AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
20.162

Insider 20/10 22:00 om mätarskruvning i Sverige

Sida 2 av 7
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Köpa bil på en gräsplätt är väll inte optimalt det saknas bara vimplar...

Mpower
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Ser att XLNT Cars som är med i programmet bara har fem bilar till salu på deras web nu, varav 2 är veteranbilar... Kommer nog gå bra för dom nu :)

be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
All reklam är positiv eller....Kan dem ha men stackare som köpte Audin som gått 16000 mil mer än på pappret!!Tur man hämtade sin bil själv kanske...

Mpower
Håller med dig PowerMac, rena rama bruksanvisningen i tv-rutan direkt ut till Svenska folket. Killen på XLNT CARS kan lika bra stänga firman vilket han kommer göra som sagt.

Mycket bra program!

Min vackra Länk
Mvh Dragolito
bustorp
Alla bilar dom har behöver dock inte vara skruvade, eller hur?
Med kunskap så kan man nog göra ett klipp där nu tror jag.

Man ska inte kasta skit om man inte har ryggen fri......

"Ödmjukhet inför kunskapen"
Länk
Programmet visar väl att de inte går o lita på någon. Men de visste vi jusen innan :)

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
bustorp; Det behöver dom inte vara, men bara att bilen funnits hos dom påverkar priset negativt, när du sedan vill sälja den, så dom flesta skulle dra sig för att handla där.

Mvh Stephan
A_
638
A_Persson
Tesla M3
Skoda Superb
Sitter och är lite fundersam såhär efter programmet. Jag hade fått för mig att man kunde gå tillbaka flera besiktningar och på så sätt se om en bil hade blivit skruvad. Tänker nu i första hand på svensk sålda bilar.
Är det verkligen rätt att bara den senaste besiktningen är den som registreras och så att säga raderar den gamla uppgiften om mätarställning?
I så fall är det ju riktigt tragiskt.

A_Persson - Bara på faxutdraget. Beställer du kopior på gamla protokoll står den mätarställning som stod på mätaren vid besiktningstillfället.
bustorp
Stephan735i:
Folk har glömt detta om en månad när dom står framför "sin drömbil".
Om ett halvår är dom igång igen.................
Med svensksålda bilar.

"Ödmjukhet inför kunskapen"
Länk
A_
638
A_Persson
Tesla M3
Skoda Superb
Anders N: Ok, hade för mig att man kunde gå tillbaka till gamla besiktningar och det var ju skönt att man verkligen kan göra det. Det kan ju vara en liten fingervisning om inte annat.

Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
Lite extremfall det med volvokillen, han kände t.o.m. själv att hela affären luktar skunk, ändå slår han till, hur dumsnål är man då?

Säger bara välkommen til verkligheten sve*ne!!! Här har ni svart på vitt, alla som tror att sv-sålda är oskruvade, mätarservicekillen sa det själv "sv-såld är lättast att sälja som skruvad"... tragiskt men sant.

Nä, då känns det bättre att hämta själv, jag sover rätt gott, då jag vet att jag köpte bilen privat (nära Frankfurt) av en född -52 som ägt bilen sen -98, en annan gubbe dessförinnan, känns ärligt.

Men det är klart, ska man punga ut över 100 papp, är BMW i tyskland (och Sverige) kanske enda rätta...

Den nya kärleken: Länk

Mvh:

Zoltan
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Tycker inte direkt synd om den snåle smålänningen som köpte sin V70 med W som första bokstav i reg.nr - men den var billig!
Ringer alla varningsklockor och man ändå genomför köpet så får man skylla sig själv och att man inte ens kollar upp bilen; -Jag visste inte att bilen var importerad! Kollade han inte serviceboken? Den borde vara på tyska om inte annat...Vissa behöver en dyr läropeng.

M V H
Stephan

Dagbok:Länk
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Det är ju tyvärr det de lever på, dvs människors snålhet. Är bara priset tilräckligt lågt så finns det alltid någon med bingolottomentalitet som nappar "Just den här kan ju vara OK"

Mvh, Thomas E

"I used to jog but the iscubes kept falling out of my glas."

Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Jaha det är gick ju ganska bra. Tycker inte tv3 gjorde bort sig nämnvärt denna afton:)

Att dom plockar fram "tveksamma fall" för granskning är väl ganska självklart för att kunna få en gossig story att bygga programmet på.

En sak som stör mig i alla avsnitt av Insider är att man upprepar 90% av programmet 2-3 gånger. Utan detta hade det varit klart på halva tiden utan problem.

Killen med Volvon tyckte jag heller inget vidare synd om. Han var rent ut sagt korkad. Kommentarer som "Jag visste inte att den var importerad" och "klart att det känndes lite för bra men känslan av att åka en nyare bil till en så billig peng gjorde att jag slog till även fast varningsklockorna ringde" gör att killen i mina ögon får skylla sig själv. Folk borde inse att ingen säljer bilar i välgörenhetssyfte.

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Mycket intressant program. Ingenting vi inte redan viste, men MYCKET bra att problemet lyfts upp.

Förvånad man blev när man fick se ägarna till den röda Passaten. De kallade sig till och med själva för "bilskojjare".

Killen på cykel kommer nog inte kunna jobba som bilsäljare mer. Snygg "face shot" de fick av honom. Tack för det televerket.

Snubben på Xlnt Cars kommer ju visst hålla på med bilar i fortsättningen. Det fattade vi alla då han inte ville säga vad han skulle göra... IDIOT. Visste mycket väl att bilarna var backade.

Undrar hur glada de är nu?

Pajjasar hela bunten!

DANNE
Min bil: Länk
Det är EXAKT såna här handlare som gör att jag vill ge mig in i branschen en dag... Och såna handlare som inte svarar på mail eller som inte ringer tillbaka fast de lovat eller som hellre sitter och fikar och surfar än går ut i hallen när det kommer potentiella kunder. :)
Mätarservice bevisar sin storhet. Patetiskt.
Känns som att det är hög tid att kriminalisera mätarskruvningen i Sverige också.

/Olof

Überlegenheit aus Bayern
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
"Mätarservice kan inte stå till svars för bilar med felaktig mätarställning. Vi utgår ifrån att våra uppdragsgivare vill justera mätarställningen till vad som faktiskt är korrekt."

Vet inte om man ska skratta elle gråta. :)

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.