom mörk rött och mörk blått. märkligt att så fort de har något färgsprakande individual bil framme så är den redan såld dagen efter...

BMW => Dark side... trista färger... Motorn är kanon.. men resten ser mindre passionerande ut. i mina ögon. 3 Serien misstar jag jämt för en japansk bakifrån trist trist trist... Vart tog passionen vägen aggressionen inspirationen

Bangle #¤"#%#¤%#%&%

håller med om att det inte finns nån riktig snygg färg...som du säger så är nästan alla färger mörka och det ända man kan göra är att köpa en individual men då växer ju priset oxå :(
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.