|
Sida 1 av 11
|
|
|---|---|
|
nu är z4m klar och så här ser den ut Länk Länk Länk Länk Länk | |
| Vilken färg ! Den lyfte verkligen bilen. Snyggt ! | |
|
oj glömde några Länk Länk Länk z4 facelift Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk tycker att z4m var rätt snygg men gälgarna passar inte rikitgt..dem är inte så sportiga sen är dem på tok för små |
|
| det där scoopet i huven var också snygg | |
|
Z4 är grym! Mpower |
|
| Vilken motor får den? | |
|
Extremt tråkiga fälgar på M-modellen, hoppas att alternativ finns. Faceliften var snygg framifrån med undantag för de vita blinkersen. Bakljusen har de ju gjort fulare, tycker jag, Gillade verkligen den cirkulära blinkersen med 2000 Touring-stuk! Mvh, Kalle |
|
|
Mycket läcker! Snygg färg, den är väl helt ny? / Mvh Joakim Länk |
|
| LexCom...det blir nog m3 e46 motorn | |
|
Snygg! Gillar att bakljusen ser annorlunda ut så man kan urskilja den från de billiga modellerna. Dessutom var det snyggt. Fälgarna var fräsha men sticker inte ut direkt. /Olof Überlegenheit aus Bayern |
|
|
Går det få SMG II? |
|
|
Acey: Verkar inte som SMG kommer finnas.. Verkligen lite synd eftersom det hade passat bilen tycker jag. Mitt intryck är blandat måste jag säga. Levererade inte riktigt den där "wow"- känslan man tidigare fått när nya M- modeller lanserats. Istället känns det (rent estetiskt) som om den ligger närmare en vanlig Z4:a med M- paket. Ett exempel är till exempel de ohyggligt klumpigt genomförda M- märkena på sidan. Ser ut som någon gjort det hemma i garaget istället för känslan av exklusivitet man annars förknippar med M- modeller. Antar att däck & fälg kommer göra mycket på intrycket, men tycker den saknar närvaro och tyngd vilekt förvånar. Hade stora förväntningar på en "vässad" Z4 kaross.. Ledsen att vara kritisk, men jag hade faktiskt förväntat mig mer. Och visst, jag kommer säkerligen få äta upp varje ord vid en provkörning. Men jag kan inte riktigt se den här konkurrera med kommande bilar eller till exempel SLK AMG etc. M Coupe "it´s a lot like nothing else" |
|
| Nya emissons-/utsläppskrav gjorde väl att S54:an pensionerades? Jag kan inte tänka mig att det är samma motor i Z4M som i M3E46. Någon som *vet*? | |
| det är nu inte längre bara bmw:s design på vanliga bilar som inte riktigt håller samma kvalite förr utan nu är det även m-modellerna...är ganska besviken på bmw just nu | |
|
Lyckad facelift! De skarpare linjerna i fronten ger ett fräscht intryck. Hade dock hoppats mer på M-modellen, som inte känns så "unik". Samma look som en aerodynamikpaketet som funnits i ett par år redan... Hoppades att Z4M skulle få en egen, ännu aggressivare design. Fälgarna är dock OK, jag gillar stilren och enkel design. //Chrille |
|
|
Håller helt med Mbolo, och utan SMG finns det ingen anledning att inte köpa en Cayman S istället, som dessutom kommer komma med en Porsche utveckling på den väldigt fina DSG lådan. |
|
|
Av den tillhörande artikeln Länk kan man tyda att Z4M har den bekanta 3,2-literssexan på 343 hk/365 Nm och gör 0-100 på 5,0 sek. 2,2i ersätts av 2,5i på 177 hk. 2,5i och 3,0i ersätts av 2,5si och 3,0si på 218 respektive 265 hk. Är inte så bra på flamländska så det övriga begriper jag inte... :) //Chrille |
|
| 0-100 på 5 sek är ju sådär..3.0si gör den tiden på 5.7 sek så det är itne så stor skillnad | |
|
Det är uteslutande fälgarna som gör att bilen inte ser ut som en äkta M-modell!! Med rätt fälgar kommer bilen att få rätt stuk. Mvh, Kalle |
|
|
Jag instämmer med Acey, Cayman S blir det självklara valet då något annat än SMG i denna bilen skulle kännas fel. Designmässigt tyckte jag den var väldigt lyckad om än något för diskret. Vissa detaljer är lite plottriga som påpekas ovan, men i det stora hela tycker jag den håller god Bmw standard designmässigt. Fälgarna gillar jag skarpt :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| Hela BMW:s pressrelease på engelska, samt ytterligare bilder: Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.