AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
37.880

Teknikens Världs älgtest av 523i E60

Sida 5 av 16
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Ska bli kul att läsa Teknikens Världs kommentar till det hela i deras nästa nummer....
Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
Osannolikt pinsamt att BMW-folkets inviter att köra bilen möts med tystnad från TV-folket. De verkar ju helt oseriösa och introverta hela bunten.

Har alltid haft respekt för TV så det ska bli intressant att se vad de skriver i nästa nummer.

/M

Min bil:
Länk
bl
61
bln
Z3 M Coupe -99
Det kan nog vara läge att skriva följande till TV

"Bäste Daniel Frodin,

Jag har i många år (lika många som din ålder) med behållning studerat TV. Nu börjar jag dock fundera lite på TV's rykte.

För ca 10 år sedan gjorde TV ett beryktat test med en Mercedes A-klass kärra vilket resulterade i att MB testade på hemmaplan och kom fram till att bygga om bilen. De tog med andra ord på ett bra sätt tag i problemet.
När nu TV har testat en BMW 523 och kommit till ett tvivelaktigt result i "älgtestet" och samtidigt passat på att "marknadsföra" detta på bästa sändningstid förutsätter alla åhörare att det ligger stadga bakom testet.

Nu har då tillverkaren av bilen, i detta fall BMW, gjort om älgtestet med TV expertis på plats i Bayern. Då visar det sig att resultatet istället för en ny katastrof blir lysande och därmed skiljer sig detta fall betydligt jämfört med övningen för 10 år sedan, vilket leder till följande slutsats.

Om ni nu inte på TV med säkerhet har utfört testet på ett trovärdigt sätt skall ni omedelbart göra som MB gjorde för några år sedan, gå hem och fundera hur ni på ett trovärdigt sätt skall rädda TV's förtroende. Det inger inte förtroende att åka till Bayern och vara med i ett test för att försöka hitta orsaken till 523'ans uppförande och sedan inte ställa upp och köra bilen i testet när man har stuckit ut skallen och förklarat bilen som trafikfarlig.

Ni har med andra ord bollen nu, spela den rätt och ni har vunnit nya läsare annars förlorar ni nog en del prenumeranter."

/bln
Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
bin,
utmärkt fomulerat. Är det OK att klistra in din text i ett mail till TV? Så att man hitta på något själv?

/M

Min bil:
Länk
bl
61
bln
Z3 M Coupe -99
Tegel,

Det är OK att använda texten.

/bln
Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
Ok, skickat till daniel.frodin@tv.bonnier.se

/M

Min bil:
Länk
Helga
Fattar inte hur Frodin halkat in på TV. Måste vara nåt lurt..........

//Helga
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Frodin är på TV för att kränga tidningar. Så enkelt är det. Det gjorde han på Veckorevyn (tror jag) tidigare och det gör han säkert på TV nu också. Tycker att han skött sig bra med undantag för den här historien.

Don't dream it, drive it
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Jahaja...Förstod att det var "någe skumt" med det där testet..

Som sagt,vi får väl se i nästa nummer av Teknikens Värld vad den unge Daniel Frodin har att säga..

Mvh Janne.
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Spännande att det inte går att skicka mail till Daniel Frodin på någon av hans kända e-postadresser. Kan det vara så att han har fått många mail nu på sistone? :)
Gå gärna in på TV's forum Länk och uttryck ert missnöje.

///Jesper
-=Svenska E28/E12 Registret=-
Besök gärna: Länk om du har en E28/E12
Det enda Teknikens Värld kan göra för att rädda ansiktet nu är att sparka Daniel Frodin åt h-e!
Helga
Tänker köpa nästa nummer av TV för att kolla vad de säjer.
Sedan har de mist en lösnummerköpare.

//Helga
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Känns alldeles utmärkt att man sa upp provprenumerationen för ett par månader sedan.
Den reporter på Aftonbladet som skrev om detta har däremot fått ett mejl.

///MVH Hasso
Länk
Helga
Till trettitre:

Vad är det som Daniel Frodin skött bra?

//Helga
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
I senaste numret av svenska auto motor och sport (sid 112) besvaras en fråga angående teknikens världs älgtest på följande vis:

"Älgtestet som det svenska ams-testlaget genomför liknar så vitt vi vet Teknikens Världs nästan på pricken … I fallet BMW 5-serie (E60) har vi hittills presenterat sex test. Varken det svenska eller det tyska tetslaget har funnit något att anmärka på i älgtestet. Tvärtom har bilen i sedanutförande runnit igenom som en av de allra snabbaste bilarna i testat (i Sverige)."
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Helga,

tidningen har blivit bättre och vassare rent allmänt sedan Frodin efterträdde den trötte Calle Carlqvist. Som i sin tur gjort Automobil bättre. Han har väl piggnat till...
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Tv har mist ytterliggare en prenumerant, detta känns som de fick sig en stor spark i häcken hela testlaget med frodin i spetsen.
Länk
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Hasso: Bra då har reportern på Aftonbladet fått två mail, kunde inte hålla mig igår.
Si
70
SiggeL
330i e90 -05
tre, mailade också igår hahaha

/S
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.