|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Såg ny sju serien ute i trafiken idag och den var fulare än jag mindes den! Den är så hög och fronten är brutalt ful! Kommer man vänja sig vid detta missfoster till bil eller får BMW göra som MB? Rita om kolossen illa kvickt! | |
| Vad är det som är så fult med nya 7-serien egentligen? Fronten är förresten den del som jag tycker är mest lyckad, bakpartiet däremot...men men, inte tillräckligt fult för att det hindrade oss från att köpa en... | |
|
kolla på e65 forumet på bimmer.org det enda som diskuteras är hur ful e65 är. |
|
|
Den saknar helhet, den känns inte som en genomtänkt bil! Kolla in E39 en nästan otimalt designad bil, alla former och sakers storlek ger en skön harmoni! E65 ser ut som en svullen finlandsfärja, jag är övetygad om att den inte blir en succe, direktörer som har råd köper heller en MB s-klasse! |
|
|
Jag tycker denna är ganska vidrig. Den liknar mer en fård eller en Lexus eller nåt sånt. Hade man tagit intredning och satt i ett annat skal, så hade det nog varit en häftig bil. E38 är den finaste hittills, av de nya alltså. Mvh Magnus |
|
| Jag måste hålla med om att E39 är bland det snyggaste i bilväg som gjorts. Desto ledsnare blev jag när jag såg en spionbild i Auto Motor & Sport nyligen på nya 5-serien. I stort sett samma linjer som E65:an och den ser i mina ögon ut som en överjäst bulle. Helt utan harmoni i linjerna. OK att BMW vill förnya sitt formspråk men lite varligare kunde de väl gått fram? | |
|
Dom nya linjerna är till för att blidka den nya storägaren i BMW gmbh.... gissa vilken jätte som rör sig i kulisserna snart kör ni volvo...hehehe deppigt men sant.... |
|
Alexander83 |
Nya 7-serien är ju skitsnygg, speciellt 760:n. Antagligen kommer alpinan att vara ännu grymmare med plogen och de nya fälgarna. Se bilder på 760Li Länk Länk Länk Länk Länk Länk Alexander |
| Ingen skillnad på 760 och andra 7-serie, den ser fortfarande ut som en sur torsk(fisken!). Lysena fram är riktigt fula! 7-serien ÄR en misslyckad bil, designmässigt!! | |
|
håller me alexander faktist!! men ska inte dömma ut den innan man sett den i verkligheten!! ja tyckte den va skitful innan jag såg den hos handlaren!! den gör sig verkligen inte på bild!! H/Pasi Turbo är diesel förunnat!!!!!! |
|
|
Länk kolla den då!! H/Pasi Turbo är diesel förunnat!!!!!! |
|
|
Jag hade turen att få låna nya 745i och kan bara säga att jag tycker iallafall att den är grymt snygg!! När man sedan väl kört den och börjat känna sig hemma i den så kan man bara säga WOW! Allt känns klockrent och genomtänkt. Att en del har problem med att den skulle vara 'för teknisk' lägger jag på de personernas kompetens istället för på bilen. Mycket smidig och sportig för att vara så stor och tung också. I am not a vegetarian because I love animals; I am a vegetarian because I hate plants. |
|
|
Det där med jäst bulle stämmer bra in på nya 7:an kan jag hålla med om. Att det är en otroligt bra bil tvivlar jag inte en sekund på men var det inte lite väl vågat av BMW att släppa en så radikalt omdesignad 7-serie när deras värsta motståndare erbjuder en otoligt snygg S-klass (för en gångs skull)?? S-klass är kanske i dagsläget inte en lika bra bil men hade jag pengarna och skulle välja mellan de två så hade det blivit en Merca (Japp, jag skäms!!)... Hade jag varit designchef på BMW hade jag angående bakluckan sagt: Gör om och gör rätt! Det är ju den som förstör hela bilen! |
|
| Pasi! Vem har dömt den utan att se den?? Jag tycker den var fular i verkligheten än på bild! Tyckte den såg okej ut på bild men när jag såg den i trafiken så såg den hemsk ut! Sen ÄR det en bra bil, det är inte det vi klagar på, vi klagar på designen! Gamla S-klass var oxå en bra bil (då!) MEN det var skitful, Merca gjorde om och gjorde RÄTT! | |
|
Mr P__ jag tänkte tillbaka på när första bilderna kom å då dömde dom flesta utbilen utan att ha sett den! så om du har kollat på bilen å tycker den är ful så är det ok för mig!alla är vi olika!! å visst snyggare bil går det ju att göra de kan jag hålla med om men att den är skitful näää tycker inte jag iaf H/Pasi Länk Turbo är diesel förunnat!!!!!! |
|
|
Kan bara hålla med "Matte", tittar på e65an varje gång som jag är på hos min BMWåf och försöker att tycka om den...men den är bara för gräslig...säkert kanske den bästa och mest avancerade bil som finns just nu...men riktigt ful tyvärr....verkar som om 5 serien ska gå samma öde till mötes rent designmässigt....samtidigt som nya Eklass är hur snygg som helst....ska BMW lägga ned långsamt tro? /Simon |
|
|
Jag tycker att det är stor skillnad på bilens utseende beroende på vilken färg & fälg bilen har. Svart eller mörkblå E65 med 19 tum rak eker som jag sett ser bra ut. Däremot är silverfärgade med 17 tum mycket fula. Annars är det fronten som är största problemet med E65. Den är alltför utslätad och har inte den aggressiviteten som en BMW brukar/ska ha. Aktern är djärv, detaljerna i aktern var för sig håller ej, men tillsammans fungerar det. BMW brukar göra en liten designändring efter ca. 3-4 år på varje modell. Hoppas att fronten kommer göras om då. Jag måste se flera E65 för att kunna bästämma mig om den är snygg eller inte. Mvh Tomas |
|
|
Jag har bara sett en 745a hos åf i karlstad. Håller med om frånten måste jag säg men annars är den ok tycker jag. Men som sagt var alla har olika åsikter. /David |
|
|
Jag hade nöjet att provköra en E65 med lilla V8:an idag (730/735?). Visst ser den lite mysko ut och den är inte alls lika klassikt vacker som jag tycker E38:an är men jag skulle inte sälja den direkt om någon gav mig en! De två bilar de hade inne var en blå metallic och en mörkgrön. De såg väl rätt skapliga ut när man tittade ordentligt och gjorde sig faktiskt bra i de färgerna. Tycker ändå inte riktigt om bakljuset på bagageluckan ändå. Gillar inredningen och den nya "knoppen" med sina myriader funtioner. MER, ÄNNU MER! Vill fortfarande ha USB-kontakt på bilen! :-) På vägen var den ganska lik E38 men ändå olik bl.a tack vare de aktiva kräng-hämmarna får man förmoda. Helheten bakom ratten var ett enda stort "VILL HA!" - där spelar det inte längre någon roll att den till det yttre ser lite kontroversiell ut. Lite glädjade var det att 3.5 liters V8 även i E38 var klart slöare än min gamla 4.4, Valvetronic och annat jox till trots. Det ingav i alla fall lite tröst så det var väl på sitt sätt tur att jag inte fick 745:an att prova. Utseendet betyder inte allt och jag skulle inte skämmas att ha en... Mvh Björn |
|
|
"Lite glädjade var det att 3.5 liters V8 även i E65 var klart slöare..." skullet det har varit om inte Dyss Lexi hade varit framme igen ;-) Mvh Björn |
|
|
Till en början ser bilen inte riktigt riktig ut! Men nu idag fick jag se den "live" och tyckte att den inte var så j***a ful ändå. Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.