|
Sida 8 av 9
|
|
|---|---|
|
Acey: Får jag svara?Det måste vara M3 E36 som är kombantant med nsx och skyline. E-46 m3 med honda s2000 fast m3 tar s2000 på nästan alla punkter...Sen 330 med nissan Z ellar vad tycker ni?!Tråden börjar glida iväg nu men men 5-6 sidor premium räcker gott! Mpower |
|
|
Betan: Tja, jag vet inte om det är så enkelt. NSXen är byggd som en Ferrari dödare och kostar nästan dubbelt så mycket som M3an. NSX-R är snabbare runt ringen än E46 M3 med 13 sekunder trots endast 280 hk pga Japanska lagstiftning. Det finns Skyline versioner som spöar CSLen runt ringen. Och 350z är bara 4a sekunder långsammare än E46 m3 runt ringen. När japanerna presenterar nya versioner av NSX och Skyline (utan den larviga 280hp spärren) så kommer det bli intressant. Honda har redan annonserat att det blir en v10 i nya NSXen. Vär uppfattning av "premium" skiljer sig markant mot japanernas, amarikanarnas och även engelsmännen och tyskarnas. |
|
|
betan Gör 330 E-46 0-100 på 5,9 Sek eller snabbare? Annars är den ju ingen direkt konkurrent till 350Z....... FRIFART Mmm objektiviteten haglar ja........= ) Självklart kan inte en tråkig "japs" jämföras med ett sånt supermärke som Bmw......Tänker då bla på han som ägde E-46'an i tråden "Min nya 330 har bärgats 5 ggr"........... |
|
|
Acey; På vilket sätt har Jaguar samma navigation som Volvo? Det trämmer tusan inte alls ... Och att folk inte skulle vilja betala för Jaguar? Modellserierna säljer trots allt hyfsat utom här hemma där succen har uteblivit, tack vare en helt värdelös säljorganisation. Vågar man gissa på att du |
|
| Acey; Vågar man gissa på att du är av uppfattningen att BMW i sig är ett varumärke som ger ägaren mer flärd och sk "prestige" än Jaguar gör? | |
| Jabbal: Om du läser noga så ser du att det är Aston Martin som har samma navigations skärm som den som sitter i Volvo. | |
|
Jabbal: En XJR ger mer "flärd" än en 116 och en M6 ger mer "flärd" än en X-type. |
|
|
Kul att det finns en och annan BILENTUSIAST här (Acey, Wendtan mfl) som ju verkar veta en hel del om andra bilar än Bmw och faktiskt kan göra objektiva jämförelser....... De flesta här skriver ju exakt så trångsynt som en Volvofantast i ett Volvoforum eller Audifantast i ett Audiforum skulle skrivit i en liknande tråd. Inte ens när jag höll Bmw som mitt absoluta favoritmärke så blundade jag för andra bilmärkens fördelar eller att ALLT kanske inte var bäst på Bmw..... |
|
wmb50 |
Svar till tretitreti Ja då min vän, jag har både ägt en Jaguar och suttit i en :-) jag tror istället att du själv får införskaffa information hur en Jaguar ser ut då din kunskap verkar ha ganska stora brister. Att ford och andra mediokra bilföretag köper in prestigemärken som Jaguar, Rolls mfl är ju bara en jakt på att bli sk fin biltillverkare en pastich men kan man ej sin bilhistoria är ju detta ointressant. Att rädda ett bilmärke är faktiskt inte samma sak som att bevara det så även om ford köpte Jaguar och VW köpte Bentley och nu kineserna som räddat namnet Rover och MG så är det just det de har gjort räddat märket men frågan är om de kan bevara märket, och klarar de inte detta är det nog lika bra att märket försvunnit istället så vi kunnat minnas märket med glädje. |
|
hm, Skyline, 350Z, Honda2000, NSX, och??? Typiskt att folk ska plocka fram "superbilar" bara för att ett konstaterande görs att "normalbilarna" från japan inte kan erbjuda någon körglädje att tala om. Snacka om att INTE vara objektiv om man måste dra upp "värstingarna" direkt för att försvara japan, acceptera att japanska normalbilar som bla, corolla, Avensus, Camry, Galant, Carisma och allt vad de heter inte kan konkurrera med BMW. De är och förblir tråkiga, tråkiga, tråkiga alla måste och borde hålla med om detta. Ja jag vet att det finns ett antal undantag, visst några av dem snabbare än M3 runt ringen osv men jag är ändå inte imponerad. Alla kan bygga enstaka roliga bilar med prestanda, men det är inte allt och måste man tvingas välja sådana maskiner från Japan med plats för två i de flesta fall och med begränsade utrymmen bara för att få smaka på "körglädje", bakhjulsdrift, prestanda. Jag tycker här att bla BMW kan erbjuda betydligt mer, man behöver inte välja M3, M5 för att kunna erbjudas härliga vägegenskaper och körglädje, utan kan välja någon av de mindre sexorna som dessutom har lastutrymmen och plats för fler i kupe'n. |
|
|
Wadstedt79:jag tänkte närmast på automobils A-test som jag har färskt i minnet:o-100 går 330 på 6.7 och Z på 6.5 och 3 sek snabbare till 200,bromsförmåga tar 330 hem det och är bättre än Corvette c6...G-kraft tål Z mer men hastigheten är snabbare i 330. mm jämt alltså, men först och främst så tänkte jag på komfort och pris nivå.Det var tanken där. Acey:Nsx har väll byggts länge och en 280 hästars 93:a går inte mycket snabbare än en 3.0 m3 Nsx-R då hade jag inte uttalat mig för jag vet inte spec på den...350z är 0,2 sek snabbare runt A-sprinten än 330.Skyline finns det många av och dem flesta kan nog jämföras med M3 av något slag utan större vinst.Det var mest en lätt jämförelse jag gjorde innan utan större efter tanke jag tog bara hondas värsta mot bmws värsta osv. |
|
| Galanten är en trevlig jappsare, har en själv. Den kunde man göra 4-hjulsinställning på redan på E30:s tid.... | |
| Galanten är en trevlig jappsare, har en själv. Den kunde man göra 4-hjulsinställning på redan på E30:s tid.... | |
|
Frifart En ny 525'a är roligare än en ny Avensis samtidigt som en ny Avensis har bättre detaljkvalité/känsla och absolut är mer bil för pengarna än en 525'a. Bmw har mycket fina modeller. 1-serien tycker i alla fall jag är riktigt ful och alldeles för dyr för vad man får. X3'an är en annan flopp u modellutbudet. Testade en E-90 320d och anser att växellådan i min förra E-46'a var mycket trevligare. Kort sagt anser jag att försprånget Bmw hade gentemot konkurrenterna har blivit mycket mindre , i vissa fall har Bmw till och med blivit akterseglade. Betan Oavsett vad den 350z'n gjorde 0-100 i ett biltest på så kan jag av egen efarenhet säga att den känns snabbare än en 330 i alla fall. Att den skulle göra 0-100 på 5,9 sek tycker jag efter en testkörning inte alls verkar osannolikt. |
|
|
Frifart: På vilket sätt är Honda S2000 och Nissan 350Z "Superbilar" ? De kostar i samma härad som Bmw 330 och Porsche Boxster. De är lite sportigare än genomsnittsbilen men annars tycker jag de är som vilken standardbil som helst. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Frifart: provat en Honda Accord någon gång? Trevlig bil med en kalasmotor, särskilt den stora fyran. Hade kunnat tänka mig en sådan, tyvärr ser kombin hemsk ut. |
|
| wadstedt79:förstår vad du menar,sen är ett par tiondelar hit eller dit inte sååå viktigt mer än när man ska jämföra med nisse som har x bil och den går x snabbt.. | |
|
Frifart: Vem försöker du överbevisa? Detta är din åsikt, och många andras. Och det är därför vi hänger på det här forumet. Bakhjulsdrift, körglädje och god design ut- och invändigt är väldigt starka pelare för BMW. Men, det betyder inte att det inte finns andra bilar som också kan. S2000 är som Wendtan nämner ingen supermodell utan är faktiskt billigare än en Z4. Så mycket görglädje som finns i den bilen kan inte BMW konkurrera med. Du behöver inte bevisa BMWs storhet för någon här, vi är alla frälsta, men du kanske borde öppna ögonen och inse att det finns fler tillverkare som idag tillverkar mycket, mycket bra bilar. |
|
|
Instämmer helt med Acey's inlägg ovan. Det gäller väl för övrigt många andra än FRIFART också......= ) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.