|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Länk | |
|
Fem av sex, i ett urval av hela *trumvirvel* sex fall! Så får man till en slagkraftig rubrik. Vad kan siffran vara på alla affärer under ett år.. är det ens 10%? Sex på alla fyra, roligast så! |
|
| Finns redan en tråd: Länk | |
Conan99 |
Insider ikväll, kan bli intressant. Conan99 |
|
Festlig bild Aftonbladet hittat, USA, sent 80-tal. Tråkigt att inte dom skriver mer om bra importköp, vem backar mätaren på en bil med garanti, till exempel? Då går det inte att få ut något på garantin, en bra indikation, samt dom risker som finns med att köpa Svensksålt, det är inte bara att kontrollera tidigare besiktningar, gäller även Fiat, varför skulle inte enda ägaren backa mätaren på sin -02:as Punto som rullat 12000mil, till 6000mil, det är en vanligare mätarställning för modellen, så nästan ingen skulle reagera. Mvh Stephan |
|
| För att en Punto har ramlat ihop efter 12.000 mil? ;-) | |
bustorp |
Hangaround: Fem av sex är ett argument som motsvarar ca. 83%. Det behöver ju inte vara sex affärer som granskats utan kan lika gärna vara 60, 100 eller 600. Det handlar om procenten, Helge ;=) "Ödmjukhet inför kunskapen" Länk |
|
"I fem av sex begagnade bilar som Insider har undersökt var mätarställningen manipulerad. " För mig betyder det 6st bilar. Skulle gissa att de valt ut 6st tveksamma bilar och kollat upp dessa närmare. Men ni som har TV3 får se programmet och berätta hur det gick till. Racerbilen: Länk |
|
|
Detta är naturligtvis sensationsjournalistik som - inte helt oväntat - Robert Collin hakar på. Ge mig utrymme på en TV-kanal och de tekniska förutsättningarna så ska jag göra ett en-timmes-program med exakt tvärtom slutsats. Det handlar ENBART om vilket urval man baserar det hela på. Väljer man några av de värsta handlarna i Helsingborg, Stockholms förorter eller Karlstad så är det inte konstigt att man får det resultat som nu uppnåtts. Skulle man istället ha valt sex av landets mest välrenommerade handlare hade resultatet som sagt blivit helt annorlunda. Men visst - det ska bli intressant att se hur de lägger upp det och hur mycket felaktigheter de lyckas klämma in. |
|
bustorp |
Vi får väl se vilka argument dom har i TV. Märk väl att det är inte bara BMW som menas. Men vilka skulle fuska med t.ex SEAT med samma omfång som BMW? ;=) Liksom inte lika intressant...... "Ödmjukhet inför kunskapen" Länk |
parolof |
tycker synd om volvo köparen i programmet, men jag skulle aldrig köpa en så "dyr" bil på ett sånt ställe |
|
Jag skulle aldrig köpa en bil på ett sånt ställe, punkt. ___ //Ulf |
|
|
Volvo-köparen känner jag ingen sympati för. Han säger hela tiden att det ringde varningsklockor, men han lyssnade inte på dom. Han valde att handla hos en bakgårdshandlare utan tiulstymmelse till seriositet... Att firman som inte finns nu har bytt namn säger väl egentligen ALLT? Säger som besiktningsgubben - folk är mer noggranna när de handlar mjölk än när de handlar bilar. |
|
bustorp |
Här ser vi att det finns ingen större garanti för att svenska bilar är bättre än import vad gäller mätarskruvning. Precis det jag alltid har sagt................ "Ödmjukhet inför kunskapen" Länk |
parolof |
håller med Bustorp, är trött på allt skitsnack om importbilar, om folk använde skallen så vore världen en bättre plats |
| Att inte bra importer skruvas och att bilarna så gott som alltid skruvas i samband med att de tas in i Sverige och INTE på plats utomlands är två sanningar många på detta forum vetat om länge. Tror inte att programmet kommer att få "Svensson" att fatta det, dock. | |
|
Vet inte om jag riktigt håller med bustorp och parolof. Håller ni inte med om att en bil som gått i Tyskland och har några år på nacken i stor sett har ett bättre skick än motsvarande sv. såld bil? Vilket gör att man på ett enklare sätt kan lura folk att bilen gått mindre än den de facto gjort. Vidare tillstår jag att det är ett större jobb att jaga gamla ägare i tyskland än i Sverige? Eller har jag fel? Jag är iaf bättre på svenska än tyska ;) Vidare så har jag svårare att ta reda på om en bil varit avställd i Tyskland för att den krockats än att göra detsamma i Sverige. Men som sagt det är ju bara jag... |
|
| "Inte BARA importer skruvas" ska det stå. :) | |
bustorp |
Anders N: Det finns inga belägg för det du skriver, tyvärr. Faktum är ATT dom skruvas, oavsett var. Vi är många "Svensson" när det gäller att köpa bil ska du veta.............. Alla kan bli blåsta, det beror mycket på hur skicklig säljaren är. "Ödmjukhet inför kunskapen" Länk |
| Bustorp - Vad snackar du om? Det jag skrev bevisades ju till och med i programmet! | |
parolof |
Jag anser att en bil som gått Tyskland ett visst antal mil om året runt är i bättre skick än motsvarande i Sverige, därför köpte jag min importbil och har inte ångrat det. men man måste ju kolla upp historiken |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.