|
Sida 4 av 11
|
|
|---|---|
|
Nu er coupe'n klar også.. bara å beställa! Länk |
|
| ska det inte vara facelift fronten på coupen..vill se hur den ser ut i m-version | |
|
M Roadstern släpptes för beställning idag. 9 bilar får Sverige i första rundan! Ca 537.000 kostar den. Keep Your Distance! |
|
| Intressant att de redan sänkt priset, enligt nyhetsbrevet skulle den kosta 576.000. | |
|
576,000 Kr är nypriset....naken. Jag sitter med 22 sidor med tillbehör, och kryssar i för fullt. För närvarande 100,000 Kr i tillbehör. Det blir nog att hoppa av denna affär :( |
|
|
Närmare 700.000 för en Z4! Det finns faktiskt inte! |
|
| hobbe z4... vad är det du tänkt välja till | |
|
Acey: Jag kan ha fel pris. Försäljaren var inte hundra på om det var 537.000 eller 570.000. Keep Your Distance! |
|
| Z3 M roadster kostade ny 532000:- år 2002 som jämförelse, coupen var 10000:- billigare. | |
|
Om det bara hade kommit en vettig motor i bilen... Då skulle man kunna fundera på att köpa en beg om 4-5 år... M5 har fått ca 27% (507/400) fler hästar sedan 1997 och M3 ca 25% (400/321).. VARFÖR fick Z'an bara 7%??????????????????? Det får väl bli en Hartge eller en Racing-Dynamics Z4 med 450 resp 400hk, om någon lyckas smyga in över landsgränsen.. |
|
| Jag tycker den duger fint som ersättare till våra... Är inte speciellt besviken.Fast mer effekt skadar ju aldrig! | |
| Jag skulle lägga mina pengar på en Porsche Cayman S | |
|
...snart kommer Z4 Coupe som allvarlig konkurrent till kajmanen. Z4 3.0 Kelleners Länk |
|
|
Som cayman fan är jag besviken på effektuttaget när det gäller Cayman, var på premiärvisningen och det är en häftig liten bil. Men 295bhp, det känns lite för mycket slutet av 90-talet? Men det har ju sin förklaring i att man inte vill ligga allt för nära Carrera. Trist. |
|
| Jag skulle (kommer att....) lägga mina pengar på en beggad Z4M, som kommer att vara enormt mkt mer prisvärd än en beggad Cayman/boxster..... Ett bra andrahandsvärde är dåligt för oss som inte köper sprillans.... | |
|
Trist att caymanen saknar diffbroms, vilket för mig är helt avgörande för en sportbil. |
|
|
Acey: var även jag på premiären, men har avståt ifrån provkörningen. Bilen måste jag säga växte i mina ögon när jag såg den med egna ögon (framförallt storleken) men tror Porsche själva är oroliga över Z4 M coupén. Effektuttaget kanske är i mindre laget på pappret men den rör ju på sig ändå.. Däremot säljaren på Porsche själv gör att man aldrig vill sätta sin fot i butiken igen. Kommentarer som "nä jag var ju stridspilot tidigare va och jag har aldrig varit med om sådana krafter som i den här kärran" eller "jag har bara en kvar nu, den kan bli din!" trodde man inte fanns längre.. Finns det kvar så naiva människor? M Coupe "it´s a lot like nothing else" |
|
|
mbolo: Herregud vilken idiot. Bilen växte på mig också (även om jag var positiv sedan tidigare) men effekten och avasaknaden utav diffbroms gör bilen på något sätt meningslös. Antingen köper man en carrera om man vill köra på bana, eller så köper man en boxster för att glida. Jag blev kör i Z4 Coupé conceptet, ska bli mycket intressant att se hur slutprodukten och M-modellen ser ut. Trist bara att den inte verkar levereras med SMG II. |
|
| vi får väl se hur z4m och z4m coupe klarar sig runt ringen..ska bli väldigt intressant och se tiderna....undrar om dem är snabbare än m3 e46 | |
|
bmw_jerry: kommer utan tvekan bli snabbare än befintliga M3. Z3 M coupe går jämt med M3 på ringen och är marginellt snabbare på Hockenheim.. Däremot undrar man hur BMW kommer göra när nya M3 börjar säljas, med nyutvecklad motor. Steget kan ju inte vara långt till att introducera den i Z4 M då, och då får Porsche verkligen se upp. Acey: håller med dig i det du säger. Såg Top Gears test av Cayman (Coxster) och man blir ju lätt förvånad av konstant hjulspinn på ena bakhjulet under bankörningen. Känns som något man kanske kan förvänta sig av en enklare, billigare bil men en Porsche? Gjord för bana & känd för sin väghållning? Nja.. M Coupe "it´s a lot like nothing else" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.