AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
37.867

Teknikens Världs älgtest av 523i E60

Sida 16 av 16
Men snälla ge er.
Sm
148
Smerto
530IA M -01 E39
VW Bubbla 1303s 1600cc -74
wmb50
jag vrider ju inte till dina inlägg när jag klipper ut ur det DU skriver och klipper in det som ett citat, men det är klart det kan ju ändra sig på vägen (not).

"BMW ej klarade TV:s älgtes men klarde BMW:s lite enklare undanmanöver"

Det var ju samma test, TV satte upp banan och lastade bilen. Så jag vet inte riktigt vad som skulle skilja på två identiska testbanor? Om jag är kaxig bara för att jag skriver fakta så får det stå för dig

Om du tror att TV är de enda som testar antisladdsystem får du tänka om. Dom är de enda som kallar det för älgtest, det håller jag med om. Men det finns betydligt fler som testar antisladd system. Och visst skiljer sig olika test åt, men vad är det som säger att TV´s test är det enda sätt man kan prova ett antisladd system med godtagbart resultat?

"Horribelt är också att du skriver att en enskild tidning skall ta på sig förbättringsarbete av en bil som dom bara tänkt testa."

Det som verkligen är horribelt som du skriver är att DU påstår saker som jag ej har skrivit. Det jag skrev var att BMW ville se när TV gjorde om testet så att BMW kunde få en uppfattning om vad det var som gick fel när TV gjorde testet eftersom dom är de enda som misslyckats!!! Jag har aldrig påstått att en enskild tidning skulle ta på sig förbättringsarbetet på en bil. Men dom kunde hjälpa BMW eftersom BMW bad om hjälp eftersom dom ej kunde få fram problemet, det skrev jag däremot. Och då är det ju tillverkaren som vill göra en förbättring och inte tidningen, eller hur????

Den sista biten du skriver om lögner har jag fortfarande inte förstått,.

Du skriver något, jag citerar och du påstår att jag ljuger, jag vet inte riktigt hur du får ihop det?????

Om du gör som du själv skrev, går tillbaka och läser inlägg så märker du ganska snart att ingen förutom du har påpekat att jag vrider på någons inlägg och ljuger när jag kopierar text, medans en del andra anvädare av forumet däremot skriver om hur du vrider på olika inlägg som har gjorts på denna tråd, eller hur??

Så är det någon som är oseriös så det du.

"Dessutom var du så opåläst att du inte ens hade läst att BMW beskyllde TV för att ha överlastat bilen utan det fick du be mig hävisa dig, samtidigt har du inte velat kommentera deras bekyllning KONSTIGT :-)))))) "

Förlåt om jag inte hade läst på i alla kvällstidningar. Men det var ju också bara i expressen som detta påstående fanns, eller hur?? Och vi vet ju alla om hur kvällstidningar gör för att sälja eller hur??

Du har tydligen inte envisheten att försöka få lögner att bli verklighet som du skriver och därför slutar du innan du gör bort dig totalt:))))))))

Och som sista punkt, var skiljer sig mitt påstående om a-klass från verkligheten om jag får fråga, gjorde dom inga ändringar?? Mig veterligen så gjorde dom det. Dom gjorde ganska många ändringar, och den mest väsentliga var ju att dom breddade hjulbasen, eller hur??

Visst var det mycket snack hit och dit och MB tog inte på sig något, men dem gjorde heller inget för att motbevisa så som BMW gjorde omgående genom att klara testet prickfritt, eller hur??

Eller var det bara för att BMW gjorde fel och "gubbsvängde" (ditt eget ordval) genom testbanan och på grund av det klarade testet??

Detta är faktiskt ganska skrattretande när du försöker skylla på att andra ljuger och vrider på inlägg o så vidare när du inte längre klarar hålla koll på dina egna ofattbara bortförklaringar till varför BMW´n är dålig

Jag menar,
"han gubbsvängde ju". Är det ett annat ord för att klara något? I så fall stämmer det ju:))) lol.....

Pr
29
Prisse
530IA-05 M-paket
Hittade just en (gammal) TV Nr. 14 6 Juli 2004 där tidningen testar
Audi A6 3,2 FSi, BMW 530i samt MercedesE320.

Hittar då följande angående älgtestet:

Audis nya är kvick i reaktionerna, men BMW spelar i en egen älgtestdivision.

-Den aktiva styrningen och perfekt balans firar triumfer i konbanan-
BMW överglänser de båda andra, ingen annan så här stor bil hanterar situationen med samma lätthet.

Kan det månne vara run-flatdäcken som är boven i dramat?

Sm
148
Smerto
530IA M -01 E39
VW Bubbla 1303s 1600cc -74
Prisse

Det är det jag har sagt hela tiden. TV har både lyckats och misslyckats med älgtestet med 5-serien men ändå tycker dom att den är livsfarlig bara för att få uppmärksamhet.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.