|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Körde om en T5:a på vägen till jobbet imorse och började då fundera på hur ett race mellan en sådan och en E32 740 skulle se ut, någon som tror sig veta? | |
|
Är V70 original så åker han ifrån dig ytterst lite Är den chippad så åker han ifrån dig betydligt mera |
|
| Ok, då ska jag stå på lite extra när/om jag ser honom igen :) | |
| kompisen har en 850t5r original och jag åker i från honom med nån billängd när man kör 0-100 vid högre farter så blir han rejält effter. | |
| Hur mycket kan man få upp en T5:a i enbart genom chip-trimming? | |
|
En hel del Länk |
|
| Jasså? Hatten av för det svaret... | |
|
Novis: Jag vet inte hur jag skall tolka ditt sista inlägg. Är du ironisk eller är det en övertolkning? |
|
sebbe_bmw |
Har ju kört i från T5or med 540 E34, E39 och 740 E38 utan problem.. Upp till hundra hänger väl dom på ganska bra men sen försvinner dom bara... när väl treans växel kommer i så springer det ju på:) Sebbe |
Horace.E.Hollywood |
Volvo 850T5 kan man för 4995:- få upp till 290HK och tror 400NM, sen om man vill byta avgas o filter o skit kan man få som mest på BSR 315HK tror jag....men å kostar det runt 20 pix tror jag... Borde juh dra en fet E32:a..... men orginal 225hk (T5)borde man juh åkaifrån med 286Hk E32(BMW 740)?!? Eller!? Turbo? neeee REAL POWER! |
| Jag känner en som har en V70 T5:a och jag kan redan nu säga att en BMW 740 skulle ta volvon. | |
|
Är böjd att hålla med om att V70:n får det svårt. Det är ju i grunden samma motor som i gamla 850 Turbon (och T5:an) och de effektsiffror som diskuterades i samband med släppet av denna bil visade sig vara rena fantasifoster. 850 T5:an gav aldrig mer än ca. 180 HK på framhjulen (möjligtvis chippad då) något som jag kollat upp sedan jag åkte ifrån två 850 T5 med min 200 hk FORD (blev något fundersam på hur det kunde vara möjligt). Naturlgitvis går utvecklingen framåt, men samme trimnisse som sa att effektuppgifterna på 850 T5:an är den största glädjespecen i Volvos historia hävdar att det fortfarande är alldeles för mycket som försvinner i transmissionsförluster på väg till framdäcken, för att de tryckta 250 hk ska kännas riktigt ärliga. Utan några vetenskapliga bevis för saken i fråga skulel jag tro att 740:n går ifrån upp till 60-70, sedan bör den turboladdade Volvon komma igen och dra ifrån en bit för att åter bli ifatt och ifrånkörd över 200 knyck. Alltså, ganska jämnt med liten fördel volvo i mellanregistret, men i toppfart, bara BMW hela dagen. Men, jag har inte prövat själv, så skrik er inte hesa om jag har fel nu! ;) ;) <- Old BMW's never die... but when they do, they go straight to heaven! -> |
|
|
Kane>> Ojdå, jag var ironisk. Råkade missa din länkning där, jag ber om ursäkt för det. Ja det verkar som att chansen är stor att jag kör om volvon ändå, nu gäller det bara att leta upp någon som är ute och harvar efter vägen :) |
|
|
-> Novis Du får väl hoppas att det inte är herr Genborg eller ngn av hans vänner du försöker rejsa mot... :-) Då kan det finnas en tendens till att bli svårt! Hehe... |
|
sebbe_bmw |
Men detta har ju diskuteras många ggr... Orginal mot orginal Trimmad mot trimmad... Släng i en kompressor i E32an så ser du nog inte så mkt av den Volvon sen.. Visst kan man göra som Volvo, slänga i en stor och kraftfull motor men.. Man skall ju ha bromsar, väghållning etc för det också..Och det har inte Volvo.. Sebbe |
Nissen |
Man behöver ingen kompressor när man kommer över 180 så kan man släppa ifatt v70, för att sedan åka ifrån den igen, jag provade lite bran det var inga större problem men det var någorlunda jämt upp till 150. |
|
Jag hade en troligtvis trimmad V70T5(det stod trw på bakluckan och blåset var stort som en konservburk) efter mig på E6 S Göteborg. Jag piskade min 535 upp i ca 230-240 och Volvon hängde mig i röven. Utan problem. När jag gick in i högerfilen för att släppa om respiratortraktorn hände nåt intressant.. Volvon fick känna på luftmotstånd! Och det tog en halvminut för honom att komma om. Skokartong! Kartoffeln und sauerkraut - Jawohl! |
|
|
Intressant diskussition :D !!!!! Är alltid kul när volvo bilarna försöker rejsa och dom inte har en chans. (några som har försökt att klå min 730 när dom tagit den för en 520. hehe. Sen var dom inte så styva i korken kan jag säga. Var en 760 TIC som ville förska sig på att klå mig men han fick se ett par BMW bakljus istellet. |
|
|
Ingen skalp att räkna egentligen men jag dräpte en Vovlo 2,0T på Ulvsundaleden imorse... ;-) (När vi var uppe i "dubbla km/h" tyckte jag att det räckte och drog av men killen bara forsatte.... och framme vid Solvalla är det bara 50 km/h men han hade nog 150 km/h igenom det området?!?!? Jaja, "kan" man inte på något annat sätt så.) Upplyftande morgon hursomhelst! Mvh / Micke R Vita Grenrör - Röda Ändrör! |
|
|
Wups >> Ursäkta, men en 730ia måste ju vara något av det seeegaste i accelerationsväg man kan komma... 760:in måste ha varit körd av ägarns gammelfarmor :-) Vänder hellre på det och säger, alltid lika kul när vissa BMW ägare tror att dom sitter bakom 400hk vilken modell dom än kör, för att sedan bli pippad av t.e.x en T4 sebbe_bmw >> Håller delvis med dig, men att man behöver slänga i en STOR motorn är fel, ta en T4 t.e.x av 00-02 års modell, dit med en 19 T turbo, mappa & åk 13,0 sek & 175 Km/t i slutfart, utan att ens öppna motorn! Men detta ämne är ju gaaAAAaanska uttjatat :-) |
|
|
hmmmmm det har trillat in en volvo älskare sitter å harvar en surhink i 1 mån till ajajaj de svider som gonore i ögona varje da man behöver säta sig i hinken H/Pasi Länk Turbo är diesel förunnat!!!!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.