|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Komplett satser: Biltema: 1253kr Defa:1795kr med 10% rabatt 1615kr på mekonomen calix:1972kr med 10% rabatt 1775kr på mekonomen på mekonomen här är det iaf bara att säga att nånting är dyrt så får man 10% eller mer i rabatt:) vet inte vad jag skulle välja nästa gång men skulle det vara lika bra grejer på biltema skulle jag nog åtminstone prova... Mvh Andreas |
|
|
ok, nu till helgen skrider jag till verket. några frågor innan.. på vilket sätt får man enklast lös frostpluggen? när jag får lös den (om.. =) kommer jag då tömma bilen på kylarvatten? kan ju vara bra att veta... och om nån har några sista "bra att veta innan montering-tips" så är jag extremt tacksam..! |
|
|
jag har inte sett frost pluggen på bmw:n ännu, men alla de bilar jar har monterat på har sett likadana ut, pluggen liknar kapsylen från en öl flaska, fast den är slät runtom, å inpressad i blocket med "insidan" utåt. hoppas du fattar. borra ett hål i den, inte i mitten utan "lagom" nära kanten. se bara till att inte repa/borra/slå i kanten på blocket, kan bli svårt att få tätt då. använd en urdragare om du har det, annars en mejsel eller dylikt och bänd ut den. du kommer tappa vatten, hur mycket vet ja inte då jag inte vet var pluggen sitter. du kan kladda på lite sån där blå smet (minns inte va de heter, ) runt kolven när du sätter i den. å slå inte på strömmen på värmarn innan du har vatten i systemet för då bränner du tråden, när du väl har vatten i systemet så prova å koppla in värmaren å lyssna noga, de ska låta ungefär som när vatten är på väg å börja koka i en kastrull. ja kanske ska dokumentera å skriva in ett mektips när ja slänger i värmaren i min.. no brains, no headache... fingerspitzgefühl! |
|
|
Det sitter en avtappningsbult längst bak på blocket vid frostpluggen . Lossa bulten och tappa vattnet så slipper du "duschen". brukar själv använda lufttrycksdriven mejselhammare för att lossa plugg. Funkar bra ,går fort. /Mats |
|
| engströms mekaniska verkstad gör biltemas element i allafall | |
| hmm, hur kollar jag om jag har en värmare? jag mena jag kanske har en men den e trasig.... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.