|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Det är inte alltid man hinner köpa en rattkrycka till bilen innan den stjäls, jag hann inte! Tvättade den, bytte tändstift och bytte tändstift. Körde sen hem den och parkerade den, morgonen efter var den borta. | |
|
pruttgas: Det är däremot rätt roligt att se bilar från 98-05 med rattkrycka :-) varför då? Mvh Danne -Never feel sorry for yourself.- |
|
|
Daniel.F...; Varför? Ett exempel alla 99års bilar från VW/Audi utom Beetle/TT "inkluderar A8" gick att komma i väg på under 5minuter, när Engelska CAR testade inbrott/stöld av ett större antal fordon. Båda mina föräldrars bilar har rattkrycka, BMW 530i-01, VW Passat-99, folk brukar garva åt att jag använder krycka också, en frågade jag har du fått någon bil stulen? Då tog skrattet slut, It's better to be safe than sorry;) Mvh Stephan |
|
Evol-79 |
e rattkrycka så effektivt? Är det stor skillnad mellan krycka och krycka? |
|
Krycka minskar farten på stölden, hindrar dom som inte är duktiga "dom flesta" Och ja det är stor skillnad på krycka och krycka, finns bara 2-3 riktigt bra. Mvh Stephan |
|
|
Något som är anmärkningsvärt är att desto duktigare man är ju dyrare bilar tar man, proffs stjäl inte bilar i första hand för att kunna ha roligt och köra skiten ur dem, utan är intresserad av att sälja dem eller dess delar. Därför inriktar sig proffs på nyare/dyrare bilar. Det fina är att använda en godkänt krycka, tex den motormännen säljer för mellan 600-1000kr på en gammal bil med lågt värde, förmodligen försöker inget proffs/duktig tjuv stjäla den och den simple tjuven klarar inte av låset/ eller vill stå och lägga ner en massa tid när det finns andra bilar utan denna rattkrycka. |
|
|
Det finns undersökningar som visar att om man har krycka så minskar även inbrotten i bilarna. Det skall vara psykologisk förklaring på detta då de flesta tjuvar inte gör inbrott i dessa bilar "eftersom ägaren är så noga med att sätta ditt kryckan att han nog inte heller lämnar värdesaker i bilen" //Lars |
|
| Ligger garanterat mycket sanning i det! Lägre försäkring borde införas på dem som införskaffar rattkryckor, försäkringsbolagen tjänar lätt igen pengarna på detta sättet. Bilinbrott/skadegörelse/stöld är mycket vanligt och lär kosta försäkringsbolagen mest pengar. | |
|
DanielF: Bilar från och med 1998 har väl alla startspärr? Har för mig att de ska vara rätt svåra att forcera men jag kanske har fel. |
|
|
Daniel.F...; Läste inte att det var pruttgas som skrev att det var festligt med bilar 98-05 med krycka Sorry! pruttgas; Läste du mitt inlägg om Audi/VW? Då ser du varför man alltid ska ha krycka, svåra att forsera? Skämtar du? Professionella biltjuvar kan sno "nästan?" Alla bilar med startspärr, startspärr är en bra början, men inte tillräckligt. Mvh Stephan |
|
|
Stephan735i: Japp, läste ditt inlägg och säger :Det var som f*n. Vad för verktyg krävs för att forcera en startspärr? Startspärren borde väl hindra pundare och andra trevliga personer iallafall? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.