AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
4.404

Fem av sex blir lurade vid bilköp

Sida 2 av 2
A_Persson; I det Tyska regbeviset i original "har bilen en kopia är vad som stod på originalet borta" så står det om bilen varit avställd, beviset finns hos den besiktningsstation som regbesiktat fordonet.

Mvh Stephan
bustorp
Anders N:
Jag må ha missupfattat både dig och programmet, men jag fattade det som att det skruvades lika mycket inom landet på svensksålda bilar som vid import. Så har det nog varit i många år utan att det har uppmärksammats av media.

Jag håller delvis med parolof att om man bara vet mätarställningens exakthet så spelar landet där bilen rullat ingen större roll.

Å andra sidan sett så är skicket mera viktigt för mig då jag bara kör 4-500 mil/år.
Då kan kan man köpa en 30-35´milare utan att bekymra sig några år framöver ändå.

Min E28 har idag gått drygt 460 mil sedan förra bes i november.
Jag har ingen annan bil än så länge.
Hyfsat lågmilad var den från början, hur ska detta sluta??

"Ödmjukhet inför kunskapen"
Länk
Ra
385
Rammstein
523 e39 '99 Biarritzblå met
Läsa Aftonbladet är att be om att få ljug i ansiktet.
får ju ändå säga GRATTIS!!!till XLNT CARS i göteborg......
Tror dom kan packa ihop sin bilförsäljning nu.....
Att man justerar "lite" mil hit o dit men 16 000mil....dessutom på en voltad o krockad bil.....DUKTIGA IDIOTER....
kolla in xlntcars.se idag...endast 5 beg bilar o inget på sidan funkar förutom de 5 till saluvagnarna....har dom redan slagit igen butiken??

Eller e dom ute o kollar mätarställningarna....
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Säljaren hade väl tröttnat på bilar sa han? Och han skulle smälla igen från 1:a November? XLNTCars brukar, vad jag vet, inte ha så jättemånga bilar inne. Det är en liten hall för max 5-7bilar. Men rätta mig gärna om jag har fel. Lexus låg väl där innan??

(Lite offtopic men, jag har aldrig kunnat förstå hur serviceboken försvinner men instruktionsbok m.m finns kvar och varför importörer inte tar kopior på FZbrief när bilen haft en ägare?, den gången jag har köpt bil på firma och säljaren har hävdat att bilen haft en ägare så har han även kunnat styrka detta med kopia på FZB och div. annan dokumentation)

Schnelle fahrt, Härliche fahrt.
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
En intressant vinkling är vad mer i så fall är borta förutom serviceboken?
Är man så slarvig att boken är borta är garanterat fler saker borta som tex instruktionsboken, annars är det riktigt riktigt skumt tycker jag och importören/säljaren har verkligen grävt sin egen grav.

Som sagt man kan också ha slarvat bort/förlagt serviceboken, betänk att folk förvarar den hemma just därför att ingen ska göra inbrott i bilen och sno den, sedan säljer bilen och serviceboken man hade hemma är försvunnen då man kanske flyttat 3ggr redan och inte haft koll på alla grejor som försvunnit vid flytten, bara en tanke, jag förvarar själv serviceboken på det sättet och helt orimligt är inte detta förfarandet.

Intressant är varför boken är borta, inget bra svar = inget köp av bilen!
Har själv köpt ett antal bilar privat samt bilhandlare.Aldrig åkt på någon blåsning (ännu).Sunt iaktagande,eller om man är osäker känner man väl alltid någon som har mer kunskap och ta med sig.
Jag hittar alltid fel på en bil jag köpt när jag kommer hem!
Har jag blivit blåst då? Kan vara hur små stenskott som helst. En bubbla på en bromsslang. Den drar mer olja än normalt. Bara och inse att man alltid blir blåst!

Så länge man köper begagnat så är det alltid fel på grejorna....
Re
456
Real Power
e28 528i -83
Men det är väl ända så att det handlar inte OM man blir lurad utan hur MYCKET man blir lurad när man köper bil :o)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.