AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.689

Känner någon till denna M Coupé Finspång?

Sida 1 av 2
He
97
HerrRennen
BMW M Coupe
Hej, ska inom 48h lägga handpenning på en z3 M Coupe-99

Jag undrar om någon vet nått om den bilen...
Den rullar i Finspång och har Reg Nr JSS 714

Jag tyckte den var helt ok, men man vet aldrig!

Är det ett bra köp eller ska jag hitta en annan?

1000 Tack på förhand!!!

Benzin (99) Um Bluth
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Ring tidigare ägare och ring till verkstäderna där bilen är servad - oavsett land! Det är det bästa sättet att lära känna ev. tilltänkt bil.

M V H
Stephan

Dagbok:Länk
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Kolla på www.vv.se. Om du inte kollat med bilregistret redan.

Personligen förstår jag inte varför man ska lägga handpenning. Som gjort för trubbel och missförstånd.

mvh
He
97
HerrRennen
BMW M Coupe
Har kollat på VV

Anledning till handpenning e pga att jag måste sälja men c2:a först,
Så att M coupen inte försvinner.

Benzin (99) Um Bluth
Jag har ingen som helst uppfattning om skicket men detta säger ett registerutdrag från Vägverket.

Nuvarande ägare fr o m 2004-09-26
Tidigare ägare fr o m 2003-10-16
Tidigare ägare fr o m 2003-09-15

Antal ägare sedan fordonet togs i trafik första gången 1999-09-27, 6 st
FORDONET ÄR AVSTÄLLT
FORDONSSKATT ÄR BETALD
SENAST GODKÄNDA BESIKTNING 2005-06-20
Brister däck två st. mönsterdjup för litet
Noterad mätarställning 2005-06-20 96409 km

/Udo Dirkelsniff

Länk
HerrRennen:

letar du efter ett alternativ kan vi alltid talas vid.
Länk
Ungefär samma miltal, BMW- köpt och full dok. Lösning med handpenning kan alltid diskuteras.

M Coupe
"it´s a lot like nothing else"
HerrRennen: Blev det affär?

/Udo Dirkelsniff

Länk
He
97
HerrRennen
BMW M Coupe
Yes
He
97
HerrRennen
BMW M Coupe
Hej igen... jo det vart en affär!

Vill verkligen ha en svart, handpenning e betald, hämtar bilen snarast.

Har beställt Black Diamond Skivor fram
Bokat tid hos JRW för ändra på ECU:n

Har kollat me flera BMW Verkstäder och M Coupen är grymt pålitlig maskin...

Ha De
De kanske hade varit klokt att bibehålla de marginaler en pålitlig m-maskin har genom att inte ändra motorstyrningsmjukvara/chippa de första du gör.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Håller med Wendtan. Tror du kommer finna att M coupéns prestanda räcker till ganska bra för vardagsbruk.. Framförallt om den skall ersätta C2:an ;)

M Coupe
He
97
HerrRennen
BMW M Coupe
ok...

Men underskatta inte en c2:a. den e grym saknar den redan

Men men är det verkligen så illa med chip Trimning???
Ringde ItsFun och snackade med dom, 340hk / 380Nm för 2500kr. d e ju gratis, gört ju för det mesta bara för att fartspärren inte ska vara i vägen eftersom det roliga börjar ju faktist vid 250km/h +...

Ni som verkar vara grymt kunniga, är Chipning that dangerous?

1000 tack på förhand
An
779
Anders Olsson
M Coupe 99:a
HerrRennen: Kan inte du göra en test? Bromsa bilen före och efter ItsFun Chipet. Skulle vara intressant att se varför alla andra är så dyra som lovar 340hk (ex Digi-tec)

Z MMM Coupe
HerrRennen:
låter ju onekligen som god valuta för pengarna. Kanske är det däremot stort steg att ta direkt innan man bekantat sig med bilen. Vem vet, kanske kommer du känna att det räcker ändå? Synd att då ha gått in och börjat ändra i mjukvaran då?

Håller däremot med Anders O. Vore väldigt intressant med en bänkning och jämförelse före / efter.

M Coupe
He
97
HerrRennen
BMW M Coupe
mbolo und Anders O!

Jag ringde dem o så sa de att dom e mest prisvärda enl flera stora sveska motorjournalister, bl.a. automtorsport rekomendera dem...

Fråga också om det är garanterade hk, de sa att dom garanterar 340 hk inte mer pga att om kunden bänkar sen så ska han inte komma tillbaka o klaga ifall han nu bänkat den, ang priset är för att chippet kostar igentligen 40kr, rästen är för att mappningen o arbetet m.m...

Men låter inte det rimligt?
HerrRennen: till och med jag, original- fanatiker av rang, blir lockad. Blir väldigt intressant att få höra hur det går. Framförallt blir det intressant att få höra hur prestanda förändras. Har de några officiella testuppgifter på t.ex 0- 100, 0- 400 etc.?

M Coupe
På deras hemsida läste jag precis att prestanda- ökningen i genomsnitt motsvarar hk/nm ökning i procent. En snabb beräkning ger då att 0- 100 avverkas på 4,9sek. Inte illa alls faktiskt, även om jag antar att de blir svåra siffror att prestera i verkligheten..

M Coupe
Evol-79
Vad kostar det att bänka?

Om det nu inte är otroligt dyrt borde ju varje respektabel trim-firma kunna vissa paper på att kunden inte köper grisen i säcken. Personligen skulle jag aldrig gå med på en chip-trimning utan att säljaren kunde bevisa att det medförde en ökad effekt.
He
97
HerrRennen
BMW M Coupe
Hej Igen

Eftersom jag kommer att betala ca 2600kr varje månad i försäkring så vet jag inte om jag ska bänka den 2 ggr... Känns redan saftigt

Men jag håller defenitivt med er, som evol-79. kunna få bilen bänkad framför sig efter en chippning vore ju inte fel...

Någon som vet vart man bänkar i Östergötland???

Mvh

Benzin Um Bluth
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
2.600 per månad, skojar du eller ? Hur gammal är du och hur många olyckor har du ställt till med på senaste tiden ?
Känner igen det där med dyra försäkringar dock inte så dyra !!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.