|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Snygg eller inte är ju en smaksak, men att BMW med e60:ans inredning övergivit ett formspråk som lancerades med den allra första 5-serien är vi kanske alla överens om. Kanske var det dags, det har hänt mycket på teknikfronten på 30 år, alla nya funktioner kräver förmodligen ny instrumentering. Personligen älskar jag e39:ans instrumentbräda (har kromringar, gps och titanlister), speciellt om kvällen, känns som att sitta i en cockpit. Alla infekterade diskussioner om e60 har ju mest handlat om exteriören - jag tycker nog att det är interiören som är det som är svårast att ta till sig ännu efter ett par år på marknaden. Mvh Lawrence |
|
|
Kromringar runt instrumenten lyfter mycket. Sedan ahr e60 behållit en hel del designelement från e39; växelspaksknoppen, linjerna runt handbromsen och strävan efter ren instrumentering. Den stora skillnaden är nog luftutsläppen, som har lämnat dörrarna, och dörrsidorna. /M Min bil: Länk |
|
| Jag håller med dig lawrence. E60 är en exteriört snygg bil men inredningen är makaber och fulplastig ala legobitar från Kina. Jag har inget emot förändring, tvärtom. Men inte bara för förändringens skull... Att ändra något radikalt för att det skall se nyare ut är ett knep som verkar fungera i bilindustrin. Ergonomisk och estetisk fulländning kommer i andra hand. Föresten så ser E39ans växelspaksnopp totalt bortkommen ut i E60 inredningen. Och så stämmer proportionerna dåligt överens med varandra i cupen. Den lilla harmonin som finns bryts och inredningen upplevs bitvis klossig. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Trivs bra med E39ans inreding, känns kvalitetsmässigt/rekordeligare än E60 är min uppfattning men E60 har ju ett modernare snitt som inte smält in än hos mig lite för spartansk på nått sätt. Jag även alltid gillat Saabs instrumentering /bräda.:) ///MVH Hasso Länk |
|
Vilket tjat om modern eller inte? Vem bryr sig om BMW instrumentpanel osv känns modern..gör man det så hårt kan man köpa japansk plast konst, här har vi nyskapande plast vill jag säga! En man jag känner inom familjen som inte tål BMW pga att de framförs av så många människor av en viss grupp sa just när han inte kunde komma med någonting annat att -jag tycker BMWs instrumentpanel ser ut som den alltid har gjort, den är så gammalmodig! Haha riktigt kul det där, Exakt vad är det som är gammalmodigt? Allt sitter där det ska med härlig känsla i ( i de allra flesta fallen ), snygg rödaktig belysning över alla instrument och alla mätare är mycket lättavlästa och snygga! Är det så att det är gammalmodligt att köra ett vinnande koncept som har stått sig? Samma man klagade på Porsche också, de där runda framljusen tycker jag inte om och de har de alltid haft, haha snacka om att inte förstå någonting! Inte konstigt att han kört japanskt så länge, de måste slänga ut ny design konstant eftersom allt blir tråkigt direkt. |
|
| Hittade en sida med olika interiörbilder på E39 Länk Tycker att E39:ans inredning fortfarande känns modern. Känns mycket trevligare och mer ombonad jämfört med dagens BMW t.ex E90 och 5-serien. Kvalitetskänslan är också bättre. Min E39:a som har gått 30 000 har mer kvalitetskänsla än dagens helt nya BMW. | |
|
Tack för länken, härliga färgkombos :) Man inser att man har rätt tråkigt i sin egen kupé... Fast jag har en Volvo v50 och den designen är ju modern - men e39:an förarmiljö äger volvons alla dar i veckan. Förutom ljudet då som volvo lyckats med riktigt bra(premium sound) |
|
| Måste nog säga att jag numera har vant mig vid instrumenteringen och är att är väldigt enkelt att hitta till skildnad ifrån i e60n där jag alltid letar efter nyckel-knappen för att öppna dörrarna om nån ska in i bilen:) | |
| När det gäller navin måste jag säga att jag tycker den lilla navin ser mycket omodern ut medan 16:9-navin och aluminium-listen ger ett klart modernare intryck. Håller även med om ratten. | |
| På länken som Henkez skickade Länk är bilen på bild 1-3 riktigt snygg och homogen, men den 4:e stör mig: kombinationen av gamla navin, kromringar, en iPod och en hållare till en NOkia 3210 - det ser inte bra ut och det ser ut som om nån försökt hotta upp en gammal modell | |
| Jag tycker inredningen i E39 känns tidlös, liksom inredningen i E36. Kankse inte modernt men snyggt och harmoniskt formspråk. | |
|
Detta hade jag för 3 veckor sedan Länk Detta har jag nu Länk Åh, jag saknar min e39. den inredningen var hur skön som helst. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.