AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
37.881

Teknikens Världs älgtest av 523i E60

Sida 15 av 16
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
ja ni eftersom bmws nisse körde 4 km/H snabbare så borde han vara superproffsexpert då eller? Dem bara hugger på varandra men bmw s bilar blir inte sämre för att dem blir uthängda i media då jobbar dem förmodlingen mer på chassi avd.Tror jag.

Mpower
I TV senaste nummer står det att bilen fick tendens till retursladd även i Tyskland och det har aldrig hänt med en bil med de nya elektriska systemen.

Allt ligger det något i vad TV säger.

Projektmannen som söker ny BMW.

wmb50
SMERTO

Fast först måste jag nog uttryck min stora förvåning att Autopower bara låter BMW komma tilltals medan man ej tar med Teknikens världs bemötande utan man lägger BMW:s uttalande på förstasidan såsom att det är de som har rätt. Om nu det skulle visa sig att Teknikens Värld är den som har rätt, kan man då lita på Autopowers objektivitet i framtiden?

Och här kommer mitt svar

wmb50
Kom förbi med vilken bil du vill med vilket antisladd system du vil och jag ska sladda mer än vad 523:an gjorde i TV´s test, inga problem.

---Nej Smerto detta gäller inte vilken bil som helst detta gäller en BMW som marknadsförs att detta är bilen för körglädje, detta är bilen som gör dig till en säkrare föraresom kostar ganska mycket mera än andra bilar etc. DVS BMW har stuckit ut hakan ordentligt men verkar ej kunna leva upp till det, Det är ingen gammal Trabant eller liknande vi pratar om

Varför kommenterar du inte BMW´s test av samma bil? Antagligen för att det går emot din uppfattning av testet.

---Som jag ser det, är inte det speciellt seriöst att gå ut som BMW gjorde direkt med att beskylla TV för att ha överlastat bilen,se nedan, därför sätter jag inte något större värde på deras kommentarer dessutom ”gubbkörde” deras testförare vid väjningsprovet såvitt jag förstått

MB erkände ju sitt misstag. Dom breddade hjulbasen omgående på alla A-klass som tillverkades. Den var för hög och för smal.

---Nja så var det inte riktigt, minns du inte? Det var ett himla liv och MB precis som BMW nu skyllde på felaktig körning m.m., men tillslut och tack vare att TV stod på sig fick dom ändå krypa till korset och göra om bilen

Hade TV´s testförare kört i München hade man ju sett om det var föraren det hängde på.

---Igen, jag förstår TV:s testförare som avstod, bilen var redan testad av dem med kännt resultat, man kan ju fråga sig varför BMW så gärna ville att de skulle testa igen., men vad vi däremot ej vet är om bilen blivit omprogrammerad

Citat från wmb50:
"SMERTO du skriver också är det en osäker förare så får han sladd oavsett om det finns antisladd eller inte Detta stämmer inte alls,.Varför skulle du då ha detta system om det är helt onödigt och inte hjälper föraren , detta tycker jag du i så fall skall leda i bevis eller ta tillbaka!"

Precis som du skriver skall systemet hjälpa(!!!!) föraren och det gör det naturligtvis men den hjälper bara till. Beroende på hur du kör så sladdar den olika mycket.
Annars skulle du inte kunna få sladd hur mycket du än försöker:) Man kan faktiskt provocera fram en sladd även om bilen är försedd med antisladd.
Om du hittar någon modell som det inte går på, så vill jag väldigt gärna motbevisa dig:)

---Först vill jag nog säga att jag tycker alla dessa antisladd antislir, stabilitetskontroll m.mm.mm.m gör oss alla till sämre bilförare i sin helhet därför numera behöver du mer eller mindre (lite överdrivet) bara kunna gasa och styra sen tar bilens olika system över dvs du vet egentligen inte riktigt vad som pågår eller än värre vad du skall göra om du får en riktig sladd eller liknande för du har ingen vana om exempelvis systemet blir felaktigt. Och jag vidhåller att även en mindre skicklig förare kan mycket väl unvika en sladd om han har ett väl fungerande system i sin bil.

Jag ifrågasätter inte ditt påstående att man kan provocera fram en sladd om man så vill, visst går det om man dummar till det. Men som sagt detta är att provocera fram den, tycker inte riktigt att det går att jämföra med vad som händer med BMW:n I synnerhet då andra bilar klarar testen bra.

Tänk detta senariot.

Fullt rattutslag 70km/h.

Vilken bil klarar detta? (man skulle iof bli väldigt yr)
wmb50 påstår ju att en bil med antisladd system inte skall kunna sladda

---Igen Detta är enligt BMW inte vilken bil som helst utan bilen som gör dig till en bättre förare bl a
Och visst ingen bil klara detta utan antisladd om inte bilföraren är skicklig

wmb50
"Nej jag tycker BMW:s sätt att hantera det med att TV överlastst bilen etc är väldigt dåligt, luktar MB A-klasse."

En liten fråga bara, var fick du detta ifrån? Var har BMW påstått detta?

citerat från bmw.se
"Teknikens Världs testlag och BMW är överens om att Teknikens Världs älgtest går att genomföra med olika körsätt, vilket betyder att förarens körstil och medvetna eller omedvetna val av bilens placering i körbanan har stor betydelse för resultatet."

---Som sagt denna fråga är redan besvarad, och som du ser är detta fakta. Vilket är fundamentalt i min värld.
Sm
148
Smerto
530IA M -01 E39
VW Bubbla 1303s 1600cc -74
wmb50

"---Nej Smerto detta gäller inte vilken bil som helst detta gäller en BMW som marknadsförs att detta är bilen för körglädje, detta är bilen som gör dig till en säkrare föraresom kostar ganska mycket mera än andra bilar etc. DVS BMW har stuckit ut hakan ordentligt men verkar ej kunna leva upp till det, Det är ingen gammal Trabant eller liknande vi pratar om"

denna förstod jag inte, vem har skrivit något om gamla bilar?

"gubbkörde"? det gick ju bevisligen fortare, eller hur? Jag har för mig att en av de saker man får lära sig när man tar körkort är att man skall inte göra panikrörelser när man kör. Men det var ju många år sedan så nu skall man kanske det?

Jag tror inte det är att det dyra priset på BMW beror på antisladd systemet, det är nog snarare lite av varje, men visst är dom dyra.

Hade TV testkört i Tyskland och plötsligt klarat testet hade man kunnat tänka sig att den var omprogrammerad, men antagligen hade dom inte klarat det den gången heller.

"---Igen Detta är enligt BMW inte vilken bil som helst utan bilen som gör dig till en bättre förare bl a
Och visst ingen bil klara detta utan antisladd om inte bilföraren är skicklig"

Ingen bil klarar det vare sig den har antisladd eller skicklig förare, det är en omöjlighet. Dom fysiska lagarna sätter stopp för att det överhuvudtaget skulle kunna gå.

Vilka andra bilar i klassen har TV testat? Eller gemför dom med tester typ det som BMW gjorde (testresultat från tillverkaren)? För isåfall ligger ju BMW i topp eftersom dom lyckades alldeles utmärkt, eller hur?

"Läste just ett test där följande bilar testas i älgtestet.
ford 52km måste vara skrivfel
mazda 6 68km
opel vectra 70km
saab 9-5 64km
vw passat 73km
volvo v 70 67km
jämför man med bmw så är den varken bäst eller sämst."

Då blir den ju nästan bäst med BMW´s test resultat! Hmmm......

Till sist

Som du sa, detta är inte vilken bil som helst utan en BMW, och test resultaten ligger ju i nästan i topp i sin klass även om man tar TV´s test som på filmen är 69,5 km/h (68,5 i artiklen).
Sm
148
Smerto
530IA M -01 E39
wmb50

Glömde svara på mb A-klass

Visst, det blev ett himmla liv och dom vågade inte ens visa genom ett test att den minsann inte kunde välta utan bara protesterade tills den nya modellen med breddad hjulbas bland annat var färdig och sedan visade man att den inte välte. Det är en viss skillnad mot att som BMW motbevisa direkt, med att visa att det går hur bra som helst att göra ett älgtest.
wmb50
SMERTO

wmb50

"---Nej Smerto detta gäller inte vilken bil som helst detta gäller en BMW som marknadsförs att detta är bilen för körglädje, detta är bilen som gör dig till en säkrare föraresom kostar ganska mycket mera än andra bilar etc. DVS BMW har stuckit ut hakan ordentligt men verkar ej kunna leva upp till det, Det är ingen gammal Trabant eller liknande vi pratar om"

denna förstod jag inte, vem har skrivit något om gamla bilar?

--Du själv skrev ” wmb50
Kom förbi med vilken bil du vill med vilket antisladd system du vil och jag ska sladda mer än vad 523:an gjorde i TV´s test, inga problem” Du får nog preciserad i så fall

"gubbkörde"? det gick ju bevisligen fortare, eller hur? Jag har för mig att en av de saker man får lära sig när man tar körkort är att man skall inte göra panikrörelser när man kör. Men det var ju många år sedan så nu skall man kanske det?

--Ja svänger man bilen sakta fram och tillbaka då kan åtminstone jag kalla det gubbsvängar Just det man skall ej paniksvänga men som jag ser det, är detta test ej en paniksväng utan en hård undanmanöver, stor skillnad. och det skall en BMW klara med glans.

Jag tror inte det är att det dyra priset på BMW beror på antisladd systemet, det är nog snarare lite av varje, men visst är dom dyra.

--Jag har inte sagt att BMW är dyr pga antisladd, vrid inte orden utan läs gärna vad jag skriver .

Hade TV testkört i Tyskland och plötsligt klarat testet hade man kunnat tänka sig att den var omprogrammerad, men antagligen hade dom inte klarat det den gången heller.

------Ren spekulation ingen fakta utan väldigt subjektivt. Men tänk efter vad du skriver . Du skriver att man måste vara utbildad på och av BMW för att kunna klara av att köra bilen, ganska horribelt.

"---Igen Detta är enligt BMW inte vilken bil som helst utan bilen som gör dig till en bättre förare bl a
Och visst ingen bil klara detta utan antisladd om inte bilföraren är skicklig"

Ingen bil klarar det vare sig den har antisladd eller skicklig förare, det är en omöjlighet. Dom fysiska lagarna sätter stopp för att det överhuvudtaget skulle kunna gå.

----Nja jag håller ej med Men du menar kanske att man kör rakt fram och sedan lägger man om ratten förfullt och gör inget mer Men så går ju inte testerna till det vet du.

Vilka andra bilar i klassen har TV testat? Eller jämför dom med tester typ det som BMW gjorde (testresultat från tillverkaren)? För isåfall ligger ju BMW i topp eftersom dom lyckades alldeles utmärkt, eller hur?

------Samtliga som TV testar går igenom den sk Älgtesten och klara, förutom i enstaka fall, i och för sig i olika hastigheter beroende på bil nedan svara du själv på frågan ????

"Läste just ett test där följande bilar testas i älgtestet.
ford 52km måste vara skrivfel
mazda 6 68km
opel vectra 70km
saab 9-5 64km
vw passat 73km
volvo v 70 67km
jämför man med bmw så är den varken bäst eller sämst."

Då blir den ju nästan bäst med BMW´s test resultat! Hmmm......

------------Jaha om du tycker att BMW skall jämföras med dessa utfaller ju inte resultatet särskilt positivt för BMW om man räknar in anskaffningsvärdet m.m Jag tycker att man kan kräva mer av en bil som marknadsför på BMW:s sätt och kostar betydligt mycket mer än de du vill jämföra med.

Till sist

Som du sa, detta är inte vilken bil som helst utan en BMW, och test resultaten ligger ju i nästan i topp i sin klass även om man tar TV´s test som på filmen är 69,5 km/h (68,5 i artiklen)

--------Nej precis Jag fordrar mer av en bil och en biltillverkare som går ut och mer eller mindre påstår att deras bil är en av de allra bästa på marknaden Men BMW kommer ju undan genom att alla inte ställer krav utan tycks vara nöjda med att få äga en BMW
Sm
148
Smerto
530IA M -01 E39
wmb50

Måste jag precisera vilken bil jag vill testa när jag ber dig välja ut en till mig?
Hmmm..

"--Ja svänger man bilen sakta fram och tillbaka då kan åtminstone jag kalla det gubbsvängar Just det man skall ej paniksvänga men som jag ser det, är detta test ej en paniksväng utan en hård undanmanöver, stor skillnad. och det skall en BMW klara med glans."

TV kollade BMW´s bana, godkände den (alltså samma mått) BMW´s förare klara i så fall den med gubbsvängar vilket bara skulle göra resultatet ännu bättre, du behöver ju alltså inte göra en hård undanmanöver för att klara älgtestet utan bara göra en gubbsväng så går det galant. Vilket gör bilen ännu bättre.

"------Ren spekulation ingen fakta utan väldigt subjektivt. Men tänk efter vad du skriver . Du skriver att man måste vara utbildad på och av BMW för att kunna klara av att köra bilen, ganska horribelt."

Var skriver jag att man måste vara utbildad av BMW?? Det som skiljde testen åt var ju att TV paniksvängde och BMW gjorde en undanmanöver, det är dom ju till och med överens om. BMW vill åka med när TV utförde testet på sitt vis så att de kunde se varför det gick fel.

"----Nja jag håller ej med Men du menar kanske att man kör rakt fram och sedan lägger man om ratten förfullt och gör inget mer Men så går ju inte testerna till det vet du."

Visst vet jag det. Men du menar ju att med antisladd system skall man inte kunna få sladd på bilen, du kan inte ändra dom fysiska lagarna med ett litet kretskort, tyvärr.

"--Jag har inte sagt att BMW är dyr pga antisladd, vrid inte orden utan läs gärna vad jag skriver ."

"------------Jaha om du tycker att BMW skall jämföras med dessa utfaller ju inte resultatet särskilt positivt för BMW om man räknar in anskaffningsvärdet m.m Jag tycker att man kan kräva mer av en bil som marknadsför på BMW:s sätt och kostar betydligt mycket mer än de du vill jämföra med."

Nu vrider jag inte orden utan du skriver ju, om bmw skall jämföras med dessa så är inte resultatet positivt om man räknar in anskaffningsvärdet!!!!

Alltså är ju priset avgörande för hur bra antisladd systemet är enligt dig själv

"--------Nej precis Jag fordrar mer av en bil och en biltillverkare som går ut och mer eller mindre påstår att deras bil är en av de allra bästa på marknaden Men BMW kommer ju undan genom att alla inte ställer krav utan tycks vara nöjda med att få äga en BMW"

Du tror att folk bara köper BMW för att dom vill äga en BMW? Jag tror att väldigt många med mig äger och kör BMW för att man har höga krav på vad en bil skall klara av, kvalité och så vidare och därför betalar det där lilla extra som en BMW kostar för det är den värd. Jag har själv en e39 som jag är väldigt nöjd med. Har haft en hel del bilar genom åren och har fastnat för BMW för att med BMW får men det man vill ha, en säker bil med bra kvalité och bra vägegenskaper. Men smaken är som baken och tur är väl det annars hade ju alla haft samma sorts bil ju:)

Sm
148
Smerto
530IA M -01 E39
wmb50

Vad kör du själv för bil? Volvo s40? Bara undrar för du verkar inte vara speciellt sugen på att köpa en BMW. Har du ägt någon bmw? I så fall vilken modell?

wmb50
SMERTO

wmb50

Måste jag precisera vilken bil jag vill testa när jag ber dig välja ut en till mig?
Hmmm..

****När man säger vilken bil som helst menar man väl just det eller?

"--Ja svänger man bilen sakta fram och tillbaka då kan åtminstone jag kalla det gubbsvängar Just det man skall ej paniksvänga men som jag ser det, är detta test ej en paniksväng utan en hård undanmanöver, stor skillnad. och det skall en BMW klara med glans."

TV kollade BMW´s bana, godkände den (alltså samma mått) BMW´s förare klara i så fall den med gubbsvängar vilket bara skulle göra resultatet ännu bättre, du behöver ju alltså inte göra en hård undanmanöver för att klara älgtestet utan bara göra en gubbsväng så går det galant. Vilket gör bilen ännu bättre.

****Nu är vi där igen måste man köra bilen på skall vi kalla det BMW vis eller kan den inte som alla andra TV-testade bilar köras på samma sätt?

"------Ren spekulation ingen fakta utan väldigt subjektivt. Men tänk efter vad du skriver . Du skriver att man måste vara utbildad på och av BMW för att kunna klara av att köra bilen, ganska horribelt."

Var skriver jag att man måste vara utbildad av BMW?? Det som skiljde testen åt var ju att TV paniksvängde och BMW gjorde en undanmanöver, det är dom ju till och med överens om. BMW vill åka med när TV utförde testet på sitt vis så att de kunde se varför det gick fel.

**** Då uppenbarligen TV:s förare ej klarar att göra undanmanöver utan breddsladd men BMW:s förare gör det så måste man ju fråga sig om man måste lära sig köra bilen av BMW för att klara av enundanmanöver/paniksväng.

"----Nja jag håller ej med Men du menar kanske att man kör rakt fram och sedan lägger man om ratten förfullt och gör inget mer Men så går ju inte testerna till det vet du."

Visst vet jag det. Men du menar ju att med antisladd system skall man inte kunna få sladd på bilen, du kan inte ändra dom fysiska lagarna med ett litet kretskort, tyvärr.

*** NEJ inte någonstans har jag skrivit detta

"--Jag har inte sagt att BMW är dyr pga antisladd, vrid inte orden utan läs gärna vad jag skriver ."

"------------Jaha om du tycker att BMW skall jämföras med dessa utfaller ju inte resultatet särskilt positivt för BMW om man räknar in anskaffningsvärdet *** m.m Jag tycker att man kan kräva mer av en bil som marknadsför på BMW:s sätt och kostar betydligt mycket mer än de du vill jämföra med."

Nu vrider jag inte orden utan du skriver ju, om bmw skall jämföras med dessa så är inte resultatet positivt om man räknar in anskaffningsvärdet!!!!

***m.m = med mera

Alltså är ju priset avgörande för hur bra antisladd systemet är enligt dig själv

***Detta är din men inte min slutsats Mig veterligen jämför man inte bilar bara på en parameter utan man jämför hela konceptet och då förlora BMW stort i synnerhet när det gäller priset, Än värre hade det kanske blivit om den jämförts med ex Audi eller liknande bilar i samma klass. Det är ungefär som att köpa en klocka på Macken och jämföra den med en Rolex och klockan på macken är väl så användbar som Rolexen.

"--------Nej precis Jag fordrar mer av en bil och en biltillverkare som går ut och mer eller mindre påstår att deras bil är en av de allra bästa på marknaden Men BMW kommer ju undan genom att alla inte ställer krav utan tycks vara nöjda med att få äga en BMW"

Du tror att folk bara köper BMW för att dom vill äga en BMW? Jag tror att väldigt många med mig äger och kör BMW för att man har höga krav på vad en bil skall klara av, kvalité och så vidare och därför betalar det där lilla extra som en BMW kostar för det är den värd. Jag har själv en e39 som jag är väldigt nöjd med. Har haft en hel del bilar genom åren och har fastnat för BMW för att med BMW får men det man vill ha, en säker bil med bra kvalité och bra vägegenskaper. Men smaken är som baken och tur är väl det annars hade ju alla haft samma sorts bil ju:)

*** Ja faktiskt , i en del av de diskussioner som finns här handlar många av inläggen om att mörka, förringa eller på annat sätt försvara BMW utan att låta fakta avgöra. Det är det somsagt jag saknar att vi som köper dyra bilar också skall kunna ställa krav på tillverkaren om något är fel inte försvara tillverkaren till varje pris

Min dagliga bil är en Range Rover min sk andrabil är en BMW touring som jag haft sedan 99 då den var ny och sedan har jag en sk samlarbil engelsk den också, innan var den Italiensk. Med detta ville jag säga att jag ej är en anglofil Och som jag tidigare skrivit kommer jag behålla BMW:n med eller utan brister därför den är trevlig att köra
co
968
commander_krill
520D touring xDrive -18
525D -11
X3 2,0D -13
530iM -02
Börjar likna ordväxlingen i riksda'n.....

Det kanske är dags att lägga till ett villkor i körkortet för de som bara kör/kört bilar med antisladd (som för automat).

Freude am fahren
Helga
Tror aldrig jag "träffat" på nån som ogillar BMW så mycket som wmb50.
Ändock så har du en -99 touring E39 eller E46 som andrabil som du är nöjd med och tänker inte sälja. Jag får inte detta att gå ihop.
Spelar ingen roll hur neutralt något inlägg är för du tar det ändå som partiskt för BMW.
Och som du säger "alla tycks vara nöjda" med att äga en BMW och vad jag ser så tillhör du den nöjda gruppen......

//Helga
Ma
1.041
Magnus18
E39 528iAT -98
E34 518i -94 (sambons)
wmb50: På en hel del bilar, beroende på underlag, däck osv så understyr de om man gör fullt rattutslag ner till en vissa hastighet då den svänger. Detta är min erfarenhet då jag testat med ett par olika bilar. Då gjorde jag fullt rattutslag så fort det gick.

Mvh Magnus

Finns det andra bilar än BMW!?
wmb50
Nja inte ogillar jag bilen BMW speciellt mycket, utan vad jag gör är att jag tycker man kan kräva av tillverkaren av BMW att de säljer en en bil som är iklass med priset DVS betalar jag 100.000 för en bil förväntar jag mig en sak betalar jag 300.000 för en bil förvänta jag mig något mycket bättre på alla plan. Och som sagt det är biltillverkaren BMW som marknadsför bilen som en av de allra bäste. Då skall man leva upp till detta och inte lägga ut dimmridåre om att testarna överlastat bilen och liknande utan man skall ta sitt ansvar direkt. Det är detta jag är kritisk till. Sen är jag varken övernöjd eller helt missnöjd med min BMW det är som sagt en trevlig bil att köra men det är också Alfa Romeo mfl
Sm
148
Smerto
530IA M -01 E39
wmb50

"**** Då uppenbarligen TV:s förare ej klarar att göra undanmanöver utan breddsladd men BMW:s förare gör det så måste man ju fråga sig om man måste lära sig köra bilen av BMW för att klara av enundanmanöver/paniksväng."

Jag skrev inte att man måste vara utbildad av BMW för att klara en undanmanöver. Säg en bil med ett bra antisladd system som DU tycker är jättebra, och jag skall visa att det går att misslyckas med det med. Alla parter var ju överens om att det var deras olika körstilar som påverkade resultatet och ville se vad TV´s testförare gjorde annorlunda, men dom vägrade ju. BMW vill hitta orsaken till varför TV inte klarade ett enkelt test medans alla andra som testat har klarat det utan några större problem.

"****Nu är vi där igen måste man köra bilen på skall vi kalla det BMW vis eller kan den inte som alla andra TV-testade bilar köras på samma sätt?"

BMW´s vis???? Mer som en normal förare som kan köra bil gör, skulle jag vilja säga. Jag frågade innan om fler bilar som TV hade testat men fick inget svar på det. Men du reffererar till det här utan några andra resultat.

***m.m = med mera

***Detta är din men inte min slutsats Mig veterligen jämför man inte bilar bara på en parameter utan man jämför hela konceptet och då förlora BMW stort i synnerhet när det gäller priset, Än värre hade det kanske blivit om den jämförts med ex Audi eller liknande bilar i samma klass. Det är ungefär som att köpa en klocka på Macken och jämföra den med en Rolex och klockan på macken är väl så användbar som Rolexen.

Jag vet att m.m betyder med mera men du lägger ju själv stor vikt på antisladden eftersom du bara skriver ut just den, eller hur?
Den har jämförts med Audi, och det vann ju BMW´n......
Tar man hela konceptet är ju BMW´n bäst i test enligt de flesta som testat dem mot varandra.

"*** Ja faktiskt , i en del av de diskussioner som finns här handlar många av inläggen om att mörka, förringa eller på annat sätt försvara BMW utan att låta fakta avgöra. Det är det somsagt jag saknar att vi som köper dyra bilar också skall kunna ställa krav på tillverkaren om något är fel inte försvara tillverkaren till varje pris"

Alla här låter ju fakta avgöra, men TV vill ju inte hjälpa till utan bara konstaterar att deras test är det rätta, trots att väldigt många har utfört testet med 5 serien utan liknande resultat, eller hur??

Jag skulle inte få för mig att försvara BMW om där fanns ett uppenbart fel, nu är det ju en enstaka händelse som bara ett testlag har lyckats få fram ( inte bra det heller) men när alla andra klarar det bra börjar man ju undra, eller hur?

Hur funkar Range Rovern i ett älgtest? Vore intressant för det är ju heller ingen billig bil att köpa ny. Och är det inte bra kanske man skall säga att den är livsfarlig? Skämt åsido, Svänger man bara som man ska enligt utbildningen man får för att få köra bil klarar BMW´n älgtestet alldeles utmärkt mer finns ju inte att säga, det är ju bevisat av alla som provat utom just TV.

Helga

Vem får det att gå ihop:)
Jag har sett alla filmklippen och ställer mig bara frågande till varför TV inte körde i Tyskland. TV är ju de ända som misslyckats med BMW´n. Jag har ju ingen e60 så jag bryr mig egentligen inte alls, jag tycker inte den tilltalar mig rent utseendemässigt.

Magnus18

Ungefär så, men enligt wmb50 kan ju en bil med ett godtagbart antisladd system inte sladda. Rörelseenergin gör sitt alltså klarar bilen inte av att följa rattrörelserna om dom är för panikartade. ungefär som JAS39 Gripen i början:)
wmb50
Smerto
Här sätter du fingret på hur vinklat denna diskution är

"Svänger man bara som man ska enligt utbildningen man får för att få köra bil klarar BMW´n älgtestet alldeles utmärkt mer finns ju inte att säga, det är ju bevisat av alla som provat utom just TV."

Till varje pris försvara BMW Ärligt talat måste BMW Älska dig då du utan belägg eller bevis ändå påstår att TV har fel och BMW har rätt, precis på samma sätt som disktionen gick när A-classe välte MB, och MB ägare var villiga att vrida ryggen av sig själva för att försvara MB att det var väl TV som kört på fel sätt - ej kört som man lärt etc etc. Jag lägger ned denna disktion nu då jag väntar in vad som komma ska och då får vi se om ditt försvar av BMW var uppåt väggaran eller inte

SLUTLIGEN TYCKER JAG att du är otroligt oseriös då du gång på gång beskyller mig för att ha sagt att en bil med antisladdsystem kan inte sladda
Visa var jag skrivet detta eller så ljuger du också för att försvara BMW fast jag tror att BMW skrattar åt dig för dom kommer knappast att ge dig en medalj för din insats. Så punkt från mig tills vi vet resultatet. och då hoppas jag att vi kan föra diskutionen utan att någon beskyller någon för något man ej sagt..........
Sm
148
Smerto
530IA M -01 E39
wmb50

"---Först vill jag nog säga att jag tycker alla dessa antisladd antislir, stabilitetskontroll m.mm.mm.m gör oss alla till sämre bilförare i sin helhet därför numera behöver du mer eller mindre (lite överdrivet) bara kunna gasa och styra sen tar bilens olika system över dvs du vet egentligen inte riktigt vad som pågår eller än värre vad du skall göra om du får en riktig sladd eller liknande för du har ingen vana om exempelvis systemet blir felaktigt. Och jag vidhåller att även en mindre skicklig förare kan mycket väl unvika en sladd om han har ett väl fungerande system i sin bil."

Skrev du den 8 november kl 21.44. Här menar du så vitt jag förstår att med ett väl fungerande system får du inte sladd, eller hur?

Alltså ljög jag inte, var inte oseriös och jag försvarade inte BMW.

Dina paranoida inlägg om att BMW inte kommer att ge mig någon medalj, att dom skrattar?? Jag förstår inte riktigt hur du kommer på alla konstiga idéer. Vi normala personer tar fakta och agerar därefter, i detta fall gav jag mig inte in i diskutionen förrän jag sett testerna och vägt in de olika kommentarerna. TV har misslyckats en gång och lyckats en gång och det gör dem säkra på att bilen är "livsfarlig". Sen vägrar de att ta reda på varför det gick snett. Förstår inte varför. Men antagligen för att det ger tidningen uppmärksamhet.

Vi tar fakta:
e60 är testad av otaliga motorjournalister.
Alla har fått godkända resultat (även TV första gången de provade)
Bilen ligger bland de bästa i sin klass

Bara TV har misslyckats med testet
Bmw ville att TV skulle testa när bmw´s personal var med så att de kunde se varför dom misslyckades och eventuellt åtgärda det eventuella problemet. Men TV ville inte hjälpa till, synd faktiskt.

Det här med A-klasse, en tidning provade en fick ett hemskt resultat, MB rättade till det. Klart!!!

BMW
Flera tidningar provade, en misslyckades (i sitt en försök) BMW bjöd in dem försökte få fram felet genom att göra testet enligt denna tidnings instruktioner, fick ej fram något fel och TV svarade inte längre ens när de fick frågor utan såg bara sura ut.

Hade dom hjälpt till lite så hade de antingen hjälpt till att fixa ett eventuellt problem eller konstaterat varför det gick som det gick i TV test.

Sm
148
Smerto
530IA M -01 E39
wmb50

Här har du ett bra exempel på att påstå något som jag inte har skrivit:)
Det är ju OTROLIGT oseriöst enligt dig själv, eller hur? Hmm...
Och varför inte lite horribelt också allt enligt dig själv igen......

jaja, det kan ju bara bli bättre.

Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Ställningen är nu 58-58. Spänningen stiger ...
Sm
148
Smerto
530IA M -01 E39
leder jag inte :( lol....
wmb50
Det är bara ledsamt att du så i din iver att försvara BMW vrider till mina inlägg att jag menar si eller så men läser man den text jag skrivit stämmer det inte om man gör en objektiv slutsats. KAN MYCKET VÄL som jag skrev betyder i min värld att det är möjligt att undvika en sladd detta är inte samma sak som att det aldrig blir en sladd!

Jag skulle nog ej vara så¨kaxig innan jag har fakta på bordet för någon fakta mer än att BMW ej klarade TV:s älgtes men klarde BMW:s lite enklare undanmanöver och att den enda älgtest som gjorts är gjord av TV och inga andra tidningar utan dom gör en helt annan form av tester antingen vet du detta eller så är du ej påläst. det är vad du har, vänta och se vad som kommer hända, som sagt jag väntar till dess.

Och TV bjöd in BMW till en svensk test som BMW ej ens har besvarat såvitt jag vet.....

A-classe inte gick det till som du påstår, igen läs på innan du uttalar dig.

Horribelt är också att du skriver att en enskild tidning skall ta på sig förbättringsarbete av en bil som dom bara tänkt testa.

Brukar din ICA-handlar komma hem till dig och laga till den mat du köpt i affären :-))))))))))

Oseriös ??? det är bara att gå tillbaka och läsa dina egna inlägg så hittar man detta. Synd men du verkar tyvärr ej var det minsta seriös utan det enda du kan är att komma med en den ena en den andra beskyllningen eller du gör en egen slutsats av andras ord och trots att denne förneka att slutsatsen är rätt fortsätter du att påstå det samma igen och igen Dessutom var du så opåläst att du inte ens hade läst att BMW beskyllde TV för att ha överlastat bilen utan det fick du be mig hävisa dig, samtidigt har du inte velat kommentera deras bekyllning KONSTIGT :-)))))) Man brukar säga att en lögn blir sanning om den bara upprepas tillräckligt många gånger och det är väl det du försöker dig på. Därför kommer jag ej gå svaremål mera, utan nu kan du få komma med vilka påståend att jag sagt som helst oemotsagd Så ta tillfället i akt :-)))) Du kanske känner dig bättre då

Så håll till godo.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.