|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
^pasi^ >> Menar du mig? Är ingen volvo älskare, försöker bara lägga fram fakta för en del insnöade BMW folk :-) Spelar ingen roll om det är en Volvo eller Saab eller WV |
|
sebbe_bmw |
Wald: Men varför skall man hålla på och trimma...Bättre att vara orginal.. Volvo kan inte bygga bilar med väghållning... det är bara så... Vi är inte insnöade men Volvo och BMW är inte samma klass... Volvo är en budgetbil som försöker vara i BMWs klass men det funkar ju inte för dom... Se bara på hur många bilar dom får återkalla hela tiden för dom inte kan bygga ordentligt... " Finns vridet behövs ingen turbo " Sebbe |
|
Visst är BMW bättre bil än Volvo, men det var inte frågan! Det var acceleration som var frågan. Volvo bygger bra bilar enligt mig och många andra Trimma eller ej är ju en personlig fråga, jag trimmar gärna :-) Mvh |
|
|
Hur mycket tror ni att en t5r har att hämta mot en 750? // Mathias |
|
|
Det har ingen betydelse!! Det bullrar för mycket i en V-70 jag har en sån med som snart byts ut till en Z3!! rickard |
|
|
Wald___ jo visst menade jag dig men du tog tbx lite av det sen å de va inte någe elakt utan lite ironiskt menat å jag håller väl med dig till viss del att dom bygger bra bilar dom passar ju bra för att åka ut på landet me frun å hunden om de inte är för långt men ida e de iaf F1 premiär!!! H/Pasi Länk Turbo är diesel förunnat!!!!!! |
|
323E21terror |
Det är faktiskt lätt att glömma bort att Volvo faktiskt anses som lyxig och elegant bil i många andra länder och att den ligger bra till på många punkter jämfört med en hel del andra bilmärken, men fortfarande kvarstår det faktum att BMW aldrig någonsin kommer att kunna jämföras med en Volvo pga att de vänder sig till så olika kundkretser även om Volvo försöker locka kunder till bla den så "fräcka" (som de själva vill framhäva den) S60 modellen med 200hk, och visst alltid lockar den någon (eller några) men its still a fuckin volvo även om det är bra prestanda/satsad krona men det är ju inte detta som styr bilvalet hos mig iallafall. Angående en T5r så är det förhållandevis vanligt att komma upp i effekter kring 300Hk så det krävs ju en "hyggligt" motorstark Bmw för att köra ifrån dem trots att dessa bila käkar däck i massor innan de kommit upp i lite hastigheter. Har läst att T5r presterar 0-100 på precis under 6 sekundersgränsen med det största chippet som jag har för mig ger bilen runt 320Hk och begränsad toppfart av 250km/h, men har sett att med spärren borta så ligger de inom spannet av 260-270km/h så för att gå någorlunda jämt med dessa räcker det med tex M3 E36 3.0 om vi bortser från accelerationsförmågan på höga växlar som självklart den respirator matade Volvon vinner med marginal i vanlig ordning som med alla turbobilar. farten är min drog |
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Alla har sina egna uppfattningar i det här, det är en sak som är klar. Själv har jag ägt bägge bilarna 850 T5, och Bmw E38 740. Om vi utgår från min T5a som enligt Bsr ska ha 290hk så är den vassare än en Bmw 740. Men ligger man i 200km/h så har en naturligtvis Bmws V8 mer att ge. Dock går Volvon fortare efter som Bmwn är spärrad vid 250 :( Original är bägge bilarna ungefär lika snabba 0-100km/h. Jämförelse i övrigt så är det ju såna hästlängder mellan bilarna, helt olika världar. Någon skrev 180hk i en T5a, det har jag svårt att tro då en original 850 T5a ganska lätt åker ifrån en S70 2,5T (LTT)med sina 193hk När vi ändå är inne på ämnet så en liten kul sak om kompisens gammla skorv, han bänkade sin chippade T5a med helslut turbo och 40000 mil i bagaget den gav 258hk utan kylfläktar ;) |
| Skön trådlyft! Kunde du inte väntat nio dagar till så kunde du firat tioårsjubileum. =) | |
| Min matte är bra! Åttaårsjubileum då =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.