AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
27.846

BMW M6 vs. 911 Turbo

Sida 5 av 8
SL55:an är en ännu bättre jämförelse om man vill ha ett jämnt resultat.
Jag uppskattar dina filmer, tycker du gör det riktigt bra!

Flåklypa
Evol-79
Kan ovilja att testa mot en SL65 ha något med den potentiella utgången att göra?
Haha, nu får man passa sig vad man säger märker jag ;)

Evol: nej, det har med att göra attvi lever i norra Europas utkanter där det itne säljs så många SL65 AMG, jag har bara sett en i Stockholm. Frågan är hur stor chans att han vill rejsa:

Länk

Evol-79
Ja det kan nog bli svårt fast ägaren skulle nog vára ganska självsäker på sin best. Om ägaren har rätt eller fel lär vi iofs inte få reda på på ett tag :)
Haha!! det verkar bli lite märkes tråd av det här-

Även fast Gustav har hållt det här på en jäkligt bra nivå!

Även fast sl65 AMG kör ifrån m6 så spelar det ingen roll vi har sett bilar med både mindre och mer hästar köra ifrån varandra!

En sak jag undrar över varför är det så lätt att sitta att säga att min M5 kör ifrån din M5 utan att ens testa?

Snart så kommer ordet /susning/ironi så ska ni få veta vad en riktig sportbil är!

/ Bygg lätt gents// D
Nej nej helt fel!!

Sportbil betyder bygga lätt!
Ni
430
Nicke_M
850 CSi
M5 E39
Ja, vi får kanske ge oss här.

SL/CL/S 65 AMG kostar dubbelt, och jag tror inte det går att hitta någon som vill reisa med sin 2-millar vagn.
Det finns även en svart SL65 i Götet, men det handlar ju inte om att vrålköra direkt...
Det finns alltid det som är värre, men pratar man bilar lämpliga för vardagsbrux (om man är riktigt tät såklart) så är M5/M6 i dess prisklass helt outstanding.

Bara att graturera ///M:s produkter!
vs. lätt trimmad SL55 AMG:

Länk
fe
1.671
ferlin
Audi Q8 e-tron
Meckar i en 530xi E61 och en 320d -07 (EPA)
Vad innebär "lätt trimmad"? Grymt kul att se dessa filmer :) M6:an går ju minst sagt som ett skott.
The Mercedes is tuned with different wheel in on the compressor and revs a bit more than standard. Also if I should beleive a post from the owner the catalysts are gone and other filters. Had been dynoed to 560 HP according to one earlier post, but that should be taken with a grain of salt. So different compressor internals "so the compressor works a bit harder" and ECU that is. "When the speedometerneedle is in hte bottom at 330 km/h it is still accelerating . Have witnessed acceleration still at 310 km/h via a Garmin GPS."

The BMW M6 is standard. The BMW M6 has S6 shift program on, EDC damping is set to hardest, P500 Sport is activated and DSC (stability control) is off. The race takes place in a closed area not open for the public.
"The race takes place in a closed area not open for the public." ;)

Ganska jämnt!

Gustav, kan du inte lägga upp racet med Suzukin?

Min M5 E34: Länk
Go
750
Goldcom
328iA M-Sport -13
911 Carrera 4 GTS -18
Återigen trevligt Gustav! Kan ni inte testa M6 mot Ferrari F430 också? Skulle vara kul att se!
Vi försökte få med en F430, men det gick inte tidsmässigt :(

Länk
mA
510
mAnGe-9
Z3M Roadster Schnitzer
Gustav!

Shiit vem äger både ferrari F430 & Bmw M6??? Är det du?
Tråkigt liv! *not*
Gustav!

Hej. Jag kan inte hitta filmen med M6 VS 430?
p.s. Jag har själv kört den 430 som är på bilden på Mantorp Park... Sportscar Experience.. :-) han som har den har också haft sin M6 på banen...
To
935
Tomas
Honda CR-V 2008
Mazda 323P 1998
M6'an verkar gå som ett skott ju!
Men i jämförelse med en SL65 så tror jag att den får se sig frånåkt, i alla fall när det börjar gå fort. SL55 sopade ju rent golvet från 200-300 i jämförelse med supervagnar som Diablo, 575M, 996T osv. Och 65'an ska ju vara nått vassare sägs det ju;-)

Att plocka in icke standardproducerade vagnar i jämförelsen känns inte riktigt korrekt i detta fallet kanske. Tänk om Limmet skulle ställa upp med sin M3-E30 med över 800hk/1000Nm..... ;-)
BM
207
BMWM_4ever
997 Turbo -07
530 XD M-Sport -07
Tomas!

Den SL55:an var garanterat trimmad. Prestandan den visade upp överrenstämmer inte med alla andra test den bilen medverkat i. Dessutom gick kompressor remmen av i testet, på en ny bil, hmm....skumt :)
Fast de går mkt bra (SL55) i högre hastigheter, men tydligen inte riktigt lika hårt som M6.

Såg senaste? best motoring där de testar F430,GT3,Gallardo,NSX-R och SL55, SL:en blev slagen i allt av de andra förutom en sak. Acc över 200km/h, där vann den....Dock med liten marginal till F430 och GT3.

M6 vs SL65 tror jag blir ruggigt jämnt, men tror dock att SL:en segar ifrån lite just före M6 går i fartspärren.

Men då kostar en SL65 mer än en M5 och M6 tillsammans. Snacka om överpris!

Coolt, vart fick du tag i senaste Best Motoring? Den där låter sevärd!
BM
207
BMWM_4ever
997 Turbo -07
530 XD M-Sport -07
Gustav!

Ja filmen är mkt underhållande, är grymt imponerad av GT3 MKII, 110 hästar mindre än F430, de kör runt en stor oval bana i japan och rejsar mot varann 180-300km/h typ,den körde om F430 när den slipstreamade!
Gallardon blev ifrånkörd av F430.

Hur jag fick tag på den kan ju vara osagt på detta forum men jag köpte inte filmen iaf :) Har du snabb connection så går det väl ordna på nått sätt.

Hej.

Jag skulle gärna ville se den film också? Hur kan vi ordna det? Jag har en snabb förbindelse hemma.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.