AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
27.844

BMW M6 vs. 911 Turbo

Sida 2 av 8
911turbo är ju lite av min drömbil helt plötsligt känns den inte som den drömbil jag vill att den ska vara när en fyradörrars Bmw susar förbi under fullgasacceleration.. Bmw:s V10-motor levererar ju grymma prestanda!!! M6 kanske får bli den nya drömbilen.. ;)

T4 -99
Sotam: Bmws 6-serie har 2 dörrar :)

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Wendtan: Jo jag vet ;) Eftersom prestandaskillnaden mellan M6 och M5 är försumbar antog jag att en M5 susar förbi på motsvarande sätt i högre farter = jobbigare att bli omkörd i min drömbil 911-turbo av en 4d sedan än en sportkupé. Blev lite fel när jag sen refererade till M6 och att jag helst tar den framför M5 (kanske t.o.m. framför 911turbo...) En editeringsfunktion hade inte varit fel...

T4 -99
Vi har M5 vs. M6 video också :) 1-2 billängde ungefär.
Jä*lar vilken fart det tog på Porscheforumet om detta. Skitkul initiativ tycker jag!

Förresten. En kille hakar upp sig på att 50-250 på 18 sekunder är väääldigt slött och tror att filken är fejkad. Han påstår att en standard Carrera S nästan klarar den tiden. Bullshit säger jag, 18 sekunder mellan 50-250 är som 20 sekunder mellan 0-250 och det är riktigt fort...en tid som borde motsvaras av M6. Sedan sägs det ju att toppfartsspärren ligger på över 250km/h egentligen. Gustav, du fick aldrig möjlighet att mäta toppfarten mot GPS?

Flåklypa
Sjukt vad den går!! kommer det nån stor film sen eller??
Kl
37
Kleiv
Porsche 997 turbo (650 hk)
SotaM,

Jämför M6:an mot den nya turbon som kommer nästa, då är ju båda bilarna -06:or och då finns det fortfarande anledning att ha 911 turbon som drömbil.
Hittade en lite mer högupplöst länk Länk

Länk
Hur får man igång gustavs film?
Näe, ingen toppfartmätning med GPS, dock film 0-270 km/h med "bling" på 270 :)

How do I playback video?
In order to playback video on Google Video, you simply need to have Macromedia Flash Player installed on your computer. Once installed, you will be able to playback the video from within your browser.
mA
510
mAnGe-9
Z3M Roadster Schnitzer
hahahahah FY FAN VILKEN FRÄN FILM=) VILKET SJUKT KLÖS DE VERKAR VA I M6an! FAN VA DEN DRAR IFRÅN! VILL HA VILL HA VILL HA!!!!!
mA
510
mAnGe-9
Z3M Roadster Schnitzer
GUSTAV! finns det nån längre film? den där filmen vill ja ha!
Den jag länkar till ovan är länge och mer högupplöst.

Länk
Mer filmer kommer, har rejs mot typ 10 andra bilar :)
Kommer den att våga möta SL 65 AMG också???
Haha, näe.
här är de när han kör mot en rs4 med 500++ och m6 ja va ska man säga hehe vilken brutal bil asså
Länk
SL55 AMGn såg ut att ha svårt med fästet,den hängde väl med ganska bra eller???
Vart finns de andra filmerna då?
Mer filmer kommer.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.