|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Tack Pernilla för att du berättar vad du sett och vet, du som sett bilen. Uppskattar det. Bmw är rätt okey!! |
|
Pernilla-M3 |
alla bilar ser väl fina ut på bild lr !!! det är väl inte det trådskaparen vill veta lr !!!! Sen i verkligheten så kan det vara olika färger på hela bilen " Men den ser ju fin ut" som ni gladeligen förespråkar Tack till " Evol-79 "nån som fattade vad jag menade !!!! Det var faktist folk på forumet som HADE blivit lurade där, detta var riktat till dom som ansåg firman vara så seriösa, hur kan ni bara tro att nån är seriös bara för att man har flotta lokaler, det hade XLNT cars på Tv3s program också , men där skillde det ju 10 tusentals mil på vissa bilar ,men är upp till er att vara godtrogna om ni vill jag är skeptisk med tanke på att det tar 1-2 tim att justera mätaren och det genererar så mkt pengar så börjar man ju undra , men fina bilar har dom på auto classica iaf !!!!! |
|
Kalle, jag vet inte något om bilen men vill inte att du skall få en skev uppfattning av firman innan pga hörsägen utan basera isåfall det på fakta, det fanns en del att läsa om du söker. Omlack syns även på bild, kolla dessa bilder: Länk Länk Mvh Sibbe Länk Länk |
|
|
Ett lik är en bil som är skrot. Tycker att den ser rätt ok ut "på bild" förutom ögonlocken. Men de går ju ta bort. Skulle dock vilja veta vad som är fel på bilen Pernilla efterssom du har sett bilen. Verkar tydligen vara svårt att skriva något vettigt istället för att haspla ur sig importlik med en gång. Finns väl ingen bilfirma man kan lita på. Den enda man kan lita på är sig själv. Förhoppningsvis iaf. |
|
| Tycker det finns en rad bättre objekt (på pappret) än denna på den svenska markaden just nu i samma prisklass. | |
|
Harris Har du några bra förslag. SMG e ett krav. Mvh |
|
|
Kan vara värt o kolla upp: Länk OBS att bilen är tillverkad 2001/09 och är enligt mig ingen "-02" |
|
|
Harris, BMW byter modellår i september så om den är tillverkad 09/2001 så är det en 2002 årsmodell. Sen spelar det inte så stor roll då E46 M3 inte har haft speciellt många uppdateringar genom åren. I september 2001 så kom widescreen LCD on-board monitor samt bi-xenon. /RS2 |
|
| RS2: Där ser man, tack för upplysningen | |
| Jag kan en hel del om BMW och kollade en grön alpina -98 kombi som AutoClassica hade . Den skulle ha gått ca 8000 mil enligt dom. Den såg sliten ut på många ställen och service boken var i en sådan oordning. Sidorna var lösa och Det fattades inspektioner på flera ställen. När jag pekade på alla dessa tydliga indikationer på mätarfiffel så förnekade den slips och kostymklädda säljaren allt och sa bara om och om igen som en robot att bilen var korrekt det kunde han intyga och att dom var en mycket seriös firma. Nej det var så man fick lust att spy. | |
Pernilla-M3 |
Där ser man !!!! Mina misstankar kanske stämmer ändå ang firman !!! |
|
Tycker man borde skärpa lagen mot mätarfiffel.. Inte bara kunder som blir onöjda, utan det förstör hela marknaden. Man blir så trött på det. Nån som vill pynta ut 340" och få en bil som skruvats tillbaka, Men du kalle m3, om du vill lägga ut så mycket pengar och letar så lönar det nog sig att åka till tyskland och kika. Ser att du bor i skåne så det är ju inte så långt, större utbud och kanske mindre risk för att bli drabbad av mätarfiffel eller "importlik" om du vill använda det ordet. Kolla med nån polare/polares farsa eller nån som har goda erfarenheter och bjud han ner dit och få hjälp med importen, sen kan du ju skriva ut importguiden här på AP och ta med dig den och läsa på den lite. Tror nog det är lättare att hitta nått där, just för att utbudet lär vara större. Om inte billigare så oftast mer utrustning än att köpa här. Men visst, det är ju bekvämt att köpa här i Sverige av nån firma men priset för den tjänsten dem gör; -att hämta bilen, kan vara rätt så saftigt för dig. Dessutom är det ju så svårt att lita på handlare, om det nu inte rör sig om en BMW åf. Men den "tryggheten" kostar mycket. Tror det smartaste är att åka ner och hämta en fin bil, enligt din smak, istället för att bli offer för sånna idioter som skruvar och manipulerar med mätarna. Synd egentligen för alla de som inte håller på med mätarfiffel förlorar nog många kunder på detta sättet. Tycker man borde skärpa lagen för detta går ut över alla seriösa firmor och det är inte rättvist. Plus att det går ut över alla som har importerat privat, då folk har uppfattningen "importlik" om alla importbilar. |
|
|
Pernilla-M3: min definition på importlik är en bil som en gång i tiden varit död (krockad) i Tyskland, men som nu återupplivats och överlever m h a respirator (spackel och plåtjobb). |
|
|
Pernilla-M3: min definition på importlik är en bil som en gång i tiden varit död (krockad) i Tyskland, men som nu återupplivats och överlever m h a respirator (spackel och plåtjobb). |
|
|
Med tanke på att en chimpans kan importera en bil från Tyskland idag, så fattar jag inte varför många betalar 30% mer på hemmaplan istället för att ta en tripp ner dit?!? Dessutom är det fängelsestraff på mätarfiffel i Tyskland numera, så man kan nog vara ganska trygg att mätarna stämmer....det är som sagt HÄR HEMMA som fifflet sker.... Ta en weekend i Tyskland & fynda! ;) |
|
|
Mosse: Största anledningen är väl att de inte är 30% billigare i tyskland. De är snarare mer eller mindre samma prisklass på E46 bilar man jämför. Möjligen är de något bättre utr i tyskland rent generellt. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Wendtan... Jag är inte uppdaterad på just E46 modellen, men man kan fortfarande göra bra klipp på fina E36:or...t.ex & 5 serien är ju ruggigt prisvärda där nere nu! |
|
| Jag har samma uppfattning av prisbilden som Wendtan gällande samtliga E46, att likvärdiga bilar kostar ungefär detsamma där nere, enligt sajten mobile.de. Kanske med undantag för de extremt långmilade som det finns i tyskland. I sverige är det ganska ovanligt att en E46 Coupe har rullat över 20 000mil men det hittar man utan problem i tyskland. | |
| Pernilla-M3: Jag följer intresserat allt som rör M3e46 och jag undrar vad du tyckte det var för fel på den aktuella bilen? (Förutom att den är importerad) | |
|
BjörB: SKulle vara intresant att få veta vad det är för "ERBJUDANDE" som försäljaren har eller är det bilen som har det, förstår inte riktigt vad han/hon menar i texten. Även jag får ingen bra magkänsla av denna bil vet inte riktigt vad det är just nu men den känns inte rätt på något sätt. Visst den har hyftsat utrustning men det saknas lite gran det skulle oxså vara bra att få veta historiken är det import eller Sv-såld det står inget om det i annonsen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.