AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.769

Någon som varit o tittat på denna M3?

Sida 1 av 3
Visa användare
184
Kalle m3
G32 640i GT beställd
535d Xdrive M-sport -16
520d Xdrive Touring-14
M3 -09 Cab
Någon som vet något om bilen?

Länk

Mvh
Pernilla-M3
importlik som deras andra bilar, ta färjan över själv istället o köp en som firman gjorde , Skulle tro att du kan spara en slant till rep o dyl
Ett tips bara..........som sagt varför inte ta hem en själv det är inte svårt alls !!!
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Efter insider i torsdags så förstår man att även en lite serösare bilfirma kan vara bov med.Gå in på den tråden Insider (/%%¤ och kolla upp noga innan köp iaf!!
Fa
217
Fartglad
BMW M5 2002
Pernilla: Grymt inlägg!! Du presenterar verkligen fakta och inte bara slänger ur dig en kommentar. Har du kikat på DETTA objekt, så kom gärna med input...annars kan du bespara forumet dina kommenterar.
Pernilla-M3
Fartglad: Va otrevlig man kan vara då, vad tråkigt det är med sådana människor ... Hoppas att jag inte stöter på fler som du... Ha en bra dag!!
735
Pernilla: Nyfiken, hur vet du att deras bilar är "importlik"?? Erfarenhet? Med tanke på att det är en stor firma med mest premium bilar skulle det förvåna om deras bilar är lik. Även om ögonlocken på den skämmer bilen lite, så tycker jag den ser fin ut på bilderna.

BMW-förare älskar oftast!
Vad avses med "importlik"? Verkar som jag har missat något som alla tycks veta betydelsen av.
Hawar
Vad jag har förstått så är Autoclassica seriösa, har inte handlat själv, men av det man sett här på forumet m m.
Mu
531
Mullret
330xd Sedan E90 -07
i3 - 14
Kalla en bil för "importlik" utan ens sett den i verkligheten tycker jag är klent.
Åk dit och kolla, bil och papper, alla tidigare ägare, historik etc. Sedan kan man göra ett uttalande,,
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Är alla M3:or från -94 utom 5st(?) importlik? Eller alla M3 GT?
Eller de flesta Bmw överhuvudtaget? FAN VAD JAG BLIR TRÖTT PÅ SÅNT DÄR SKITSNACK!

Bilen:Länk

/Henrik

Visa användare
183
lier
320ia -94
Fin bil är man nu seriöst intresserad av en m3 så skulle jag nog göra som mullret, kolla historiken på bilen. Och sedan fatta ett beslut.
Sen så är det juh så att det inte bara är import bilar som det skruvas mätarna på. Så jag har nog blivit mer försiktig även då det gäller svensksålda bilar. Sen är jag åxo nyfiken på vad som menas med (importlik)???
Pernilla-M3
"Importlik" = Bil som enbart har kommit hit för att en firma ska tjäna pengar på den....

Om man nu promt ska köpa en helt nyimporterad bil så kan du ju lika gärna hämta en själv och spara pengar i stället för att ge bort dom till andra!!!!
Oftast är det dessa bilar som tas hit av firmor som skruvas i vinstsyfte

Bara för att jag är tjej så betyder det inte att jag inte kan bedömma hur en bils skick är!!!!!!! och jag har sett bilen !!!

Uppenbarligen finns det folk som blivit lurade där det räcker för mig !!!
Det vore väl synd om fler skulle bli lurade där eller hur grabbar !!!!!!!
Visa användare
528
Bimmer Seb
Alfa 156 2.0 TS
E91 320dT -10
E87 120i -05
911 Coupe -02
Hej, -Pernilla, vad exakt var det som gjorde att du upplevde bilen som, ett "lik" ?

För övrigt så tror jag att alla import firmor importerar bilar för att tjäna pengar och inte för att det är skoj.

Är det några som har konkreta belägg för denna firman inte är helt ärlig ?

Mvh
Sibbe
Länk Länk
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Pernilla-

LUGN OCH FIN...

Det är väl ingen som har nämnt något om att du är kvinna? Har INGET med diskussionen att göra.

"Importlik" = Bil som enbart har kommit hit för att en firma ska tjäna pengar på den...."

Är det något fel med att företag vill tjäna pengar?
Jag har inte sett denna bil eller någon annan därifrån heller, men sålänge inte bilen är skruvad så är den väl intressant om man vill ha en sådan? Det kan ju vara så att man hellre kan tänka sig att köpa en färdigimporterad bil i stället för att åka själv då man kanske inte har tid, kunskap om import eller kan språket. Då är det väl ypperligt att kunna köpa en intagen bil som är sjysst .
Inget företag jobbar "för att vara sjyssta". Alla jobbar väl för att tjäna pengar?

DANNE
Min bil: Länk
Ingen annan än du själv har väl dragit upp nåt angående kön?

*Allmänt*
Börja nu snälla inte med Könsdebatter här på forumet också. Den kan väl få vara manschauvinism och Feminist fri!:)

Bilen på bilden sen onekligen bra ut förutom ögonlocken. Alla firmor oavsett bransch är väl ute efter att göra vinst. Ingen är väl företagare för välgörenhet?

Själv har jag alltid sett det som bekvämare att köpa bil i hemlandet istället för utomlands. Har importerat en bil själv från Sverige. Med mina nuvarande bilar skulle jag säkert spara 10K euro minst om jag importerat dem, men har inte ändå gjort det. Skulle färemot mycket bra kunna tänka mig köpa en importerad bil i hemlandet.

Länk

Ulke
Av dem som sedan blivit lurade i bilaffärer hos diverse firmor runtom, då är det ju av intresse enbart om de blivit medvetet lurade i förhållande om till exempel

Miltal
Ägarförhållanden
Lovade saker vid köp som sedan inte visar sig stämma.....m.m

INTE

Polarna tycker att du gett för mycket flis för bilen, eller att du upptäcker en vecka senare att du ser en bil du hellre vill ha till ett bättre pris än du fått och rackar ner på en firma för det......

Priset är upp till dig att acceptera eller inte....

//Ulke
Fa
217
Fartglad
BMW M5 2002
Pernilla: Dina inlägg tas på mer allvar om du lägger fram fakta, istället för bara tomma input.

Jag tror knappast att DU får lika bra priser som bilfimor får. Dom köper ofta bilar om o om igen..hos samma handlare.
Men visst, du är väl expert.

Om du synat en bil som ett lik, så är det kanon..dela gärna med dig..men lägg gärna fram vad som gör att bilen är ett lik.

Din åsikt om vad ett importlik är, e kanske inte samma för andra.
Ett lik för mig, är ett objekt som är helt slut - dött!

Sedan är frågan hur folk blivit lurade där. Jag själv anser dom som seriösa.
Ulke:

Det är mycket sanning i det du skriver.

Sedan kan ju inte alla bilfirmor veta allt om bilarna de köper in heller. Om du/jag byter in en sönder körd bil gör vi väl det bästa som vanliga konsumenter att dölja det. Och skadan kan vara väldigt bra "gömd" av sig själv. Sedan när du/jag köper bilen ifråga så går det sönder. Då är det naturligtvis viktigt att bilfirman om det fortfarande är garanti på bilen tar sitt ansvar. Men har det t.ex gått så lång tid att ingen garanti finns, så visst blir man förbannad, men ofta tror jag nog att det är tidigare ägare och inte filfirmorna som döljer brister och fel.

Jag har en vän vars far äger en rätt så stor Bilfirma. Bla säljer de mest nya bilar av ett visst märke i Finland. De kollar väldigt lite upp en bil. Kontrollen är oftast ett lyft på motorhuven och en provkörning i ca 5min.

Länk

Evol-79
Intressant att Pernilla-M3 får kritik får att hon anser att den är ett "import lik", vilket hon även kunnde styrka genom att faktiskt sett bilen i fråga, medans det anses vara mer okej att påpeka att bilen ser fin ut på bilderna.

Att tillföra genom att påpeka att bilen ser fin ut på bild är väl det mest menlösa inlägget för den som är intresserad av att eventuellt köpa bilen?
Ulke
Evol-79

Även om det kan tyckas meningslöst så är det en subjektiv bedömning av bilen i fråga, och det enda som flertalet kan ge -eftersom de ej sett bilen i fråga.....

Dessa synpunkter kan dock vara till hjälp ibland och en liten extra kick/motivator att gå ett steg längre med ett eventuellt objekt.....

Tar man bort alla "meningslösa inlägg" här på AP, så försvinner en stor del av det "sociala" med ett forum av detta slag..... :o)

Bayerischemotor

:o)

//Ulke
Visa användare
184
Kalle m3
G32 640i GT beställd
535d Xdrive M-sport -16
520d Xdrive Touring-14
M3 -09 Cab
Jag försöker igen.

Någon som VET något on bilen i fråga!?

Mvh Kalle M3
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.