|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Vart ute och provkörde en e39 touring idag... Planerade att byta ut min e46a mot denna... Just ni har vi en e46 och en e60 i familjen...Och jag kör båda två ganska ofta... Hade en e39 sedan för ca 2 år sedan men när jag satte mig i touringen fick jag känslan av att allt var så gammaldags inuti...Håller ni med? Att e60n är mycket modernare är förståeligt men e46an känns också den BRA mycket modernare än e39ans inredning... Något gör att jag inte kan med inredningen bara... Och då menar jag främst acc panelen, radion och instrumenteringen... Någon som håller med? Kanske är smaken som baken... Men är inredningen annorlunda i sportpaketet? eller på nyare modeller av e39an? skiljer sig touringen och sedanen i inredningen? Bilen var dessutom RIKTIGT tungstyrd... och kändes allmänt som ett stort slagskepp från början av 90 talet | |
|
Håller inte med. Tycker att E39 och E46 är väldigt snarlika inuti, och följaktligen ser båda moderna ut. Möjligen att E46 känns lite mer omodern eftersom den lätt uppfattas som spartansk jämfört med E39 (beroende på utrustning så klart). Mvh, Kalle |
|
| Smaken kanske var som baken då:) | |
|
Håller inte heller med. Brukar ibland roa mig med att i olika situationer jämföra min egen bils 17 år gamla inredning med nyare bilars och E34:an vinner allt som oftast i mitt huvud. E39 är självklart inte HYPERMODERN idag, men hur skulle den kunna vara det när den ju faktiskt ritades för över tio år sedan. E32, E34, E38 och E39 har alla ganska tidlösa inredningar och utklassar än idag vissa konkurrerande märken. Utsidan kan jag tycka känns lite daterad, men jag har aldrig känt att jag satt mig i en gammal bil när jag suttit i en BMW fr o m E32. Det finns många bilar som inte ens hunnit fylla tre år vars inredningar känns äldre än 80-tals BMW. Titta runt lite på andra märken så kanske du inte känner att E39 är så gammal och tung. För övrigt är det bara smådetaljer som skiljer inredningen mellan 1996 och 2003. |
|
|
Alltså e39:an inredning skiljer ju rätt mycket beroende på utrustningsnivå och färgval. En snikutrustad med rattar till ac:n, med svarta lister, vanliga säten och absolut inget lull-lull känns inte modern. Men däremot en med navi, digitalklima, mycket lull-lull i form av m-ratt & knopp, aluminium lister, sportstolar i skinn/mocca, kromringar runt mätarna osv känns absolut inte omodern, utan väldigt modern utan att vara konstigt, som vissa bilar som ska framstå som "hypermoderna" ofta framstår som konstiga istället. Samma sak med tidiga e46, dem skiljer ju också. |
|
| MD - Givetvis skiljer det på DET sättet, men som jag förstod det så var det mer övergripande som Johan inte gillade inredningen. | |
|
Tycker annars E39 inredningen känns skapligt modern och är lättsam det mesta sitter på rätt plats, plus i kanten för hög mysfaktor vid mörkerkörning. mvh |
|
|
Tycker annars E39 inredningen känns skapligt modern och är lättsam det mesta sitter på rätt plats, plus i kanten för hög mysfaktor vid mörkerkörning. mvh |
|
|
Om det var denna Länk du körde så kan jag förstå att du tycker e39 är omodern :) // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
|
Lite BMW-förarmiljöer... Länk /Udo Dirkelsniff Länk |
|
| Tycker heller inte E39:ans inredning är omodern men håller med MD. Det beror mycket på utrustningen. Sportstolar med skinn/alcantara och Navi gör den klart modernare. | |
| Jag har lite svårt för inredningen i E60:n, raka linjer aluminium, känns sterilt och tråkigt. Att åter sätta sig i E39 känns som en fröjd, mjuka härliga linjer där man känner sig hemma. Jag tycker om de mjukare linjerna i E39, tidlös, E60 känns bara tråkig och överdesignad i mitt tycke. | |
|
Jag håller med Izar. Panelen i E60 är klart modernare men är den snyggare? Njae... Instrumentpanelen i X5 tycker jag ser ut som en blandning av båda och är, i mitt tycke, väldigt lyckad. "BMW six appeal" Farkost:Länk |
|
|
Har aldrig upplevt E39's inredning som omodern men visst, jämfört med E60 så är den lite mer konservativ. ___ //Ulf |
|
| Håller med, en Snik"utrustad" E39 känns väldigt oldish! | |
Njuren |
Håller med dig,e46an känns modernare efter en snabb sitt i e39,och då är det som du sa med radion och kliman.Sen olika individuela lulllull förändrar känslan e självklart.E60 med M-paketets interiör är den mest gjutna känslan jag fått. |
|
Håller inte heller med, tvärtom tycker jag att E39 var långt före sin tid, har alltid älskat den inredningen. Jämfört med E46 finner jag E39 som modernare och mer ergonomisk. Den är ju helt enkelt designad runt föraren. E60 har jag aldrig kört, men gillar inte helt och hållet designen ännu, tror den måste få mjukna lite. Länk |
|
|
MD: Jag tvärtom gillar de svart listerna, skulle mycket bra kunna tänka mig ha dom i M5'an istället för titan. Bilen är svart utanför med helsvart inredning, skulle se bra ut tror jag:) Länk |
|
| Om E39 interiören är modern eller inte har jag inte funderat på, men för mig spelar det ingen roll, den är snygg, vilket är det som räknas. Om den är modern, konservativ, klassisk, retro eller inte är för mig ointressant. Det finns flera vägar att gå för att skapa en snygg interiör. Resultatet räknas, inte vägen. | |
|
Jag avsåg inte att jämföra E60n med E39an... Utan jag tycker att E46 och E39 är en mer rättvis jämförelse... Bilen jag var ute och körde hade acc och komfortpaket (svarta lister och svart tyg). Hela bilen kändes riktigt tråkig på något sätt... Sedan när jag gick in och satte mig i e46an igen för att åka hem så kändes det skönt att det aldrig blev någon affär. Men det kanske är en vanesak...Man kanske vänjer sig... Det kan ju också vara så att sportstolar och skinn osv lyfter upp bilen mer... och givetvis trälister osv... Jag är inte ute efter att smutskasta någons bilval utan jag tycker att e39an är en riktigt fin bil men man kanske ska undvika snikvarianterna... Anledningen till att jag skrev detta inlägg var nog egentligen därför att jag vill veta om inredningen skiljer sig på årsmodellerna? Bilen jag testkörde var en touring -00... Såg t ex att det finns två olika displayer till cdspelaren...Den bilen jag körde hade den STORA...vilket jag störde mig enormt på... |
|
| E39 med rätt M-ratt och alulister samt sportstolar i Alcantara eller skinn ser up to date ut. Däremot en E39 med busskringla, svartgråa träimitationer, och standard tygstolar luktar unket 90-tal. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.